💰 Business

Barzan Holdings, Qatar Post sign MoU

تعاون استراتيجي بين «برزان القابضة» و«بريد قطر»

Doha: Barzan Holdings has formalised a Memorandum of Understanding (MoU) with Qatar Postal Services Company, paving the way for a seamless and fully secure postal service to be provided to the Ministry of Defence’s strategic arm.

The agreement was inked by Nasser Hassan Al Naimi, President and Executive Board Member of Barzan Holdings; and Faleh Mohammed Al Naemi, Qatar Post’s Chairman and Managing Director at Barzan Holdings’ headquarters.

Al Naimi said: “We are delighted to have partnered with Qatar Post through this strategic MoU. Barzan Holdings is establishing significant relationships with industry leaders all over the world, and our ability to correspond securely with them is paramount.”

“The signing of this Memorandum of Understanding with Barzan Holdings comes in the context of our support to government, private entities and institutions to encourage them to adopt integrated postal services,” Mr Faleh Mohammed Al Naemi said. “This will help them achieve greater efficiency and enable them to develop, grow and contribute effectively to the process of sustainable development.

“Qatar Post will provide a number of important postal services, including the provision of a Global Priority Service, logistics from outside Qatar and vice versa, the transfer of equipment within the country and the clearance of procedures in the ports and the airport, the transfer of all types of shipments within the state, and other services.

“We also hope that this initiative will be a starting point for a long-term partnership between the two companies, offering Barzan Holdings a range of solutions and innovative postal services that are consistent with the goal of Qatar in seeking to build a competitive economy and transform the country into a fully connected society.”

وقّعت شركة «برزان القابضة»، رسمياً، على مذكرة تفاهم مع الشركة القطرية للخدمات البريدية «بريد قطر»، من أجل تقديم خدمات بريدية سلسة وآمنة تماماً لشركة «برزان القابضة»، بوصفها الذراع الاستراتيجية لوزارة الدفاع.

أُقيم حفل توقيع مذكرة التفاهم أمس، في مقرّ شركة برزان القابضة؛ حيث قام بالتوقيع من «برزان القابضة» السيد ناصر حسن النعيمي الرئيس وعضو مجلس الإدارة التنفيذي للشركة، ومن بريد قطر السيد فالح محمد النعيمي رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب للشركة. وأوضح السيد ناصر النعيمي، في تعليقه على هذا التعاون: «نحن سعداء بالشراكة مع بريد قطر من خلال هذه المذكرة الاستراتيجية. ولطالما أقامت شركة برزان القابضة علاقات متينة مع قادة الصناعة في جميع أنحاء العالم، ونؤمن بأن القدرة على التواصل الآمن معهم أمراً بالغ الأهمية. وقد أظهر بريد قطر خبراته في هذا المجال على مدى السنوات الفائتة، ونحن اليوم على ثقة بأن هذه الاتفاقية ستعود بالفائدة الكبرى على الطرفين لما فيه خير البلاد». وبهذه المناسبة، قال السيد فالح محمد النعيمي، رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب لبريد قطر: «يأتي توقيعنا لمذكرة التفاهم هذه مع شركة برزان القابضة، في سياق دعمنا للجهات والمؤسسات الحكومية والخاصة وتشجيعها على اعتماد خدماتنا البريدية المتكاملة، ما يساعدها في تحقيق كفاءة العمل ويمكّنها من التطور والنمو، وصولاً إلى المساهمة الفعالة في عملية التنمية المستدامة».

وأوضح أنه بموجب مذكرة التفاهم هذه سيقوم «بريد قطر» بتوفير العديد من الخدمات البريدية المهمة، ومن ضمنها توصيل المستندات العاجلة دولياً، والشحن اللوجستي من خارج قطر والعكس، ونقل المعدات داخل الدولة من تخليص الإجراءات في الموانئ والمطار، ونقل جميع أنواع الشحنات داخل الدولة، وغيرها من الخدمات. كما نأمل أن تكون هذه المبادرة منطلقاً لشراكة طويلة الأمد بين الشركتين، نقدم من خلالها لشركة برزان القابضة الحلول والخدمات البريدية المبتكرة التي تنسجم مع هدف «بريد قطر» الساعي إلى بناء اقتصاد تنافسي وتحويل البلاد إلى مجتمع متصل بشكل كامل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X