👮‍♂️ Government

QC distributes food baskets and Eid clothes in Pakistan

«قطر الخيرية» توزّع سلالاً غذائية وكسوة العيد في باكستان

During the last 10 days of Ramadan, Qatar Charity’s (QC) office in Pakistan distributed 8,000 food baskets worth QR1.6m in the country, benefiting nearly 50,000 people.

The office also distributed Eid clothes to 200 orphans sponsored by Qatar Charity, and meeting Eid needs of another 180 orphans to give them the joy of celebration. This comes as part of the projects of the ‘Ramadan, the Gift of Giving’ campaign implemented by Qatar Charity in more than 30 countries.

The food baskets include basic food items and have been distributed in the provinces of Punjab, Sindh and Khyber Pakhtunkhwa, with a greater focus on four districts in Punjab. Punjab received 5,000 food baskets, while Sindh and Khyber Pakhtunkhwa got 3,000 food kits.

Qatar Charity’s office in the capital, Islamabad, distributed Eid clothes to 200 orphans sponsored by it in Khyber Pakhtunkhwa, in addition to meeting the needs of other 180 orphans, which include Eidi (gift) and food items, and providing some necessities for orphans.

تواصلاً لمشاريعها الرمضانية التي تنفذها «قطر الخيرية» في أكثر من 30 دولة عبر العالم، في إطار حملتها الرمضانية «رمضان أجمل هدية» قام مكتب قطر الخيرية في باكستان في العشر الأواخر من الشهر الكريم بتوزيع 8000 سلة غذائية بقيمة 1.6 مليون ريال استفاد منها حوالي 50.000 شخص في المناطق الأشد احتياجاً، إضافة إلى توزيع كسوة العيد على مكفوليها من الأيتام، استفاد منها 200 يتيم ويتيمة، واحتياجات العيد لـ 180 يتيماً آخر لإدخال السرور على قلوبهم بمناسبة عيد الفطر.

وتشتمل السلال الغذائية على المواد التموينية الأساسية، وقد تم توزيعها في ثلاثة أقاليم، وهي البنجاب والسند وخيبر، مع التركيز بصورة أكبر على أربع مناطق في إقليم البنجاب، بسبب ما تعانيه من مشاكل متراكمة ومزمنة بسبب الفقر، والبطالة، وسوء التغذية، إضافة لتعرضها للفيضانات التي تؤدي إلى حدوث عجز كبير في الثروة النباتية والحيوانية، وهذه المناطق هي: منطقة بكر، ومنطقة خوشاب، ومنطقة ليا، ومنطقة جانغ، بواقع 5000 سلة (1250 سلة لكل منطقة)، فيما خصصت 3000 سلة لإقليمي السند وخيبر.

من جهة أخرى، وللتخفيف على أسر الأيتام، ولإشعار أطفالهم بفرحة العيد في إطار التكافل الاجتماعي، فقد قام مكتب قطر الخيرية في العاصمة إسلام آباد بتوزيع كسوة العيد على 200 يتيم من الأيتام الذين تكفلهم قطر الخيرية في إقليم خيبر بباكستان، فقدمت الألبسة الجديدة، إضافة إلى صرف احتياجات الأيتام لـ 180 يتيماً تشتمل على العيدية، والمواد الغذائية، وتوفير بعض متطلبات الأيتام كل حسب احتياجه.

يذكر أن «قطر الخيرية» خصصت خلال الشهر الكريم مبلغ بـ 54.5 مليون ريال لمشاريعها الرمضانية في الخارج، وينتظر أن يبلغ إجمالي من سيستفيدون منها 2.6 شخص في 30 دولة، حتى نهاية رمضان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X