🏪Shopping

Lulu Hypermarket opens 10th store at Al Hilal

اللولو يفتتح المتجر العاشر في منطقة الهلال

Lulu Hypermarket, the leading retailer in Qatar opened its 10th store at Al Hilal yesterday.

Reaffirming Lulu’s threshold in the retail arena, the newly opened hypermarket with a vast built up area of 110,000 square feet with ample car park facility including basement parking is expected to become the favourite shopping destination for the communities living in and around Al Hilal East and West, Al Asiri, Nuaija, New Salata, Mahmoura, Thumama, Mumtaza and Doha at large.

Ideally located in the heart of the city with easy access and proximity to the express highway, the new retail store offers an array of features for the discerning customers including conducive shopping environment, highly competitive prices and congenial customer service including mobile charging facility.

The new outlet is tailored to meet the needs of modern day shopping with world class interiors and well-planned retail floor layout that are focused on customer convenience. The management told that the store has a good tenant mix consisting of KFC, Pizza Hut, Kakori House, Wellcare Pharmacy, Doha Beauty Centre, Plaza Holandi and ATM services.

The new venture will live up to the same brand identity that Lulu has committed to since day one, highlighting quality products and a world-class shopping experience. The new hypermarket showcases all categories of merchandise starting from fresh food section consisting of a wide assortment of fruits & vegetables, meat, fish, poultry, bakery, hot and cold ready-to eat food, salad bar, chilled & dairy products, frozen food, roastery, grocery food and non-food, specialty imported foods, health & beauty, household, home appliances, garments, footwear, toys, luggage, stationery, linen, electronics, mobiles, IT and accessories.

A remarkable feature to be noted is that the new store has given emphasis to the specialty food. An exclusive area for highlighting Vegan food is ear-marked, making the first hypermarket of its kind in Qatar. In addition, Lulu stores have increased their area for fruits & vegetables and plant-based products. The ready meal section also will carry many a meat-free and dairy-free meals for the customers to relish.

Organic and ‘Free from worry’ food ranges that offer extensive line of gluten-free, lactose free, dairy free, yeast free, wheat free, organic, fat free, nut free, soy free, salt free, GM free, egg free, free range, no sugar, reduced sugar, no additives, no preservatives, no hydrogenated fat and other specialty food imported from around the world are made available on shelves.

An official said: “Lulu Hypermarkets have always been in the forefront to experiment innovations when it comes to consumer’s choice and health. We have been increasing our range of organic, vegan, free from and other specialty areas over a period with a view to have even more choices of vegetables and plant-based options in our store. We are now working with fantastic exclusive world-class brands to ensure that our shoppers really have healthy selection of food to choose from, at an affordable price. These new options are part of increasingly making available healthy and sustainable products in Lulu stores”.

The new hypermarket has kicked off with inaugural offers and special promos in all categories at wallet-friendly prices that are exclusive for the new store’s clientele. The management said that shoppers will have exciting exclusive offers every week that are tailor-made for the new store.

Well-known for its wide product range and outstanding customer service, the newly launched store will certainly be the ultimate one-stop shop for daily essentials and unique product offerings for a multi-ethnic clientele.

Understanding customers’ needs and providing them with quality products at fairest prices have always remained the secret behind the success of Lulu Hypermarkets. Lulu’s winning formula of value for money and quality shopping will be a matter of delight for shoppers who cherish the pleasurable shopping experience and the economy it offers.

افتتحت هايبر ماركت اللولو، وهي أكبر متاجر التجزئة في قطر، متجرها العاشر في الهلال. ومن المتوقع أن يصبح الفرع الذي تم افتتاحه حديثًا والذي تبلغ مساحته 110000 قدم مربعة مع مرافق مواقف واسعة للسيارات بما في ذلك مواقف الطابق السفلي وجهة التسوق المفضلة للسكان الذين يقيمون في مناطق الهلال الغربية والشرقية والعسيري ونعيجة والسلطة الجديدة والمعمورة والثمامة والمنتزه، ومدينة الدوحة بشكل عام. يقع المتجر الجديد في موقع مثالي في قلب المدينة مع سهولة الوصول والقرب من الطريق السريع، حيث يقدم مجموعة من الميزات للعملاء الكرام بما في ذلك بيئة تسوق مريحة وأسعار تنافسية للغاية وخدمة ودودة بما في ذلك وجود أماكن شحن الهاتف المحمول إلخ.

لقد تم تصميم المتجر الجديد لتلبية احتياجات التسوق الحديثة مع تصميمات داخلية على مستوى عالمي وتخطيط أرضي يركز على راحة العملاء، وقد أشارت الإدارة أن المتجر يحتوي على متاجر ومطاعم مؤجرة متنوعة مثل دجاج كنتاكي وبيتزا هت وكاكوري هاوس وصيدلية ويل كير ومركز الدوحة للتجميل وبلازا هولندي وخدمات الصراف الآلي وما إلى ذلك.

يرتقي المشروع الجديد بنفس هوية العلامة التجارية التي التزمت بها اللولو منذ اليوم الأول، مع إبراز منتجات ذات جودة عالية وتجربة تسوق عالمية المستوى. يعرض الهايبر ماركت الجديد جميع فئات البضائع التي تبدأ من قسم الأطعمة الطازجة الذي يتكون من مجموعة واسعة من الفواكه والخضراوات واللحوم والأسماك والدواجن والمخابز والأطعمة الساخنة والباردة الجاهزة للأكل وقسم السلطات ومنتجات الألبان والأجبان والأطعمة المجمدة وقسم المحمصة ومنتجات البقالة الغذائية وغير الغذائية، بالإضافة إلى قسم الأطعمة المستوردة، وقسم الصحة والجمال وقسم الأدوات والأجهزة المنزلية والملابس والأحذية والألعاب والأمتعة والقرطاسية والبياضات والإلكترونيات والهواتف النقالة وقسم تكنولوجيا المعلومات والمزيد..

والجدير بالذكر أن المتجر الجديد قد ركز على ميزة رائعة وهي الأطعمة المتخصصة، حيث تم تخصيص منطقة حصرية لتسليط الضوء على الأطعمة النباتية، مما يجعلها أول هايبر ماركت من نوعها في قطر. بالإضافة إلى ذلك، زادت متاجر اللولو من مساحتها المخصصة للفواكه والخضراوات والمنتجات النباتية. وسيتوفر في قسم الوجبات الجاهزة أيضًا العديد من الوجبات الخالية من اللحوم والخالية من منتجات الألبان كي يستمتع بها عملائنا الكرام.

كما أن هناك منتجات غذائية عضوية وأصناف خاصة تشمل المنتجات الخالية من الغلوتين والخالية من اللاكتوز والخالية من مشتقات الألبان والخميرة والقمح والدهون والمكسرات والصويا والملح والبيض والسكر وأصناف قليلة السكر وأيضاً المنتجات غير معدلة وراثياً ومنتجات بدون إضافات أو مواد حافظة أو دهون مهدرجة وغيرها من المواد الغذائية الخاصة والمستوردة من جميع أنحاء العالم.

قال أحد المسؤولين: “لطالما كانت مجموعة هايبر ماركت اللولو في الصدارة في تجربة الابتكارات عندما يتعلق الأمر باختيار المستهلك وصحته، لذلك لقد قمنا بزيادة مجموعتنا من المواد العضوية والنباتية والمنتجات الخالية من وغيرها من المنتجات المتخصصة وذلك من أجل الحصول على مزيد من الخيارات من الخضراوات والمنتجات النباتية في متجرنا. نحن نعمل الآن مع علامات تجارية عالمية رائعة حصرية لضمان حصول المتسوقين لدينا على خيارات عديدة على تشكيلة واسعة صحية من الطعام، وبسعر مناسب. هذه الخيارات الجديدة جزء من توفير منتجات صحية ومستدامة بشكل متزايد في متاجر اللولو”.

بدأ الهايبر ماركت الجديد بالعروض الافتتاحية والعروض الترويجية الخاصة في جميع الفئات بأسعار مناسبة وحصرية لزبائن المتجر الجديد، وأشارت الإدارة إلى أنها ستوفر عروضا مذهلة وحصرية أسبوعياً مجهزة خصيصاً للمتجر الجديد.

اشترِ أو استعير حقيبة تسوق

أصبحت هايبر ماركت اللولو أول شركة في المنطقة تسمح للعملاء باستعارة حقائب تسوق في محاولة للحد من النفايات البلاستيكية. يسمح هذا المشروع للمتسوقين الذين نسوا حقيبة تسوقهم أو اشتروا أكثر من المتوقع، باستعارة حقيبة بدلاً من شراء واحدة. يعد هذا المشروع المبتكر إحدى الاستراتيجيات الأخرى من هايبر ماركت اللولو لتقليل استخدام الأكياس البلاستيكية ذات الاستخدام الواحد. ستقدم هايبر ماركت اللولو حقائب تسوق مصنوعة من ورق مستدام المصدر وأكياس تسميد منزلية مصنوعة من نشا البطاطس. هذا بالإضافة إلى استخدام الأكياس البلاستيكية القابلة للتحلل والتي تحدث بالفعل أثراً إيجابياً في الحد من استخدام البلاستيك. وقريباً سنقوم بتقديم خيار “إعادة التعبئة” في بعض الفئات المحددة. تريد شركة اللولو تقديم مجموعة من الخيارات للمتسوقين لمساعدتهم على تقليل النفايات البلاستيكية بدلاً من فرض أي حل على عملائها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X