😎 LifeStyle

Special offers and discount for Qatar Museums Culture Pass members

بطاقتك إلى الثقافة تمنح جولات ترفيهية وعروضاً فنية

Doha: Qatar Museums (QM) has announced up to 70 percent discounts and offers for Culture Pass members in designated entertainment and games providers during Summer in Qatar (SiQ) which runs until August 16.

It has also announced a series of organised tours that include archaeology tours, public art tours, museums curator-led tours, as well as art talks, and more than 40 educational workshops tailored by QM department of education.

Members of Qatar Museum’s Culture Pass Plus and Culture Pass Family will get closer to SiQ enjoying benefits such as exclusive discounts on tourism products, outdoor, mall and retail activities, family entertainment and inviting their family and friends to Doha this summer with exclusive savings of up to 25% on flights to Qatar.

Fahad Al Obaidly, Memberships Coordinator,said:“Culture Pass is your gate to explore the Qatari culture and heritage, our tailored benefits and offers will give locals and residents the opportunity to have joyful and knowledgeful summer in Qatar this year.”

Khalid Al Jumaily from Qatar National Tourism Council (QNTC) commented: “the Summer in Qatar program features a host of exciting new activities and products for residents and visitors to Qatar. We are pleased to partner with Qatar Museums, with its varied offerings in culture, entertainment and learning. At QNTC we aim to continue working with partners to bring more entertainment and culture opportunities, showcasing our traditions in ways that are infinitely modern.”

The Culture Pass initiative was designed to create opportunities for those who live in and visit Qatar to experience the best of the country’s art, heritage and culture. The benefits are expertly curated in order to offer exciting, sometimes exclusive, access to some of the world’s best cultural experiences, masterpiece collections and one-of-a-kind experiences.

صممت متاحف قطر مبادرة بطاقتك إلى الثقافة للمساهمة في إبراز أفضل ما تقدمه الدولة في مجالات الفن والتراث والثقافة، وذلك من خلال تعزيز وإثراء حياة المقيمين في قطر وزائريها واستكشاف مجموعات فنية متميزة وتجارب فريدة من نوعها..

وفي هذا الإطار أعلنت متاحف قطر عن تخفيضات تصل إلى 70% وعروض خاصة لأعضاء “بطاقتك إلى الثقافة”، إذ يتمتع الأعضاء بهذه الخصومات والعروض في عدد من مزودي الترفيه والألعاب خلال فعاليات مهرجان الصيف في قطر، بالإضافة إلى جولات المواقع الأثرية وجولات الفن العام..

كما وتتيح هذه العروض الجولات المتحفية التي يشرف عليها أمناء وقيّمي المعارض، وكذلك المحاضرات الفنّية، وتنظيم أكثر من 40 ورشة عمل تعليمية مصممة من قبل إدارة التعليم بمتاحف قطر.

وقال فهد العبيدلي، منسق العضوية ببرنامج بطاقتك إلى الثقافة: ” تمثل بطاقتك إلى الثقافة بوابتك لاستكشاف الثقافة والتراث القطري، وستُتيح مزايانا وعروضنا الموجهة للمواطنين والمقيمين على حد سواء الفرصة لقضاء صيف مفعم بالبهجة والمتعة في قطر هذا العام”.

وقال السيد خالد الجميلي من المجلس الوطني للسياحة: “يتضمن برنامج الصيف في قطر العديد من الأنشطة والمنتجات السياحية الجديدة التي تلبي تطلعات أهل قطر وزوارها على السواء. ولذلك يسعدنا أن نتعاون مع متاحف قطر بما تملكه من برامج وعروض متنوعة في مجالات الثقافة والترفيه، ونحن في المجلس الوطني للسياحة نسعى إلى مواصلة العمل مع شركائنا من أجل تقديم المزيد من خيارات الترفيه والثقافة بما يعرض تراثنا الحضاري بطرق عصرية”.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Check Also

Close
Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X