💉 Health

Qatar Diabetes Association honoured at international conference

تكريم عالمي لجهود الجمعية القطرية للسكري

Doha: Qatar Diabetes Association (QDA), a member of Qatar Foundation, has been recognised by the American Diabetes Association through a six-minute film broadcast at the 79th annual American Diabetes Association Scientific Sessions in San Francisco.

The film focuses on the organisation’s efforts over the last 20 years in raising diabetes awareness, and showcases a variety of the centre’s current projects, including its various camps, the Mobile Clinic, and the Healthy Kitchen initiative. The acknowledgement also demonstrates Qatar Diabetes Association’s dedication to addressing diabetes on an international level.

Dr Abdulla Al Hamaq, Executive Director, QDA, attended the conference. “We are very grateful that Qatar Diabetes Association has been selected to showcase by the American Diabetes Association for its outstanding work as a diabetes center. We are fully committed to pursuing novel approaches to tackling the prevalence of diabetes, especially in light of global forecasts indicating an increase in the number of afflicted patients.

“Through our various health-education activities and programs, Qatar Diabetes Association provides information, outreach, and support to people with diabetes and their families, helping to raise public awareness of the causes of the condition and means to prevent it.

“We believe that all these achievements would not have been possible without the support and direction of Qatar Foundation and its leadership,” said Al Hamaq.

The five-day annual meeting features timely and significant advances in basic science and the prevention, diagnosis, and treatment of diabetes. It is attended by more than 20,000 people, including 14,000 clinicians, from over 100 countries.

The film was broadcast at the conference by ADA TV within the main auditorium, on branded screens at the venue, on American Diabetes Association shuttle buses, in the hotel, on ADA’s social media pages and website, and YouTube.

كُرّمت جهود الجمعية القطرية للسكري (عضو مؤسسة قطر) من قِبل الجمعية الأميركية للسكري، خلال عرض فيلم مدته ست دقائق، بُثّ خلال المؤتمر العلمي السنوي التاسع والسبعين للجمعية الأميركية للسكري، الذي عُقد في مدينة سان فرانسيسكو الأميركية.

ركّز الفيلم على جهود الجمعية القطرية للسكري في مجال التوعية والتثقيف حول السكري خلال العشرين سنة الماضية، مستعرضاً أبرز مجموعة متنوعة من مشاريعها الحالية، ومن ضمنها البرامج التي تستهدف العائلات، إضافة إلى مخيماتها المختلفة، وعيادة موبايل، ومبادرة المطبخ الصحي. كما أوضح دورها ومساعيها في مجال الوقاية ومكافحة السكري على مستوى الساحة الدولية.

وقد حضر الدكتور عبدالله الحمق -المدير التنفيذي للجمعية القطرية للسكري- المؤتمر، معلّقاً على مشاركته بالقول: «نحن ممتنون جداً لاختيار الجمعية القطرية للسكري من قِبل الجمعية الأميركية للسكري لتكريم مساعينا انطلاقاً من دورنا في تعزيز ثقافة التعامل مع السكري؛ ما يؤكد التزامنا بابتكار نهج للحد من زيادة انتشار السكري في دولة قطر، خصوصاً في ضوء التوقعات العالمية التي تشير إلى زيادة عدد المصابين به حول العالم».

وأضاف الحمق: «من خلال مختلف أنشطتنا وبرامجنا التثقيفية حول السكري، فإن الجمعية توفّر المعلومات والدعم والمساندة للأشخاص المتعايشين مع السكري وعائلاتهم، كما تعزّز الوعي العام بأسباب السكري وطرق الوقاية منه». وتابع الحمق: «نحن نؤمن بأن كل هذه الإنجازات لم تكن لتتحقق دون دعم وتوجيه مؤسسة قطر وقيادتها».

يتميّز هذا الاجتماع السنوي -الذي يستمر لمدة 5 أيام- بتقديم آخر التطورات في مجال العلوم الأساسية والوقاية والتشخيص والعلاج من مرض السكري، ويحضره حوالي 20.000 مشارك من ضمنهم أكثر من 14.000 من الأطباء والباحثين من أكثر من 100 دولة.

وقد بُثّ الفيلم في التلفاز الرسمي للجمعية الأميركية والاستوديو التابع لها، كما بُثّ على شاشات خلال انعقاد المؤتمر على شاشات كبيرة، في كل من القاعة الرئيسية وعلى حافلات الجمعية الأميركية وعلى منصات وسائل التواصل الاجتماعية التابعة للجمعية الأميركية وموقع «يوتيوب».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X