🐎Various

UEFA and SIGA sign cooperation agreement

الاتحاد الأوروبي يوقع اتفاقية مع سيغا

Monday 24 June 2019 UEFA has signed a cooperation agreement with the Sport Integrity Global Alliance (SIGA) to encourage dialogue aimed at safeguarding the long-term integrity of the game.

029 – New arrangement seeks to develop, protect and promote integrity in sport

UEFA has signed a cooperation agreement with the Sport Integrity Global Alliance (SIGA) to encourage dialogue aimed at safeguarding the long-term integrity of the game in Europe.

The agreement aims to use the organisations’ strengths to foster the development and implementation of the highest standards across sport in general, and football in particular, in the areas of good governance, integrity, ethics and the protection of vulnerable participants throughout Europe.

Speaking at the signing of the accord, UEFA President Aleksander Čeferin said:

“The challenges facing sport and society cannot be resolved by individual action.

“Knowledge-sharing and constructive dialogue are essential to make sure that organisations are in the best position to tackle those issues. This agreement with SIGA is therefore an important step in this direction.”

SIGA CEO Emanuel Macedo de Medeiros added:

“This landmark Cooperation Agreement ushers in a new era for sport integrity. Founded on a strong reformist spirit, this agreement will give rise to an integrity programme of global standing and embed the highest standards of ethics and governance in the game across the European continent.

“UEFA and its President Aleksander Čeferin continue to blaze a trail for integrity in football. This is a shared pledge and sends a powerful signal to all organisations who care about integrity in sport. Now is the time to join with SIGA and UEFA, and support our proposals to deliver ‘clean sport’ at all levels.”

وقع الاتحاد الأوروبي لكرة القدم (اليويفا) اتفاقية تعاون مع المنظمة الدولية للنزاهة في الرياضة (سيغا)، تستهدف تشجيع الحوار الذي يؤدي على المدى الطويل إلى حماية النزاهة في كرة القدم الأوروبية وتحديداً البطولات المنظمة تحت مظلة “اليويفا”.

كما تستهدف الاتفاقية استخدام مقومات المؤسستين لتعزيز تطوير وتنفيذ أعلى معايير النزاهة في الرياضة بصفة عامة وفي كرة القدم على وجه الخصوص في مجالات الحوكمة والنزاهة والأخلاقيات وتعزيز حماية مسابقات كرة القدم الأوروبية.

وتأسست “سيغا” في 2016 بعد مساعٍ دامت لأكثر من أربع سنوات وأطلقها الشريك المؤسس، المركز الدولي للأمن الرياضي الذي قاد الجهود الدولية لتأسيس أول منظمة عالمية معنية بالنزاهة في الرياضة (سيغا).

قيم نزاهة مضافة

وعلق محمد بن حنزاب، نائب رئيس “سيغا” على اتفاقية التعاون مع “اليويفا” بالقول إن من شأنها أن تضخ قيماً مضافة تتعلق بتطوير وتعزيز وحماية النزاهة في كرة القدم الأوروبية والبطولات الكبرى تحت مظلة “اليويفا”، مثل أمم أوروبا ودوري أبطال أوروبا وغيرها.

شيفيرين يتحدث

وقال أليكسندر شيفيرين رئيس “اليويفا” إن التحديات التي تواجه الرياضة والمجتمع لا يمكن أن تحل بعمل فردي، ولذلك فإن تبادل الخبرات والمعلومات والحوار البناء هي جميعها عوامل مهمة للتأكيد على أن المنظمتين، “اليويفا” و”سيغا”، في موقف أفضل لمعالجة هذه الأمور، ومن هذه الزاوية فإن الاتفاقية مع “سيغا” تعد خطوة مهمة في هذا الاتجاه.

من ناحيته قال إيمانويل ماسيدو ميديريوس الرئيس التنفيذي للمنظمة الدولية للنزاهة في الرياضة (سيغا) إن اتفاقية التعاون مع “اليويفا” ستفسح الطريق أمام عصر جديد للنزاهة في كرة القدم تحديداً، حيث ستفضي إلى مجموعة من برامج النزاهة التي تثري الرياضة العالمية بأعلى معايير الحوكمة والأخلاقيات في كرة القدم الأوروبية.

وتابع ميديريوس: “اليويفا” ورئيسها السيد أليكسندر شيفيرين مستمران في تعزيز كل جوانب النزاهة في كرة القدم الأوروبية وهذا عهد مشترك بيننا، والاتفاقية ترسل إشارة قوية إلى كل الاتحادات والمؤسسات الرياضية للاهتمام بالنزاهة في الرياضة، وقد حان الوقت الآن لهذه الاتحادات والمؤسسات لتنضم إلى ركب “سيغا” و”اليويفا” وتدعم المبادرات التي من شأنها أن تضمن نظافة كرة القدم على كل المستويات.

UEFA and SIGA sign cooperation agreement

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X