👮‍♂️ Government

Qatar extends visa-free entry for all during ‘Summer in Qatar’

قطر تمد الدخول بدون تأشيرة للجميع خلال “الصيف في قطر”

 

Families, relatives and friends of Qatar residents will have the opportunity to visit the country visa-free during the ‘Summer in Qatar’ festival, Qatar National Tourism Council (QNTC) secretary-general and Qatar Airways GCEO HE Akbar al-Baker has said.

The festival, dubbed as Qatar’s biggest summer programme organised by QNTC, in collaboration with more than 35 public and private partners, will take place from June 4 to August 16.

“We will even attract families and friends of people living in Qatar and make for them visa free arrival at the Hamad International Airport,” HE al-Baker told reporters at a press conference held at Sharq Village and Spa on Saturday.

“Citizens and residents of Qatar can bring, invite their relatives and friends, any other guests hassle-free into the country during the summer festival,” he added.

The festival will showcase an array of entertainment shows, retails offers, and other summer experiences for two-and-a-half months from the start of Eid al-Fitr to the end of Eid al-Adha.

About the various offerings during the festival, HE al-Baker said people can avail of the hotel discounts, promo vouchers at participating malls, and airfare discounts, among others.

“Aviation and tourism go hand in hand, and this year, we are leveraging the collaboration between these two sectors to offer travellers airfare discounts, promotional travel packages, and exceptional airport experiences throughout the summer,” he said. “Whether they are passing through, visiting friends and family or remaining in Qatar, visitors will experience Qatar anew.”

Meanwhile, Katara Hospitality thanked and underscored its partnership with QNTC for ‘Summer in Qatar’ this year saying it puts “significant importance on initiatives that enhance its diverse offerings while highlighting the country’s passion for creating ultimate guest experiences.”

كشف المجلس الوطني للسياحة عن تفاصيل الموسم الصيفي لهذا العام، والذي يُقام تحت عنوان «الصيف في قطر»، وذلك عبر برنامج شامل وحافل بالأنشطة الصيفية وعروض التسوق والفعاليات الترفيهية، وذلك بداية من 4 يونيو وحتى 16 أغسطس.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الأمين العام للمجلس، خلال المؤتمر الصحافي، إن موسم صيف قطر لهذا العام يعتبر استثماراً كبيراً في الفعاليات والأنشطة الترفيهية التي ستكون ناجحة، والتي ستُري العالم أن قطر مستمرة بقوة أكثر من السابق لإقامة الفعاليات بمستوى عالمي وبنسخة لم تشهدها من قبل؛ لافتاً إلى أن هذا الموسم سيجعل أهل قطر الذين كانوا يسافرون حول العالم يفضّلون البقاء في الدوحة وصرف نقودهم فيها، لا سيّما مع هذا العدد الكبير والشامل من الأنشطة والفعاليات والخصومات الكبيرة على تذاكر السفر ومواقع الإقامة وجميع المرافق ذات الصلة بالسياحة.

وكشف الباكر أن عائلات وأقارب وأصدقاء المواطنين والمقيمين في قطر ستتاح لهم فرصة زيارة البلاد بتأشيرة مجانية ستمنح لهم فور وصولهم مطار حمد الدولي خلال فعاليات مهرجان “الصيف في قطر”.

وأعلن الباكر أن الخطوط الجوية القطرية سوف تقدّم تخفيضات بنسبة 25 % على رحلاتها المتجهة إلى الدوحة من أكثر من 160 وجهة حول العالم، وذلك للسفر خلال الفترة من 30 مايو إلى 16 أغسطس.

كما سيكون بوسع الركاب القادمين أو المسافرين أو العابرين خلال مطار حمد الدولي الحصول على خصم نسبته 25 % على «خدمات المها»، وهي خدمة استقبال تقدّمها الخطوط الجوية القطرية. أما المسافرون العابرون على متن الخطوط الجوية القطرية فسيكون بوسعهم الاستفادة من مبادرة «+قطر»، وهي باقة مميزة لرحلات التوقف (الترانزيت) في قطر تمنح هؤلاء المسافرين فرصة فريدة لاستكشاف معالم الجذب السياحي في الدوحة، وكذلك الإقامة المجانية في أحد فنادقها الفاخرة والحصول على تأشيرة عبور مجاناً.

وستقدم 9 مراكز تسوق في قطر عروضاً ترفيهية مميزة ومعارض وأنشطة مجانية تناسب جميع الفئات العمرية خلال هذا الصيف، بالإضافة إلى جلسات مجانية في الصالات الرياضية، وفقرات تعليم فنون المكياج، كما يتخلل هذا الصيف أيضاً عروض التسوق الجذابة والمبيعات الخاصة، بالإضافة إلى السحوبات الشهيرة، وتقدم حدائق الترفيه العائلي والتعليم عبر الترفيه داخل تلك المراكز وفي اللؤلؤة – قطر العديد من العروض والتخفيضات التي ستستمر على مدار الصيف.

وسوف يقدّم قطاع الضيافة أيضا عروضاً وخصومات جذابة على الإقامات الفندقية تصل إلى 25 %، وسوف تقدّمها مجموعة كبيرة من الفنادق والشقق الفندقية على الإقامة للفترة من 4 يونيو وحتى 15 أغسطس، بالإضافة إلى العديد من العروض الترويجية الخاصة باستخدام مرافق الفنادق. وتضم مجموعات الضيافة المشاركة في هذه العروض مجموعة «كتارا للضيافة» وفنادق الريان للضيافة، وفنادق ماريوت الدولية في قطر.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X