💰 Business

Qatar Airways inaugural flight touches down in Malta

الخطوط الجوية القطرية تدشن رحلاتها إلى مالطا

Doha: Qatar Airways’ inaugural flight from Doha to Malta landed at Malta International Airport yesterday, marking the launch of the airline’s newest gateway to Europe.

Operated by an Airbus A320 aircraft, flight QR383 was welcomed with a celebratory water cannon salute upon arrival at the historic Mediterranean island’s international airport. This was followed by a welcome ceremony attended by the Charges d’Affaires of the State of Qatar to Malta, Abdulla Khalid A A Al Derham; Malta’s Minister of Tourism, the Honourable Dr. Konrad Mizzi; and Qatar Airways Senior Vice-President Europe, Sylvain Bosc.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “We are delighted to launch direct services to Malta, the latest addition to Qatar Airways’ rapidly expanding European network. Set against the incredible backdrop of the Mediterranean Sea, Malta, with its stunning natural attractions and breathtaking architecture, is one of Europe’s most historic and culturally significant destinations.

“With the flexibility of seasonal daily flights in summer, and four-times-weekly services in winter, we look forward to welcoming business and leisure travellers alike on board so that they may experience this charming destination for themselves.”

Malta International Airport Chief Executive Officer, Alan Borg, said: “We are delighted to welcome this award-winning flag carrier to our airline family and to grow our route network further with the addition of Doha. “The convenient flight schedule which will be operated by Qatar Airways throughout the year, will certainly strengthen our connections to the rest of the world and allow tourists from new markets outside Europe to discover Malta’s rich history, unique traditions and spectacular underwater world.”

The new direct services to Malta will be operated by an Airbus A320 aircraft, featuring 12 seats in Business Class and 132 seats in Economy Class. As well as enjoying the award-winning in-flight service on board, passengers travelling to Malta will also have access to Oryx One, Qatar Airways’ in-flight entertainment system, offering the latest blockbuster movies, TV box sets, music, games and much more.

Malta is the third new destination to be introduced by the airline this summer following the launch of flights to Izmir, Turkey, and Rabat, Morocco, in May; with Davao, the Philippines, and Lisbon, Portugal, joining the network later in June; followed by Mogadishu, Somalia, on 1 July; and Langkawi, Malaysia, on October 15. A multiple-award-winning airline, Qatar Airways was named ‘World’s Best Business Class’ by the 2018 World Airline Awards, managed by international air transport rating organisation Skytrax. It was also named ‘Best Business Class Seat’, ‘Best Airline in the Middle East’, and ‘World’s Best First Class Airline Lounge’0.

وصلت أولى رحلات الخطوط الجوية القطرية من الدوحة إلى مطار مالطا الدولي أمس الثلاثاء، لتصبح بذلك أحدث الوجهات التي تنضم لشبكة وجهات الناقلة في أوروبا. ولدى وصول رحلة الخطوط الجوية القطرية رقم QR383 إلى مطار مالطا الدولي، تم استقبالها بأقواس المياه الترحيبية، كما كان في استقبالها كل من السيد عبدالله بن خالد الدرهم القائم بالأعمال بالإنابة بسفارة دولة قطر لدى جمهورية مالطا، وسعادة الدكتور كونراد ميزي وزير السياحة المالطي، بالإضافة إلى السيد سيلفان بوسك نائب أول الرئيس التنفيذي لأوروبا في الخطوط الجوية القطرية.

بهذه المناسبة، قال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «يسعدنا أن ندشن رحلاتنا المباشرة إلى مالطا التي أصبحت أحدث الوجهات التي تنضم إلى شبكة وجهاتنا في قارة أوروبا. تعتبر مالطا بموقعها الرائع المطل على مياه البحر الأبيض المتوسط وبمميزاتها الطبيعية ومعمارها الرائع، إحدى أبرز الوجهات التاريخية والثقافية في أوروبا».

وأضاف سعادة السيد الباكر: «من خلال الرحلات اليومية في الصيف والرحلات الأربع الأسبوعية في الشتاء، نتطلع إلى الترحيب بجميع المسافرين من السياح ورجال الأعمال على متن رحلاتنا، وتمكينهم من اكتشاف هذه الدولة الرائعة بأنفسهم».

توسع مستمر

من جانبه، قال السيد ألان بورغ، الرئيس التنفيذي لمطار مالطا الدولي: «نرحب بالخطوط الجوية القطرية في مطار مالطا الدولي، ويسعدنا أن نستمر في التوسع وضم هذه الرحلة من وإلى الدوحة إلى نطاق الوجهات التي نغطيها».

وأضاف السيد بورغ: «سيكون البرنامج المريح للرحلات التي توفرها الخطوط الجوية القطرية طوال العام عاملاً قوياً لربطنا بالعالم بكل تأكيد، وستسمح هذه الرحلات للسياح من خارج السوق الأوروبي باكتشاف التاريخ والثقافة والحياة البحرية الغنية التي تتميز بها مالطا».

خدمات استثنائية

وسوف تسيّر الخطوط الجوية القطرية رحلاتها الجديدة إلى مالطا على متن طائرة من طراز أيرباص A320، التي تضم 12 مقعداً على درجة رجال الأعمال، و132 مقعداً على الدرجة السياحية. وبالإضافة إلى الخدمات الاستثنائية على متن الرحلات، سوف يحظى المسافرون إلى مالطا بالفرصة لتجربة نظام أوريكس ون الترفيهي، الذي يقدم أحدث الأفلام والمسلسلات والموسيقى والألعاب وغيرها الكثير.

وتعتبر مالطا ثالث الوجهات الجديدة التي تدشنها الخطوط الجوية القطرية هذا الصيف، وذلك بعد كل من إزمير في تركيا، والرباط في المغرب، اللتين تم تدشينهما خلال شهر مايو الماضي. كما سيتم إطلاق رحلات إلى كل من دافاو في الفلبين ولشبونة في البرتغال خلال شهر يونيو الحالي، بالإضافة إلى مقديشو في الصومال في 1 يوليو، ولنكاوي في ماليزيا في 15 أكتوبر من هذا العام.

وحازت الخطوط الجوية القطرية على جائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم ضمن جوائز سكاي تراكس العالمية 2018، كما حصدت الناقلة الوطنية لدولة قطر جائزة أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال في العالم، وجائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط، وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X