💰 Business

ILS chooses Vodafone Qatar’s smart solutions

شركة إنترناشونال ليموزين سيرفس تختار حلول إنترنت الأشياء من فودافون قطر

Vodafone Qatar continues its commitment to help Qatar’s businesses succeed in a digital world.

In their most recent case study, Vodafone Qatar has connected International Limousine Service (ILS), one of the country’s leading chauffeur services, with its state-of-the-art Internet of Things (IoT) solutions. ILS now relies on Vodafone Qatar’s Fleet Management solution to monitor their 240 cars and drivers. In addition, Vodafone Qatar has equipped all their vehicles with WiFi on-board to cater to the needs of their valuable customers and provide them with a more enjoyable experience.

Vodafone Qatar was first in the country to launch an end-to-end Fleet Management Solution that enables the delivery of real-time information such as traffic data, vehicle location, driver speeds, fuel consumption and employee work-time. It delivers faster response times through more efficient job allocation, reduction in fuel costs due to shorter journeys and higher revenues as drivers can complete more jobs.

Drivers’ behaviour can also be monitored to encourage safer driving and reduce insurance premiums.

For all companies in this sector, IoT technology has been proven to help companies meet regulatory and corporate sustainability targets by reducing fuel use and carbon emissions.

“We take pride in our global IoT expertise and in sharing this expertise with local organisations of all sizes in the country. Vodafone Qatar’s Business solutions are the key to answering organisational needs to optimise, automate and innovate using IoT technologies,” said Mahday Al Hebabi, Business Services Director, Vodafone Qatar.

Earlier this year, Vodafone Qatar equipped 60 buses for the Shaffalah Center for Persons with Disability with Vodafone’s Smart Bus solution including Fleet Management and Video Surveillance, helping make the children’s journeys safer and more efficient.

تواصل فودافون قطر التزامها بدعم الشركات القطرية ومساعدتها على النجاح في العالم الرقمي الجديد.

وقد قامت شركة فودافون قطر، في أحدث دراسة حالة قامت بها؛ بتوفير أحدث ما توصّل إليه العلم في مجال “إنترنت الأشياء”، وذلك مع شركة إنترناشونال ليموزين سيرفس، التي تعدّ إحدى أهم شركات خدمة التوصيل الشخصي الرائدة في البلاد.

وتعتمد شركة إنترناشيونال ليموزين سيرفس حاليًّا على حلول الإدارة التي تتبعها فودافون قطر لمراقبة أسطولها الذي يناهز 240 سيارة وسائقًا. كما زودت فودافون قطر كافة السيّارات بخدمة واي فاي لتلبية احتياجات الزبائن، وضمان حصولهم على رحلات أكثر رفاهيةً ومتعة.

هذا وكانت فودافون قطر هي الشركة الأولى في البلاد التي أطلقت حلول إدارة الأسطول الشاملة، التي أتاحت نقل المعلومات بصفة فورية، مثل بيانات المرور، وموقع السيارة، وسرعة السائق، واستهلاك الوقود، ووقت عمل الموظف.

كما توفّر حلول إدارةِ الأسطول أوقات استجابة أسرع، وذلك من خلال تخصيص وظائف أكثر كفاءة، وتخفيض تكلفة الوقود نتيجة لقصر الرحلات وزيادة الإيرادات، مما يسمح للسائقين بالقيام برحلات أكثر. كما يمكن أيضًا مراقبة سلوك السائق لتشجيعه على قيادةٍ أكثر أمانًا وفعالية، وتخفيض أقساط التأمين. بالإضافة لذلك، فقد أثبتت تقنية “إنترنت الأشياء” قدرتها على مساعدة الشركات في هذا القطاع على تحقيق أهدافها التنظيمية، وتعزيز الاستدامة، عبر الحد من استخدام الوقود وانبعاثات الكربون.

وفي هذا الصدد، قال السيد مهدي الحبابي، مدير قطاع مبيعات الشركات الكبرى لدى فودافون قطر:”نحن نفتخر في فودافون قطر بخبرتنا العالمية في مجال إنترنت الأشياء، ونرحّب بمشاركة هذه الخبرات مع كافّة المؤسسات المحلية في البلاد على السّواء. كما تعدّ حلول الأعمال الرائدة في شركتنا بمثابة الحل الأمثل للاستجابة لكافّة الاحتياجات التنظيمية، لتحسين تقنيات إنترنت الأشياء وأتمتتها وابتكارها”.

وكانت فودافون قطر قد جهزت، في وقت سابق من هذا العام، 60 حافلة لمركز الشفلّح للأشخاص ذوي الإعاقة؛ بحلول فودافون للباصات الذكية، بما في ذلك إدارة أسطول باصات المركز، ومراقبة كاميرات الفيديو، مما ساعد على جعل رحلات الأطفال أكثر أمنًا وفعالية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X