Technology

Instagram may soon cancel “Like” counts

إنستغرام قد يلغي ظهور الإعجابات قريباً

Instagram is giving more users the option to publicly hide the like count on their posts. The company announced today that it’s expanding its hidden like count test, which it first announced in May, to six more countries: Ireland, Italy, Japan, Brazil, Australia, and New Zealand. The test started in Canada, where people who were included in the test had their likes hidden by default. They had to opt out to show the likes publicly, although they can always see that like count on their own content.

The feature hides users’ public like counts on videos and photos in the Feed, on the web, and within profiles. Instagram said at the time of the initial announcement that it wants followers to “focus on the photos and videos you share, not how many likes they get.”

Of course, likes have become a de facto way of placing value on a user’s posts. More likes on a post typically signify that a post is more impressive than another user’s, which can boost some people’s self-esteem while bringing down others’. If you post a selfie that gets no likes, that’s a terrible feeling, for instance. Maybe hiding that public count will give people the permission to post more of the content they actually want to post, as opposed to photos that are guaranteed decent engagement, like food photos or sexy swimsuit pics.

المنصة بدأت بتجريب هذا التعديل في دول منها اليابان وأستراليا، أي أن المتصفحين لن يتمكنوا من معرفة ما حصل عليه منشور ما من إعجابات. فقط صاحب المنشور سيعرف.

تحول إنستغرام إلى منصة حصرية للتنافس على الإعجابات ومشاركة اللقطات المصقولة بعناية والبعيدة عن المضامين الصادقة وهو أمر بدأ يشغل باحثين ومتخصصين في الصحة العقلية

أثناء وجودكم هنا، هل تشعرون أنكم لا تسافرون بما فيه الكفاية أو لا تستطيعون مواكبة الآخرين في ما يشاركون عن أنفسهم من لحظات سعيدة ومثالية؟

View this post on Instagram

إنستغرام قد يلغي ظهور الإعجابات قريباً😱 المنصة بدأت بتجريب هذا التعديل في دول منها اليابان وأستراليا، أي أن المتصفحين لن يتمكنوا من معرفة ما حصل عليه منشور ما من إعجابات. فقط صاحب المنشور سيعرف. . تحول إنستغرام إلى منصة حصرية للتنافس على الإعجابات ومشاركة اللقطات المصقولة بعناية والبعيدة عن المضامين الصادقة وهو أمر بدأ يشغل باحثين ومتخصصين في الصحة العقلية . أثناء وجودكم هنا، هل تشعرون أنكم لا تسافرون بما فيه الكفاية أو لا تستطيعون مواكبة الآخرين في ما يشاركون عن أنفسهم من لحظات سعيدة ومثالية؟ . @amirazahra.i #إنستغراميات #فولورز #فيديو_ajplusarabi

A post shared by AJ+ عربي (@ajplusarabi) on

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X