World

16,000 evacuated in Frankfurt to diffuse WWII bomb

إجلاء أكثر من 16 ألف شخص في ألمانيا بسبب إبطال قنبلة من مخلفات الحرب العالمية الثانية

More than 16 thousand people were evacuated from the Ostend area of Frankfurt on Sunday while experts began to diffuse a 500 kilogramme World War Two bomb.

The site, near to the European Central Bank, was cleared of all people to allow the process to begin, taking visitors by surprise.

Tourist, Delilah Ahmed said: “The war was so long ago, and now something like this happened.”

Her friend, Jasmin Ali, added: “And there’s a bomb. And it’s 2019 and they are still disposing, they’re putting out bombs. So it’s bit weird.”

Bomb disposal professionals used specialist equipment to deactivate at least one of the two detonators.

Authorities moved some people out of a nursing home on Saturday in preparation for the process to begin.

Trains and cars were diverted and Frankfurt Zoo remained closed for the day.

75 years after the end of WWII, unexploded bombs are still often found in German.

The American bomb was found during construction work last month but officials chose Sunday to defuse it in order to minimise disruption to Germany’s financial capital.

source: euronews.com

برلين – قنا:

أجلت السلطات الألمانية، اليوم، حوالي 16500 شخص من وسط مدينة “فرانكفورت” أثناء قيامها بإبطال مفعول قنبلة من مخلفات الحرب العالمية الثانية تزن 500 كيلوجرام.

وقالت سلطات المدينة، في بيان، إن عملية إبطال مفعول القنبلة، التي تم اكتشافها خلال أشغال بناء، بدأت بالقرب من مقر البنك المركزي الأوروبي مع بعض التأخر بعد أيام من التخطيط، دون تسجيل مشاكل.

وأوضحت أنه بعد عمليات تفتيش ومرور مروحية مزودة بكاميرا للتصوير الحراري أعلى منطقة الإخلاء، أعلنت الشرطة أن المنطقة أصبحت خالية من الأشخاص، وأعطت تعليماتها بانطلاق عملية إبطال مفعول القنبلة قبل نقلها للتخلص منها في مكان آخر.

وحددت السلطات منطقة الإخلاء لتشمل موقع البنك المركزي الأوروبي (ECB) والعديد من المستشفيات والمرافق الخدمية ومرافق رعاية.

يشار إلى أن السلطات الألمانية تعثر باستمرار على قنابل أمريكية من مخلفات الحرب العالمية الثانية، وغالبا ما تقوم بعمليات إجلاء للسكان من مناطق تواجدها ضمانا لسلامتهم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X