🥅LEAGUES

PSG offers new concessions for the return of “Neymar” to Barcelona

“سان جيرمان” يقدم تنازلات جديدة لعودة “نيمار” إلى برشلونة

  • PSG ‘would accept £116m plus two Barca players’ for Neymar as sensational Nou Camp transfer becomes increasingly likely
  • PARIS SAINT-GERMAIN are reportedly prepared to let Neymar rejoin Barcelona – for £116m plus two players.
  • Rumours continue to swirl that the Brazilian wants a return to the Nou Camp.

Neymar joined PSG from the Catalans for a world record fee of £198million in the summer of 2017.

It hasn’t surprised anyone that the star has impressed playing in Ligue 1 – but his two-year stint there could be coming to an end.

Le Parisien is reporting that “the door is open” for Neymar to make a sensational return to Barca.

But the French champs would like at least two players offered as part of any deal.

The likes of Philippe Coutinho, Ousmane Dembele, Ivan Rakitic and Samuel Umtiti could be added into discussions between the two clubs.

SunSport reported how Barcelona’s vice-president Jordi Cardoner claims the Brazilian is desperate for a second stint at the Nou Camp.

RIVALDO URGES BARCA
While reports claim Neymar, 27, has made it abundantly clear he will not be playing in the French capital next season.

He is said to have texted club president Nasser Al-Khelaifi: “I do not want to play more in PSG.

“I want to go back to my house, where I never should have left.”

Barcelona legend Rivaldo has urged his former club to sign the 27-year-old.

He said: “He has to take the decision now, not wait for another season.

“Leaving Barcelona was a very sudden and quick decision.

“Also, the PSG president has left the door open, if he wants to leave, for him or any other players.

“He’s a brilliant player who made a mistake in leaving Barcelona.

“I think it’s a good opportunity to come back, and if he comes back here, everything will change in his life, and he’ll have good possibilities.

“I think he’s done good things for PSG. [But] the league is not the same, like the English league or Spanish league.

“The French league is good but not so good for a player of Neymar’s level.”

source: thesun.co.uk

أصبح رحيل نيمار دا سيلفا، لاعبباريس سان جيرمان عن ملعب «حديقة الأمراء» مؤكدًا بعدما أشارت العديد من التقارير دخول ناديه في مفاوضات مع برشلونة الإسباني ناديه السابق، بحسب موقع AS بالعربي.

ويبدو أن إدارة ملعب «حديقة الأمراء» تريد الاستغناء عن نيمار في ظل مشاكله الكثيرة وإصاباته العديدة التي منعته من المشاركة مع منتخب «السامبا» في بطولة كوبا أمريكا.

وكشفت صحيفة «لوباريزيان» الفرنسية عن خطتين لنادي سان جيرمان بشأن رحيل النجم البرازيلي، الأولى هي الموافقة النهائية على انتقال نيمار، والثانية هي إعلان استعدادها لتقليل مطالبها التي بدأت أنها معقدة.

وأضافت الصحيفة الفرنسية بالأمس أن ناصر الخليفي، رئيس النادي الفرنسي قرر تخفيض سعر بيع نيمار إلى 222 مليون يورو بعدما طلب في الأيام الماضية قيمة 300 مليون يورو وتم رفضه من قبل النادي الكتالوني.

وأعلنت لوباريزيان اليوم السبت أن الإدارة الفرنسية مستمرة في تخفيض القيمة المادية لنيمار وعلى استعداد لقبول عرض يتراوح بين 130 إلى 150 مليون يورو بالإضافة إلى دخول لاعبين من صفوف برشلونة في هذه الصفقة، للموافقة على عودة نيمار إلى ملعب «الكامب نو».

ولم تكشف الصحيفة الفرنسية عن أسماء اللاعبين ولكن الأمور تتجه نحو البرازيلي فيليبي كوتينو والكرواتي إيفان راكيتيش والفرنسي صامويل أومتيتي.

ويعيش نيمار في الفترة الحالية موقفًا ليس جيدًا بعد قضية اغتصاب عارضة الأزياء البرازيلية، ولا يوجد شك في أن نيمار نادم على خروجه من ملعب «الكامب نو» خاصة أنه اعترف من قبل بهذا الأمر، قائلاً: «لم يكن على الرحيل».

جدير بالذكر أن إدارة البلوجرانا تعتقد بضرورة دخول اللاعبين ضمن الصفقة لتسهيل عودة نيمار مقابل هذه المبالغ المرتفعة التي يطلبها الخليفي، لهذا قامت الإدارة الإسبانية بوضع كوتينيو على الطاولة، اللاعب الذي لم يستطع التأقلم في ملعب «الكامب نو» ويحظى بتقدير كبير في باريس، والفكرة كانت تتمثل في دفع 5 ملايين بالإضافة للتبادل مع كوتينيو، ولكن عرض كوتينيو لم يوافق عليه سان جيرمان، وطلب دخول ديمبلى في المفاوضات على سبيل الإعارة لمدة عام واحد مع بند شرائه بشكل إجباري، مثلما فعل من قبل في صفقة النجم الفرنسي الشاب كيليان مبابي، خاصة أن ديمبلي يناسب المشروع الفرنسي ويعتقدون أنه جزء أساسي من مستقبل النادي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X