💰 Business

45 tons sold at dates festival .. number of visitors exceeded 15 thousand

بيع 45 طناً بمهرجان الرطب.. وعدد الزوار تجاوز 15 ألفاً

Over 47,000kg of Qatar produce sold at Local Dates Festival

Sale at the fourth edition of Local Dates Festival at Souq Waqif by the Ministry of Municipality and Environment (MME) and Souq Waqif management has crossed 47,000kg at the end of the fourth day on Friday.

The festival, which is on until August 3, continues to draw crowds and the total number of visitors stood at around 13,900 until Friday, as per figures, released by the MME.

On Friday, the merchants recorded a sale of 12,795kg while the total sale stood at 12,932kg on Thursday.

The festival, on Friday, witnessed an increase in number of visitors with the number reaching 5,000 while 3,500 people visitors on Thursday.

A total of 10,953kg and 10,752kg dates were sold on Wednesday and Tuesday, respectively with visitor numbers at 2,900 and 2,500.

The organisers this year expect a sale of more than 250 tonnes of dates at the festival.

Last year, the festival attracted about 54,000 visitors and sold 205 tonnes of fresh dates worth QR1.7mn.

The festival is held as part of Qatar’s efforts to promote locally grown products and help local farmers get market for dates.

More than one dozen local varieties are on sale from 85 farms across Qatar in addition to Hassad food company.

The festival was attended by 73 farmers in 2018.

The varieties on sale at the festival include Al-Khalas, Al-Shishi, Al-Khenaizi, Al-Barhi, Al-Iraqi and Al-Silji, Al-Saqai, Nabt Saif, Al-Lulu and Al-Razizi.

15,000 people visit dates festival so far

HE the Assistant Undersecretary of the Ministry of Municipality and Environment for Agricultural, Livestock And Fisheries Affairs, Sheikh Dr Faleh bin Nasser al-Thani, praised the interest of citizens, residents and tourists to visit the fourth Local Dates Festival at Souq Waqif.
The number of visitors during the first four days of the festival has exceeded 15,000. Sheikh Faleh said in a remarks Frirday evening that the total sales of local dates have so far exceeded 45 tonnes. Eighty-six local farms are participating in the festival.

بلغت حصيلة المبيعات بمهرجان الرطب المحلي الرابع 45 طناً منذ انطلاقه الثلاثاء الماضي، وبلغ عدد الزائرين للمهرجان الذي تنظمه وزارة البلدية والبيئة وسوق واقف، 15 ألف زائر.

من جانبه، أشاد الشيخ فالح بن ناصر آل ثاني -الوكيل المساعد لشؤون الزراعة والثروة السمكية بوزارة البلدية والبيئة- في تصريحات أمس، بحجم الإقبال على المهرجان.

ونوه بحصيلة المبيعات خلال الأيام الأولى من المهرجان التي تجاوزت 45 طناً من مختلف أنواع الرطب المحلية، كما أشار إلى زيادة عدد المزارع المحلية المشاركة بهذه النسخة من المهرجان حيث بلغ 86 مزرعة، بزيادة كبيرة عن نسخ المهرجان الماضية.

وأوضح أن المهرجان فرصة مهمة للمزارع المحلية لتسويق إنتاجها من الرطب مباشرة من دون أي تكاليف، خاصة بعد نجاحه في النسخ الأولى، من حيث اختيار مكان المهرجان وهو سوق واقف، بالإضافة إلى دعم وتشجيع المزارعين من خلال تقديم الصناديق، وذلك يشجع أصحاب المزارع عاماً بعد عام على الاهتمام بهذا المحصول المهم، من خلال الاهتمام بالنخيل، وزيادة المساحات المزروعة رفع نسب الاكتفاء الذاتي من هذا المحصول المهم، بما يساهم في تحقيق الأمن الغذائي.

وأوضح أن اللجنة المنظمة عملت على اتخاذ كل الإجراءات لضمان نجاح المهرجان، من حيث توفير خيمة أكبر تتسع لعدد أكبر من المزارع وزوار المهرجان، وتسهيل عملية نقل الرطب يومياً إلى الخيمة، والإشراف على سير عمليات البيع ومراقبة الأسعار وجودة الرطب، وكل ذلك بالتعاون التام مع إدارة سوق واقف. الجدير بالذكر أن المهرجان يستمر في استقبال الزوار حتى يوم 3 أغسطس المقبل بساحة الأحمد في سوق واقف، من الرابعة عصراً حتى العاشرة مساءً.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X