additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

Ministry to begin visa procedures for domestic workers through Qatar Visa Centres

الوزارة تباشر استقدام مستخدمي المنازل عبر مراكز تأشيرات قطر في الخارج

The Visa Support Services Department of the Ministry of the Interior has launched a new service, which allows Qatari citizens and residents and companies to authorise manpower agencies to complete the recruitment procedures of domestic workers through Qatar Visa Centres abroad. The service will begin from mid-August, after Eid Al-Adha holidays.

The new service was announced yesterday by the Visa Support Services Department during a seminar explaining the procedure.

Authorization can be done through Metrash2 and MoI website electronically or at MOI Services Centres manually by selecting one of the listed recruitment office or agency.

After the authorization, the recruitment agencies can complete the recruitment process and the various steps through the Qatar visa centres abroad including enrolment of biometric data, contract singing and medical examination.

“This measure is a continuation of the project to complete work visa procedures for expatriate workforce in their own home countries and in order to simplify recruitment procedures in general while protecting the rights of expatriates and ensure their safe and smooth entry into Qatar,” Major Abdullah Al Muhannadi, Director of Visa Support Services Department at the General Directorate of Passports said.

“The service allows Qatari citizens and residents and companies to authorize manpower agencies to complete the recruitment procedures of domestic workers through Qatar Visa Centers Abroad,” he added.

The event organized in collaboration with the Ministry of Administrative Development, Labor and Social Affairs was attended by representatives of manpower companies and agencies.

Major Al-Mohannadi added that this service aims to guarantee the rights of applicants and ensure the ratification of their contracts by the competent authority in Qatar, in addition to reducing the effort and time for both applicant and expatriate.

Mohammed Ali Al Meer, Director of Labour Inspection Department of the Ministry of Administrative Development, Labour and Social Affairs said that the Ministry is working on the classification of recruitment agencies operating in the country and evaluating them according to specific professional standards to ensure the best recruitment mechanism.

“This service facilitates the recruitment of domestic workers whereas employment contract will be signed through Qatar Visa Centre in their own country thus protecting the workers’ rights,” Al Meer said.

أكدت وزارة الداخلية ووزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية أنه يتعين على مستخدمي المنازل الراغبين في العمل في دولة قطر استكمال إجراءات الاستقدام في مراكز تأشيرات قطر في الخارج والتي تم افتتاحها في عدد من الدول.

جاء ذلك في الندوة التعريفية التي نظمتها الوزارتان اليوم لمسئولي مكاتب الاستقدام العاملة في الدولة، وركزت على توضيح إجراءات تفويض هذه المكاتب لاستقدام مستخدمي المنازل عبر مراكز تأشيرات قطر في الخارج .

وافتتحت دولة قطر حتى الآن عددا من هذه المراكز في كل من سريلانكا وبنجلاديش وباكستان والهند، والنيبال، وتسعى لافتتاح مراكز أخرى في بقية الدول التي تغطيها المرحلة الأولى من المشروع.

وقال الرائد عبد الله المهندي مدير الخدمات المساندة للاستقدام بوزارة الداخلية إنه يتعين على مستخدمي المنازل الراغبين في العمل في دولة قطر تسجيل بياناتهم الحيوية وتوقيع عقود العمل والخضوع للفحوصات الطبية في مراكز تأشيرات قطر في الخارج التي افتتحت في عدد من الدول بحيث تمكنهم هذه الإجراءات من إكمال الجزء الأكثر أهمية في عملية الحصول على التأشيرة وهم في بلدهم بكل سهولة بما يتوافق مع أفضل المعايير الدولية .

وأضاف أن هذه المراكز تهدف إلى تسهيل وتبسيط الإجراءات، والحفاظ على حقوق المستقدمين، وتقديم خدمات ذات جودة عالية من خلال قناة موحدة، وضمان تصديق العقود النموذجية من قبل الجهة المختصة في دولة قطر، بالإضافة إلى تقليل الجهد والوقت على كل من المستقدم والوافد، مع تفادي حالات رجوع الوافد في حال عدم الأهلية، وضمان تطبيق أفضل المعايير الدولية وتسريع مباشرة العمل.

وأوضح أن عملية تفويض مكتب الاستقدام، سهلة وميسرة،” حيث يمكن للمستقدِم تفويض مكتب استقدام عن طريق خدمة مطراش2 ، أو عبر الخدمات الالكترونية بموقع وزارة الداخلية، أو من خلال مراكز الخدمة لتنفيذ معاملاته”.. مؤكدا أن الفئات المستهدفة من المشروع هم المستقدِمين من المواطنين والمقيمين في المرحلة الأولى ثم الشركات في المرحلة الثانية”.

وقال الرائد المهندي إن تفويض مكتب الاستقدام واعتماد عقد العمل يتم عبر مطراش2، من خلال عدة مراحل سيتم شرحها بالتفصيل وإرسالها إلى مكاتب الاستقدام والمستقدمين، وعرضها على الموقع الإلكتروني لوزارة الداخلية.

وأشار إلى أن تنفيذ مشروع “مراكز تأشيرات قطر في الخارج” يقع تحت الإشراف المباشر لوزارة الداخلية ويستهدف في مرحلته الأولى ثماني دول هي سريلانكا، النيبال، والهند، وبنغلاديش، وباكستان، وإندونيسيا، والفلبين، وتونس.

ومن جانبه، أوضح السيد محمد على المير مدير إدارة تفتيش العمل بوزارة التنمية الإدارية والعمل والشؤون الاجتماعية أن هذه الخدمة تسهل إجراءات استقدام الخدم ومن في حكمهم وتتيح توثيق عقد العمل للوافد في دولته مما يشكل حماية له، وضمان حقوقه كاملة.

وأشار إلى أن هذه المراكز تتيح للوافد توقيع عقد العمل وإكمال إجراءات البصمات والبيانات الحيوية وإجراء الفحوصات الطبية، مع اعتمادها نظاما إلكترونيا دقيقا لإنهاء كافة إجراءات الاستقدام بكل سهولة ويسر.

وذكر أن وزارة التنمية الإدارية والعمل والشئون الاجتماعية أضافت بيانات مهمة في عقد العمل تصب في مصلحة العامل الوافد مثل بيانات عن صاحب العمل واسم الجهة المستقدِمة، وغيرها من البيانات المهمة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button