📚Education

HEC Paris Third in the list of «executive education institutions»

«الدراسات العليا» الثالثة عالمياً بقائمة «مؤسسات التعليم التنفيذي»

HEC Paris, has recently been No 3 worldwide in executive education for 2019 by the Financial Times.

Life-long learning is central to HEC Paris’s strategic vision and lies behind its move up in the Financial Times World Executive Education Rankings.

The ranking is compiled from the scores underlying the Financial Times Executive Education 2019 open-enrolment and custom rankings, wherein both sets of data are given equal weightage.

Two areas in particular have helped HEC Paris to position itself as one of the world’s leading providers of Executive Education.

First, in its focus on entrepreneurship as the institution has worked with start-ups, entrepreneurial ecosystems, and incubators, and this has helped it bring an entrepreneurial and intrapreneurship mindset to its programmes.

Secondly, it focuses on sustainable development and socially responsible business.

The Executive Education team has designed new programmes, combining online learning and sustainability, focusing on understanding how sustainability is transforming business and the way people do business today.

Nathalie Lugagne, associate dean of Executive Education at HEC Paris, said, “We consider it a great honour to have been recognised as one of the world’s leading providers in Executive Education for the past seven years. Such a distinction demands the highest standards and brings with it huge responsibilities. We develop programmes that are at the forefront of innovation both in terms of their content and format in order to provide our participants with a truly unique learning experience. Co-designing our training programmes with our corporate clients and partners ensures that they have both measurable and lasting impact.”

In Qatar, HEC Paris runs an ‘International Executive MBA’, a ‘Specialised Master in Strategic Business Unit Management’, executive short programmes and certificates for managers and executives as well as custom programmes for companies.

حصدت جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال (HEC Paris)، مؤخراً، المركز الثالث عالمياً ضمن قائمة أفضل مؤسسات التعليم التنفيذي لعام 2019، وفق تصنيف «فيننشيال تايمز» البريطانية.

ويكمن مفهوم التعلّم المستمر -الذي يُعدّ من الركائز المحورية ضمن الرؤية الاستراتيجية لجامعة الدراسات العليا (HEC Paris)- وراء تقدّم الجامعة في قائمة «تصنيف فيننشيال تايمز العالمي لبرامج التعليم التنفيذي» الذي يستند إلى نتائج تصنيف «برامج التعليم التنفيذي» المفتوحة والمتخصصة لعام 2019، حيث تُمنح مجموعتا البيانات اعتباراً متساوياً في عملية التقييم.

وقد ساعد جانبان بصفة خاصة جامعة الدراسات العليا على ترسيخ مكانتها بوصفها واحدة من أبرز مزوّدي برامج التعليم التنفيذي في العالم، وأولهما تركيز الجامعة على مجال ريادة الأعمال، وثانيهما التركيز على التنمية المستدامة والأعمال المسؤولة اجتماعياً، حيث صمّم فريق التعليم التنفيذي برامج جديدة تجمع بين التعلّم عبر الإنترنت والاستدامة، وتركّز على فهم دور الاستدامة في تحويل صيغة الأعمال التجارية وتأثيرها على طريقة ممارسة هذه الأعمال اليوم.

وقالت ناتالي لوجان، معاون العميد لشؤون التعليم التنفيذي في جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال (HEC Paris): «نفخر بحصولنا على هذا التكريم وعلى كوننا ضمن قائمة أبرز مزوّدي الخدمات التعليمية التنفيذية في العالم على مدار الأعوام السبعة الماضية».

وأضافت: «يتطلب مثل هذا الإنجاز تطبيق أعلى المعايير، كما أنه يضع على عاتقنا مسؤوليات هائلة. وانطلاقاً من ذلك، نحرص دوماً على تطوير برامج مبتكرة ورائدة من حيث المحتوى والصيغة في آن معاً، بهدف توفير تجربة تعليمية فريدة لجميع المنتسبين. كما يضمن التصميم المشترك لبرامجنا التدريبية مع عملائنا من الشركات والشركاء الحصول على تأثير دائم وقابل للقياس».

تجدر الإشارة إلى أن جامعة الدراسات العليا لإدارة الأعمال (HEC Paris) توفّر في دولة قطر برنامج الماجستير التنفيذي الدولي في إدارة الأعمال (EMBA)، وبرنامج الماجستير المتخصص في إدارة وحدة الأعمال الاستراتيجية (SBUM)، بالإضافة إلى عدد من البرامج القصيرة والشهادات التنفيذية للمديرين والمسؤولين التنفيذيين، فضلاً عن برامج مخصصة للشركات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X