Technology

Is Facebook spying on our conversation? .. Instagram’s CEO answers

هل يتنصت “فيسبوك” على محادثتنا؟.. رئيس “إنستغرام يجيب

TAKING THE MIC Instagram CEO denies app is spying on you with phone microphone to target ads

WE’VE all had that sneaking suspicion our phones are spying on us.

One moment you’re chatting about buying new jeans or tickets abroad, and all of a sudden ads for those products flood your social media feeds.

Now Instagram’s boss has been forced to deny claims the company is snooping on its users through their phones.

Adam Mosseri, 36, reckons creepily accurate ads appear in our Insta feeds because we’ve recently looked at a product online – but then forgotten.

“You might be talking about something because it’s top of mind because you’ve been interacting with that type of content more recently,” Mosseri told US broadcaster CBS.

“So maybe you’re really into food and restaurants. You saw a restaurant on Facebook or Instagram and you really like the thing. It’s top of mind, maybe it’s subconscious and then it bubbles up later. I think this kind of thing happens often in a way that’s really subtle.”

The jury’s still out on whether or not Instagram, Facebook and other companies secretly listen to us.

Social media firms insist they don’t, but there are countless stories of people seeing adverts for things they’ve been talking about – but not searching – popping up on their phones.

Even CBS’ Gayle King, who spoke to Mosseri, has his suspicions.

“I swear I think you guys are listening. I know you’re gonna say you’re not,” King said.

Earlier this year, Sun Online’s Miranda Knox investigated whether our mobile phones are spying on us.

She pulled together a list of topics – businesscards, spandex, vegan food – that she had never Googled before, and began talking about them in earshot of her phone.

Within days she was inundated with ads related to these key words.

These included an advert offering 50 per cent off her first purchase of business cards and an advert for healthy vegan meal plans.

For what it’s worth, privacy experts largely agree that social media firms aren’t spying on us.

Jake Laperruque at the Constitution Project, recently told CNET there are many reasons creepily accurate ads may plague our phones.

Ads can be targeted in countless ways, many so complex and simple that they don’t seem obvious or natural, he said.

“[People] usually say, ‘I can’t imagine another way for this to get onto me for advertising’,” Laperruque explained.

“Think outside the box. What about location-based advertising, or what a friend is searching? Just spend a few minutes thinking about how much data companies have.”

In other news, Moressi recently defended leaving up creepy deepfake videos of Mark Zuckerberg and Kim Kardashian on Instagram.

Last month, a Samsung deepfake of a talking Mona Lisa painting laid bare the terrifying new frontier in fake news.

This creepy AI creates photo-realistic models and outfits from scratch.

Do you think your phone spies on you? Let us know in the comments!

source: thesun.co.uk

أجاب رئيس تطبيق الصور والفيديوهات، “إنستغرام”، آدم موسيري، عن السؤال الذي يشغل بال كل مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي، وهو: هل “فيسبوك” يتنصت على مستخدميه.

جاءت إجابة موسيري، خلال حوار أجرته معه غايل كينغ، في برنامج “سي بي إس ذيس مورننغ”، التي أكدت له أنها تشعر بالحيرة كلما ظهر أمامها في حسابها على “إنستغرام”، المملوك لشركة “فيسبوك” إعلانا محددا عن منتج ما، بعد أن تحدثت عنه في محادثة خاصة مع أحد أصدقائها وأنها ترغب في شرائه، بحسب مجلة “بيبول” الأمريكية.

وقالت كينغ لـموسيري في سؤالها: “أقسم لك أنني لم أبحث عن المنتج، أعتقد أنكم تتنصتون علينا، وأنا أعلم أنك ستنفي ذلك”.

وكان رد آدم موسيري على غايل كينغ، بأن “فيسبوك” و”إنستغرام” لا يستمعان إلى رغبات مستخدميهما، أو محادثاتهم الخاصة، أو حتى الاطلاع على الرسائل النصية لهم في “الإنبوكس” الخاص بهم.

وفسر موسيري ظهور منشور أمام المستخدم كان تحدث عنه للتو لسببين: أولهما أنه “حظ عاثر” ليس أكثر، والثاني هو أن ذلك المنتج ظل المستخدم يبحث عنه لفترة من الوقت.

وقال مفسرا: “قد تكون منجذبا ناحية الطعام والمطاعم، واستوقفك مطعم على “فيسبوك” و”إنستغرام” وأثار إعجابك، ليكون في مقدمة اهتماماتك، قد يكون في حالة “اللاوعي” ثم يظهر أمامك، أعتقد أن مثل هذه الحالات تحدث بصورة دقيقة”.

وبينما أكد آدم ميسوري لشبكة “سي بي إس” أن “فيسبوك” و”إنستغرام” لا يستعمان إلى مستخدميهم من خلال ميكروفونات هواتفهم أو حواسيبهم، لكنه أكد لها أنها حتما لن تصدقه فيما يقوله.

ويتعرض “فيسبوك” لضغوط من جهات تنظيمية ومدافعين عن الخصوصية ومساهمين، منذ أن قالت في مارس 2018 إن شركة “كامبردج أناليتيكا” للاستشارات السياسية، حصلت دون وجه حق على بيانات شخصية عبر تطبيق للاختبارات متصل “بفيسبوك”، ولمدة يومين، استجوب نواب أمريكيونمارك زوكربرغ الرئيس التنفيذي لـ “فيسبوك” بشأن الموضوع.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X