👮‍♂️ Government

Qatar Meteorology Department forecasts weather for Eid Al Fitr holidays

الأرصاد الجوية القطرية تنشر توقعات الطقس لعطلة عيد الفطر

Doha: Qatar Meteorology Department gave a summary of the weather forecast for the coming holidays.

The department predicted that the weather would be hot during the daytime with some high clouds.

Wind expected to be mostly easterly to southeasterly ranging between 5 to 15 kt gusting to 18 Kt at times, causing a gradual rise in relative humidity with a chance of mist in some areas during dawn time of Monday, Tuesday and Wednesday (June 3 to 5) accompanied with a drop in visibility below 2 km at times.

Sea state expected to be suitable for marine activities with wave height ranging between 1 to 3 Ft rising to 5 Ft at times in northern areas.

Temperatures expected to be around their normal range with maximums ranging between mid thirties to early forties in most areas.

However, the “feels like” temperature expected to be higher due to high relative humidity especially along coastal areas. Qatar Meteorology Department urges all to avoid direct sunlight as well as to follow latest updates through it’s official social media accounts.

الدوحة: قدمت دائرة الأرصاد الجوية القطرية ملخصًا للتنبؤات الجوية للعطلات القادمة.

تنبأ القسم بأن يكون الجو حارا خلال النهار مع بعض السحب العالية. ومن المتوقع أن تتراوح الرياح في الغالب إلى شرقية إلى جنوبية شرقية تتراوح من 5 إلى 15 كيلوطن في بعض الأحيان إلى 18 كيلو طن في بعض الأحيان ، مما يتسبب في ارتفاع تدريجي في الرطوبة النسبية مع احتمال حدوث ضباب في بعض المناطق خلال فجر الاثنين والثلاثاء والأربعاء (3 إلى 5 يونيو) ) مصحوبة بانخفاض في الرؤية أقل من 2 كم في بعض الأحيان.

ومن المتوقع أن تكون حالة البحر مناسبة للأنشطة البحرية التي يتراوح ارتفاع الموجات فيها ما بين 1 إلى 3 قدم إلى 5 قدم في بعض الأحيان في المناطق الشمالية.

ومن المتوقع أن تكون درجات الحرارة حول مداها الطبيعي بحد أقصى يتراوح بين منتصف الثلاثينات إلى أوائل الأربعينيات في معظم المناطق.

ومع ذلك ، من المتوقع أن تكون درجة الحرارة “تبدو وكأنها” أعلى بسبب الرطوبة النسبية العالية خاصة على طول المناطق الساحلية. تحث دائرة الأرصاد الجوية القطرية الجميع على تجنب أشعة الشمس المباشرة وكذلك متابعة آخر التحديثات من خلال حسابات وسائل التواصل الاجتماعي الرسمية.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X