👮‍♂️ Government

Qatar seeks to solve power crisis in Gaza

وفد فني قطري يبدأ بحث أزمة الطاقة في غزة

A Qatari technical delegation held a meeting yesterday with parties concerned with the electricity crisis in the Gaza Strip, represented by the Palestinian Energy Authority and electricity distribution company.

During the meeting, the Qatari delegation was briefed on the situation of the electricity sector, the quantities available and the solutions to end the crisis.

The visit of the Qatari delegation aimed to determine the nature of the situation in Gaza and study the technical issues in the electricity sector, especially project (161), which is one of the most prominent projects

to solve the electricity crisis.

The electricity distribution company in Gaza pointed out that the Qatari efforts come in the framework of joint efforts to find quick solutions to the electricity crisis and supply the sector with an additional quantity of electricity. The additional quantity is estimated at 100MW, which represents a quantum leap for the sector and will affect positively on the economic situation in Gaza.

The company thanked Qatar for its efforts to solve the electricity crisis in Gaza, as well as for all stakeholders in finding solutions to the crisis that affected all sectors. (QNA)

عقد وفد فني قطري، اجتماعاً مع الأطراف المعنية بأزمة الكهرباء في قطاع غزة، أمس الاثنين، ممثلة في سلطة الطاقة الفلسطينية وشركة توزيع الكهرباء. تم خلال الاجتماع إطلاع الوفد القطري على التفاصيل المتعلقة بواقع الكهرباء في القطاع، والكميات المتوافرة، والحلول المطروحة لإنهاء هذه الأزمة.

تأتي زيارة الوفد القطري خطوة أولى للوقوف على طبيعة الوضع في غزة، ودراسة الواقع الفني بالقطاع، خصوصاً مشروع (161) الذي يعد أحد أبرز المشاريع المطروحة لحل أزمة الكهرباء في القطاع.

وأشارت شركة توزيع الكهرباء في غزة إلى أن المساعي القطرية تأتي في إطار الجهود المشتركة لإيجاد حلول سريعة لأزمة الكهرباء، وإمداد القطاع بكمية كهرباء إضافية تقدر في مراحلها الأولى بـ 100 ميجاوات إضافية، ما يمثل نقلة نوعية ومهمة جداً بالنسبة لقطاع الكهرباء، وسيؤثر إيجابياً، وبشكل مباشر، على الواقع الاقتصادي في غزة.

ووجهت الشركة الشكر لدولة قطر على مساعيها الحثيثة لحل أزمة الكهرباء في غزة، وكذلك لكل المساهمين في إيجاد حلول جذرية لتلك الأزمة التي طالت جميع القطاعات.

ومن جانبه أوضح السفير محمد العمادي، رئيس اللجنة القطرية لإعادة إعمار غزة، أن تأخر صرف المساعدات النقدية للأسر الفقيرة في قطاع غزة، يرجع لأسباب فنية؛ نافياً كل الأخبار المتداولة حول سحب أموال المنحة ووقف صرفها.

وأشار سعادته إلى أن دولة قطر مستمرة في دعم أهالي قطاع غزة، مؤكداً أن عملية صرف المساعدات النقدية ستتم خلال أيام عبر مكاتب البريد في محافظات قطاع غزة.

يُذكر أن السفير العمادي ونائبه خالد الحردان قد وصلا، مساء أمس الأول الأحد، إلى قطاع غزة برفقة وفد فني مختص من المؤسسة العامة القطرية للكهرباء والماء «كهرماء»، لمناقشة التفاصيل الفنية ومقترحات تشغيل خط (161) لحل أزمة الكهرباء في قطاع غزة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X