💰 Business

QNB bags ‘best trade finance bank in Qatar’ award

«QNB» أفضل بنك لتمويل التجارة الخارجية في قطر

Doha

Qatar National Bank (QNB) Group recently received the “Best Trade Finance Bank in Qatar” award by Global Trade Review as part of its GTR Leaders in Trade 2019 awards programme.

QNB received the award based on the efficiency of its efforts during 2018 to enhance the banking experience of its corporate customers by launching a range of digital products and innovative services and expanding its international network in line with its goal to become a leading bank in the Middle East, Africa, and Southeast Asia by 2020, the bank said in a statement on Saturday.

QNB’s digital expansion included Trade Portal rollout in various different countries, leading to the generation of new businesses from across QNB’s international network and increasing the number of clients using the tool by 27% in 2018.

The bank’s other expansion efforts during the year included expanding its partnership with Multi-lateral Development Banks (MDBs) to support and finance Qatar’s exporters in steel and petrochemical sectors, establishing partnerships with several Asian banks to facilitate bonding requirements of their clients in Qatar and across the region.

The bulk of QNB’s extensive syndication work in 2018 has been in the Middle East, Europe and Asia, where the bank has provided number of large project finance transactions in the renewable energy sector.

QNB also remained very active in Qatar, where contractor financing has been a particular focus area.

Global Trade Review is a leading news source, publisher and event organiser for the global trade, commodity, export, and supply chain finance industries, with offices in London, Hong Kong and Singapore.

حازت مجموعة «QNB» -أكبر مؤسسة مالية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا- على لقب «أفضل بنك لتمويل التجارة الخارجية في قطر» من مجلة «غلوبال ترايد ريفيو»، جزءاً من جوائز المجلة للتميّز في التجارة للعام 2019.

وقد اختير «QNB» للجائزة بناء على كفاءة جهوده لتحسين الخبرة المصرفية لعملائه من الشركات خلال عام 2018، عن طريق إطلاق عدد من المنتجات الرقمية والخدمات المبتكرة وتوسعة شبكته الدولية، في إطار تحقيق أهدافه بأن يصبح البنك أحد البنوك الرائدة في الشرق الأوسط وإفريقيا وجنوب شرق آسيا بحلول 2020.

وقد شملت جهود «QNB» للتوسع الرقمي، إطلاق خدمة بوابة التجارة الإلكترونية في عدة بلدان مختلفة؛ مما أدى إلى ارتفاع في تسجيل الشركات عبر مختلف أنحاء شبكة «QNB» الدولية، وزيادة عدد العملاء الذين يستخدمون البوابة التجارية بنسبة 27 % خلال عام 2018.

كما شملت جهود التوسع الأخرى للبنك خلال عام 2018، توسيع شراكته مع بنوك التنمية متعددة الأطراف لدعم وتمويل المصدّرين القطريين في قطاعي صناعات الصلب والبتروكيماويات، بالإضافة إلى إقامة العديد من الشراكات مع عدد من البنوك الآسيوية لتسهيل متطلبات استخراج السندات لعملائها في قطر وعبر المنطقة.

وتركزت معظم أعمال التمويل للبنك عام 2018 في مناطق الشرق الأوسط وأوروبا وآسيا، حيث قام البنك بتمويل عدد من المشاريع الكبيرة في قطاع الطاقة المتجددة، وظل نشطاً للغاية في قطر مع التركيز الخاص على تمويل شركات المقاولات.

وتتخصص مجلة «غلوبال ترايد ريفيو» في نشر الأخبار والتحليلات حول اتجاهات الأسواق العالمية الناشئة في تمويل التجارة والخدمات المصرفية، من خلال مكاتبهم في لندن وهونج كونج وسنغافورة. تتركز مجموعة «QNB» حالياً في أكثر من 31 بلداً و3 قارات حول العالم، حيث تقدّم أحدث الخدمات المصرفية لعملائها. ويعمل في المجموعة ما يزيد على 30.000 موظف في أكثر من 1.100 فرع ومكتب تمثيلي، بالإضافة إلى شبكة واسعة للصراف الآلي تزيد على 4.400 جهاز.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X