💰 Business

Ooredoo offers enhanced cloud cybersecurity services with Akamai

«ooredoo» توفّر خدمات أمن إلكتروني محسّنة

Doha: Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, is now offering enhanced cloud-based corporate ICT cybersecurity services to its corporate customers after achieving Silver Partner status with Akamai, the world’s largest secured cloud delivery platform.

By using Akamai’s Intelligent Platform, Ooredoo is providing business customers, particularly in the media, banking and e-commerce markets, with a faster delivery of secure, cloud-based solutions including content delivery, applications, websites and security services. Ooredoo can offer high-end cybersecurity services including Web Application Firewall (WAF), bot management, client reputation, identity management, and malware protection.

Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Chief Operating Officer, Ooredoo, said: “By attaining Silver Partner status in the Akamai NetAlliance Partner Program, Ooredoo is positioned as the premier provider of enhanced cloud-based cybersecurity services, especially for media, banking, and e-commerce industries. Our cutting-edge secure cloud services are driving Qatar’s digital transformation and economic development.”

The cloud-based delivery and cybersecurity services are expected to experience a surge in demand in Qatar in the next few years. These services will be vital to the diversification of Qatar’s economy under country’s Qatar National Vision 2030 development goals.

Gaining Akamai Silver Partner status is the latest in a series of strategic partnerships for Ooredoo, as the company works to modernise and simplify its corporate customers’ IT infrastructure and enable new solutions to support their digital transformation.

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo “Best for Business”, thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

توفّر «ooredoo» الآن لعملائها من الشركات خدمات أمن إلكتروني محسّنة في مجال الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات للمؤسسات تستند إلى «الكلاود»، بعد حصولها على وضع الشريك الفضي مع شركة «Akamai» أكبر شركة متخصصة في توفير خدمات «الكلاود» الآمنة في العالم.

فمن خلال استخدام نظام «Akamai Intelligent Platform»، ستوفّر «ooredoo» لعملائها من الشركات -خاصة العملاء الذين يعملون في قطاعات الإعلام والبنوك وأسواق التجارة الإلكترونية- حلولاً آمنة تستند إلى «الكلاود» بشكل أسرع، ويشمل ذلك توفير المحتوى والتطبيقات ومواقع الإنترنت وخدمات الأمن. ويمكن لـ «ooredoo» أن توفّر أيضاً خدمات أمن إلكتروني متطوّرة تتضمن «Web Application Firewall» (WAF)، وإدارة التطبيقات البرمجية (bot management)، وسمعة العملاء، وإدارة الهويات، والحماية من البرمجيات الخبيثة.

وقال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo قطر»: «مع حصولها على وضع الشريك الفضي في برنامج (Akamai NetAlliance Partner Program)، ستتمكن (ooredoo) من أن تصبح المقدم الأول للخدمات المستندة إلى (الكلاود)، وخاصة في قطاع الإعلام والبنوك والقطاعات التي تعتمد على التجارة الإلكترونية. فخدمات (الكلاود) الحديثة والآمنة التي توفّرها (ooredoo) تقود عملية التحول الرقمي والتنمية الاقتصادية في قطر».

ومع بدء العد التنازلي لاستضافة قطر لبطولة كأس العالم 2022، من المتوقع أن يشهد الطلب على توفير الخدمات المستندة إلى «الكلاود» وخدمات الأمن الإلكتروني ارتفاعاً كبيراً خلال السنوات القليلة المقبلة. لذا، ستكون تلك الخدمات ضرورية جداً لتنويع اقتصاد قطر في إطار الأهداف التنموية لرؤية قطر الوطنية 2030.

يُذكر أن الحصول على وضع شريك «Akamai» الفضي هو الإنجاز الأحدث في سلسلة من الشراكات الاستراتيجية التي نجحت «ooredoo» في تحقيقها؛ انطلاقاً مما تقوم به الشركة لتحديث وتبسيط البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات لدى عملائها، وتمكين الحلول الجديدة التي تدعم تحوّلهم الرقمي.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X