Technology

Ooredoo reminds customers to be alert to ongoing scams

«ooredoo» تحذّر عملاءها من عمليات الاحتيال

Doha: Qatar’s leading telecommunications company yesterday reminded its customers to be alert to ongoing scams plaguing the industry, and offered advice on actions to take if fraud is suspected.

Modern-day fraudsters employ ever more inventive and sophisticated methods of attempting to steal information, Ooredoo said, and scams can often appear entirely legitimate. Customers have reported receiving SMSs, WhatsApp messages, emails and phone calls purporting to be from the operator, usually requesting personal information for a variety of potentially plausible purposes from confirming accounts to claiming prizes.

For the avoidance of doubt, Ooredoo confirmed no personal details would ever be requested from customers via a phone call, SMS, or email, and advised its WhatsApp account is only responsive so will never initiate any contact.

The telecoms leader urged customers to refrain from sharing any personal information if requested by any of these media. Any communication purporting to be from Ooredoo about which a customer has doubts should be reported immediately by calling 111, via the operator’s verified WhatsApp on 4414 4414 or using the Live Chat feature.

Speaking about the advice, Manar Khalifa Al Muraiki – Director, PR and Corporate Communication at Ooredoo – said: “Protecting our customers and their data, and ensuring they stay safe, is of paramount importance to us at Ooredoo and we are absolutely committed to combating any and every attempt by fraudsters to steal data.”

To get in touch with Ooredoo via its verified WhatsApp customers should add 4414 4414 to their contacts.

دعت «ooredoo» عملاءها إلى الحذر من طرق ووسائل الاحتيال التي انتشرت مؤخراً عبر تطبيقات الاتصالات ووسائل التواصل الاجتماعي. كما قدّمت الشركة عدداً من النصائح بشأن الإجراءات التي يمكن للعملاء اتخاذها عند الشك في وجود محاولة احتيال.

وقالت «ooredoo» إن المحتالين في هذه الأيام يستخدمون أساليب متطوّرة ومبتكرة في محاولاتهم لسرقة المعلومات، وقد تبدو حالات الاحتيال في كثير من الأحيان أنها عمليات قانونية تماماً؛ فقد أفاد عدد من العملاء بأنهم تلقّوا رسائل نصية عبر تطبيق «واتس آب» ورسائل بريد إلكتروني ومكالمات هاتفية يدّعي مرسلوها أنهم من موظفي الشركة، وعادة ما تتضمن تلك الاتصالات طلب معلومات شخصية لأسباب تبدو لأول وهلة بأنها معقولة، مثل التأكد ومطابقة معلومات الحساب، أو الادعاء بأن صاحب الحساب قد فاز بجائزة ما.

وأكدت «ooredoo»، مرة أخرى، أنها لا تطلب إطلاقاً أي معلومات شخصية من عملائها عبر المكالمات الهاتفية أو الرسائل النصية أو البريد الإلكتروني، وأن تواصلها عبر تطبيق «واتس آب» يكون من حساب معتمد، وللإجابة عن استفسارات العملاء وتلبية طلباتهم فقط.

وحول هذا الموضوع، قالت منار خليفة المريخي، مديرة إدارة العلاقات العامة واتصالات الشركة في «ooredoo قطر»: «تولي (ooredoo) أهمية كبرى لحماية عملائها وأمن معلوماتهم؛ فنحن ملتزمون تماماً بمواجهة جميع المحاولات التي يقوم من خلالها المحتالون بسرقة بيانات العملاء، ونحرص باستمرار على كشف أساليب الاحتيال الجديدة؛ لضمان اتخاذ الإجراءات الاستباقية في ما يتعلق بالأمن السيبراني. كما ندعو عملاءنا إلى الإبلاغ عن أي اتصال مثير للشكوك يتلقونه؛ فنحن مستعدون دائماً للتحقق من محاولات الاحتيال، ولحماية عملائنا وبياناتهم».

Ooredoo reminds customers to be alert to ongoing scams

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X