📚Education

Police College releases stamp to mark graduation of first batch

تدشين أول طابع بريدي خاص بكلية الشرطة لتوثيق تخريج الدفعة الأولى

The Police College, in co-operation with Qatar Post, has launched a postage stamp to document the graduation of its first batch of students in January this year.

A statement from the Ministry of Interior yesterday said 10,000 copies of the commemorative stamp have been issued and are available through various Qatar Post outlets and branches in the country.

The stamp can also be scanned using the ‘Qatar Stamps’ app to view the augmented reality content, the MoI tweeted.

The launch ceremony was attended by Major General Dr Abdullah Yousuf al-Mal, adviser to HE the Minister of Interior and vice-president of the Supreme Council of the Police College; Faleh Mohamed al-Naemi, Qatar Post chairman and managing director; and members of the Police College Supreme Council.

Major General Dr al-Mal launched the commemorative stamp via augmented reality by scanning the postage stamp. There was also an accompanying video of the graduation ceremony.

Addressing the ceremony, he thanked Qatar Post for the co-operation it extended to the Police College to bring out the stamp to document and commemorate the graduation of the first batch of students.

The official stressed that they were keen to launch the stamp and activate it to achieve the MoI’s vision, the official Qatar News Agency (QNA) reported. It will be used in correspondence issued by the State to all parts of the world and act as a bridge to deepen the bonds of co-operation and effective participation with everyone, he observed.

Furtherm he praised the efforts of the Police College staff members to serve the college since the decision of its establishment until the first batch’s graduation. He added that the dedication of everyone led to the college’s prestigious position and reputation over a short period of time.

On his part, al-Naemi said: “Postage stamps have a great impact in documenting historical events for generations. We are happy to co-operate with the Police College to document the graduation of its first batch.”

In January, the Police College had honoured its first batch of 108 police graduates from Qatar, Kuwait, Jordan, Palestine and Yemen, QNA added.

دشنت كلية الشرطة بالتعاون مع المؤسسة العامة للبريد “كيوبوست” صباح اليوم الأربعاء أول طابع بريدي خاص بالكلية لتوثيق تخريج الدفعة الأولى من الطلبة المرشحين الذين تم تخريجهم في يناير الماضي.

حضر حفل التدشين سعادة اللواء الدكتور عبدالله يوسف المال مستشار معالي وزير الداخلية نائب رئيس المجلس الأعلى لكلية الشرطة، والسيد فالح محمد النعيمي رئيس مجلس إدارة المؤسسة العامة للبريد والعضو المنتدب ، وعدد من مديري الادارات بوزارة الداخلية ، وأعضاء اللجنة الدائمة للإعداد والتحضير لتخريج دفعات كلية الشرطة وضباط كلية الشرطة .

وألقى سعادة اللواء الدكتور / عبد الله يوسف المال كلمة رحب فيها بالحضور وقال : “إنه لمن دواعي سرورنا أن نعلن اليوم عن تدشين أول طابع بريد خاص بكلية الشرطة وذلك بالتعاون مع المؤسسة العامة للبريد “كيوبوست “والذي يخلد تخريج الدفعة الأولى من الطلبة المرشحين بالكلية، مؤكدا على أنه يعد انعكاس حقيقي للجهد والبذل والعطاء الذي شارك فيه الجميع ، وقد حرصنا على تدشين هذا الطابع وتفعيله لتحقيق رؤية وزارة الداخلية في التواصل المنشود والهادف مع جميع فئات المجتمع من جهة ودول العالم من جهة أخري وسوف يستخدم هذا الطابع في المراسلات الصادرة من الدولة لكل انحاء العالم ليكون جسرا واصلا لتعميق أواصر التعاون والمشاركة الفعالة مع الجميع .

وأضاف : ونحن ندشن أول طابع بريدي لكلية الشرطة لابد لنا اليوم من أن نذكر بالاعتزاز والتقدير للمجهودات الطيبة التي بذلها ويبذلها القائمون على الكلية وكافة منسبيها وما قدموه لهذا الصرح الأمني الأكاديمي منذ قرار إنشاء الكلية وصولا إلى تخريج أولى دفعتها، حيث تفاني الجميع في العمل مما اكسب الكلية مكانة مرموقه وسمعة رفيعة خلال فترة وجيزة ، متمنيا للجميع التوفيق والسداد، وللقائمين على هذه الكلية المزيد من التقدم والارتقاء، ويسعدني أن أجدد الشكر والتقدير لإدارة المؤسسة العامة للبريد لتعاونها معنا من أجل أصدار هذا الطابع الذي يوثيق هذه الذكري وحفظها للأجيال القادمة.

من جهته قال السيد/ فالح بن محمد النعيمي، في كلمته بهذه المناسبة : “إنطلاقاً من دور بريد قطر في توثيق الاحداث المهمة في الدولة، فإنه من دواعي فخرنا أن نقوم بتخليد ذكرى تخريج الدفعة الأولي من مرشحي كلية الشرطة، الذين تم تخرجهم في شهر يناير الماضي ، والتى ضمت 108 مرشحا من بينهم 85 مرشحا قطرياً، من خلال طرح إصدار بريدي خاص يتكون من 10.000 طابع بريدي مصمم بأسلوب طباعة أوفست ليثوغرافي بتقنية الواقع المعزز (augmented reality) الحديثة ومؤرخ في 10/7/2019. كما يأتي ذلك في إطار اعتزازنا وتقديرنا لوزارة الداخلية ودورها الرائد في إعداد ضباط الشرطة المؤهلين علمياً وتدريبياً والقادرين على تحمّل مسؤولية أمن واستقرار الوطن، بما يضمن استمرار مسيرته التنموية، وصولاً إلى تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030.

بعد ذلك قام سعادة اللواء الكتور/ عبدالله يوسف المال بتدشين الطابع البريدي من خلال تمرير الماسح الضوئي على مجسم الطابع وترافق ذلك مع عرض الفيلم التسجيلي الذي يوثق حفل تخريج الدفعة الأولى من طلبة كلية الشرطة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X