😎 LifeStyle

‘Final weekend of excitement’ at Summer Entertainment City

فرصة أخيرة للاستمتاع بالترفيه والمرح بعطلة نهاية الأسبوع في المدينة الترفيهية

Residents and visitors will have the opportunity to enjoy the final weekend of the Summer Entertainment City (SEC), which concludes on July 13 at 11pm. The SEC, located at the Doha Exhibition and Convention Centre, forms part of the ‘Summer in Qatar’ (SiQ) programme, curated by the Qatar National Tourism Council and its over 30 partners from the public and private sectors. Entertainment-seekers of all ages can enjoy a wide range of games and activities, including the largest bouncy castle, a mini-golf course that takes you around the world, mobile trampoline park, inflatable zone, retro arcade games, virtual reality games, as well as a vast food area. Cricket fans can also gather to watch a live broadcast of the semi-final of the ICC Cricket World Cup today at 12.30pm. The screens will show sporting rivals Australia and England as they meet for a second time in the tournament in the second semi-final. SiQ contains a wide range of activities for people of all ages and interests. These include family-friendly entertainment shows, music concerts and comedy performances by top international artists, summer camps for children and youth, thrilling experiences and sporting tournaments in addition to exciting travel, hospitality and retail promotions running until August 16.

دعا القائمون على تنظيم المدينة الترفيهية جميع المقيمين والزوار للاستمتاع بعطلة نهاية الأسبوع في المدينة الترفيهية، التي من المقرر أن تغلق أبوابها يوم السبت 13 يوليو الساعة 11 مساء. ويمكن لمحبي الترفيه من مختلف الأعمار الاستمتاع بمجموعة واسعة من الألعاب والأنشطة التي تقدمها المدينة لزوارها، والتي من بينها أكبر قلعة قفز (نطاطية) في العالم، وملعب جولف مصغر يأخذ اللاعبين في جولة حول العالم، بالإضافة إلى لعبة الترامبولين المتنقلة، ومنطقة ألعاب قابلة للنفخ، وألعاب الفيديو والواقع الافتراضي، ومنطقة مخصصة للوجبات السريعة.

كما يمكن لعشاق رياضة الكريكيت مشاهدة البث المباشر لمباراة نصف النهائي في كأس العالم للكريكيت، اليوم، الساعة 12:30 ظهراً، والتي سيلتقي فيها الفريق الأسترالي مع الفريق الإنجليزي للمرة الثانية خلال البطولة.

وتعتبر المدينة الترفيهية إحدى أهم فعاليات موسم «الصيف في قطر» الذي ينظمه المجلس الوطني للسياحة، بالتعاون مع أكثر من 30 شريكاً من القطاعين الحكومي والخاص، ليستمتع المقيمون والزوار في قطر بموسم مليء بالمرح والاحتفالات. ويقدم موسم الصيف في قطر مجموعة واسعة من الأنشطة للأشخاص من مختلف الأعمار والاهتمامات، بما في ذلك البرامج الترفيهية العائلية والحفلات الموسيقية وعروض الكوميديا التي يقدمها أشهر الفنانين العالميين، بالإضافة إلى المخيمات الصيفية للأطفال والشباب، والبطولات الرياضية، والتجارب المشوقة إلى جانب مجموعة رائعة من العروض والخصومات التي تقدمها قطاعات السفر والضيافة والتجزئة والتي ستستمر حتى 16 أغسطس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X