👮‍♂️ Government

Qatar to witness noticeable rise in temperature for two days

ارتفاع درجات الحرارة لأعلى من معدلاتها ليومين

Qatar will witness a noticeable rise in temperatures on moday and tuesday, June 25, said the Qatar Meteorology Department.

In a Twitter post, the department warned residents of a rise of 3 to 5 degrees above average as maximum temperatures is expected to reach 45 degree Celsius in Doha and more than that in central and southern areas.

The department had in an earlier post issued safety precautions for this weather:
1. Try to avoid outdoor activities and direct sunlight.
2. Wear lightweight, light-colored clothing to reflect sunlight.
3. Drink plenty of fluids
4. Don’t leave children unattended in a vehicle
5. Outdoor workers should take rest breaks in the shade.

قالت إدارة الأرصاد الجوية أن البلاد تشهد ارتفاع ملحوظ في درجات الحرارة الإثنين والثلاثاء لتكون أعلى من معدلاتها المعتادة بنحو ٣ إلى ٥ درجات مئوية..

وأشارت الأرصاد على حسابها الرسمي بتويتر إلى أنه من المتوقع أن ترتفع درجة الحرارة العظمى في مدينة الدوحة إلى ٤٥ °م، وأكثر من ذلك خاصة في المناطق الوسطى والجنوبية للدولة.

وتوقعت الأرصاد أن يكون الطقس حاراً جداً حتى الساعة السادسة من مساء اليوم مع غبار خفيف على بعض المناطق وبعض السحب بالساحل..

وفي عرض البحر يكون الطقس صحوا مع بعض السحب احيانا .حذرت إدارة الأرصاد الجوية من رياح قوية متوقعة مع امواج عالية على المناطق الشمالية الشرقية مساء داخل البحر ..

وتوقعت أن يكون الطقس حتى الساعة السادسة من مساء اليوم حارا جدا نهارا مع غبار خفيف على بعض المناطق وبعض السحب بالساحل.. وفي عرض البحر يكون الطقس صحوا مع بعض السحب احيانا .

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X