👮‍♂️ Government

HH the Amir reviewed strategic cooperation with the US

صاحب السمو يستعرض علاقات التعاون مع الولايات المتحدة

Amir H H Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani met yesterday at Al Bahr Palace with US Senators Lindsey Graham and Chris Van Hollen and their accompanying delegation, who greeted the Amir during their visit to the country.

The meeting reviewed friendly bilateral ties and strategic cooperation between Qatar and the US in different fields.

They expressed their thanks to the Amir in that regard and for the role of Al Udeid airbase and the hosting of more US forces.

They shared views on the latest regional and international developments.

They praised the role of Qatar in peace mediation efforts and hosting of the Afghan dialogue and the humanitarian aid Qatar provides to the people of Gaza.

استقبل حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى، في قصر البحر مساء أمس، سعادة السيناتور ليندسي غراهام وسعادة السيناتور كريس فان هولن عضوي مجلس الشيوخ بـ «الكونجرس» في الولايات المتحدة الأميركية الصديقة والوفد المرافق، وذلك للسلام على سموه بمناسبة زيارتهم للبلاد.

وجرى خلال المقابلة استعراض علاقات الصداقة والتعاون الاستراتيجي بين دولة قطر والولايات المتحدة الأميركية في مختلف المجالات، معربين في هذا الصدد عن شكرهم لسمو الأمير على دور قاعدة العديد الجوية واستضافتها مزيداً من القوات الأميركية. كما تم تبادل الآراء حول أبرز المستجدات إقليمياً ودولياً، وخصوصاً في فلسطين وأفغانستان. مشيرين إلى دور وجهود دولة قطر المقدّرة في وساطتها لدعم السلام في أفغانستان باستضافتها الحوار الأفغاني الأفغاني في الدوحة، وعلى المساعدات الإنسانية التي تقدّمها لأهالي قطاع غزة في ظل الظروف الصعبة التي يعيشونها جراء الحصار.

 

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X