💰 Business

Ooredoo concludes 2019 Ramadan campaign

Ooredoo تختتم حملة مبادراتها الخيرية لرمضان

Ooredoo has concluded its 2019 Ramadan campaign, a comprehensive programme of charitable initiatives supporting communities across its global network of operating companies.

Ooredoo Group companies across the Middle East, North Africa and South East Asia rolled out a series of initiatives involving marginalised and underserved communities, as well as undertaking a range of events and activities designed to engage the communities in which they operate.

As part of the Ramadan campaign, Ooredoo Group released its annual Ramadan commercial with a valuable message. 2019’s video focused on promoting positivity on the Internet, highlighting the enormous potential of the Internet, but reinforcing the need to ensure this potential is harnessed in positive ways and underscoring society’s responsibility to other users of the Internet not to allow it to be used in negative, harmful ways.

Talking about the campaign, Sheikh Saud bin Nasser Al Thani, Group Chief Executive Officer, Ooredoo, said: “The holy month of Ramadan is a time for reflection, connection and gratitude, time for us to share moments with loved ones, and be appreciative of what we have. It is also a time for us to help those in need and show our customers how much we care. Each year we take pride in our Ramadan campaign, and we are incredibly grateful to be in a position where we can reach out to our communities and support those less fortunate.”

As always, Ooredoo Group’s Ramadan campaign saw volunteers across the network generously donate their time and efforts to get involved.

Ooredoo Qatar organised a schedule of activities designed to engage the local community including hospital visits, delivery of special Ramadan gift boxes to hospital patients and senior citizens and the distribution of iftar boxes, dates and water to customers around the country. Reflecting Ramadan’s spirit of sharing and generosity, Ooredoo Qatar also offered its customers the chance to stay connected to their family, friends and loved ones by offering a host of surprises via its Box Of Joy campaign, whereby customers were gifted surprises including free data, free calling minutes and more on a daily basis.

Ooredoo Kuwait arranged a schedule of activities throughout Ramadan, beginning with the distribution of iftar meals to hundreds of needy people from its iftar tent, staffed entirely by Ooredoo employees. The operating company celebrated Garangao with children across the city, delivering traditional Garangao treats at Murouj Ramadan market and in various hospitals with children’s wards. A fundraising drive was also held in conjunction with Al Najat Charity Society, raising some KD 500,000 for families in need around Kuwait.

Ooredoo Oman undertook its 15 Goodwill Journey across the Sultanate this Ramadan, arriving to a celebratory event at Muscat Grand Mall. Along the two-week journey 20 volunteers visited 11 towns to establish new community projects and support existing Ooredoo programmes and incubators. They built an outdoor playground at Sohar hospital, visited Oman Association for the Disabled, helped less fortunate families in Mudhaibi refurbish their homes and set up incubators in Rustaq, Mirbat and Yanqul, teaching women vocational skills such as sewing and soap-making and enabling them to become financially independent by setting up their own businesses.

The re-branded Ooredoo Palestine focused its contributions during the holy month towards humanitarian organisations supporting different segments of society. Volunteers from the company visited orphans, elderly and children with autism in Ramallah, Hebron, Nablus, Tulkarem and Gaza and presented generous donations to support them. Volunteers from Ooredoo Tunisia distributed clothes and toys to children at Ouled Bouaziz school in Sidi Bouzid, a remote village, in celebration of Eid Al Fitr.

Ooredoo Maldives launched a special video for Ramadan, encouraging its customers to stay connected with family, friends and loved ones, and carried out a host of initiatives throughout the holy month. A blood donation drive was held prior to the start of Ramadan to ensure adequate blood reserves throughout the month; an iftar and celebration was held at an orphanage in Hulhumale; teams of volunteers distributed dates and juice on the roads at iftar time; and a special iftar was held for migrant workers, in partnership with Male City Council, to thank them for their hard work.

Sheikh Saud bin Nasser Al Thani concluded: “It gives me great pleasure to see how the values of Ooredoo are clearly demonstrated in practical ways during the Holy Month, across our entire global footprint. I am immensely proud that our Ooredoo teams in the Middle East, North Africa and South East Asia have given up their time and made such huge efforts to serve the communities in which they operate, embodying both the spirit of Ramadan and our corporate social responsibility commitment at Ooredoo Group.”

اختتمت Ooredoo حملة مبادراتها الخيرية لشهر رمضان هذا العام، التي تضمنت برنامجاً شاملاً من الأنشطة والفعاليات الخيرية التي تهدف إلى دعم المجتمعات التي تتواجد فيها مجموعة Ooredoo حول العالم.

فخلال شهر رمضان، قامت شركات مجموعة Ooredoo في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وجنوب شرق آسيا بإطلاق مجموعة من المبادرات الهادفة لدعم المجتمعات النامية وتعزيز مشاركة أفرادها.

وضمن حملتها خلال شهر رمضان، أطلقت مجموعة Ooredoo فيديو خاصا بهذه المناسبة، تركز من خلاله على التأثير الكبير الذي يمكن لاستخدام الإنترنت أن يحدثه على حياة الأفراد، وتشجيع المستخدمين على التفكير قبل المشاركة عبر الإنترنت، ما يهدف لجعل الفضاء الإلكتروني مكاناً أكثر إيجابية وآمناً للمجتمع. ويلقي الفيديو الخاص بالحملة الضوء على التصرفات السلبية والإيجابية من خلال مشاهد تحث الأفراد على التفكير بأفعالهم عند استخدام الإنترنت، والاختيار بين الإساءة ونشر الكراهية والغضب، أو إظهار الاهتمام بالآخرين ونشر المشاعر الإيجابية وترك أثر إيجابي على المجتمع.

وعن هذه الحملة الإعلانية الخاصة بالشهر المبارك، قال الشيخ سعود بن ناصر آل ثاني، الرئيس التنفيذي لمجموعة Ooredoo: “إن شهر رمضان المبارك هو وقت للتفكر ونشر قيم المحبة والعطاء والامتنان، وهو الوقت المناسب لنا لنشارك في تعزيز التكافل والتواصل المجتمعي من خلال مساعدة المحتاجين وإظهار اهتمامنا بعملائنا. نحن سعداء بإطلاق حملتنا الرمضانية هذا العام وكل عام، وسعداء بالتواصل مع مجتمعاتنا ودعم أفراد المجتمعات الأقل حظاً”.

وكما هو الحال في كل عام، شهدت حملة Ooredoo لشهر رمضان مشاركة عدد كبير من المتطوعين والموظفين الذين خصصوا وقتهم وجهدهم للمساهمة في عمل الخير.

ففي Ooredoo قطر، نظمت الشركة مجموعة من الأنشطة والفعاليات الخيرية التي اشتملت على زيارة المرضى والأطفال في المستشفيات وتوزيع الهدايا والمفاجآت الخاصة بشهر رمضان للمرضى وكبار السن، إضافة إلى مشاركة أفراد المجتمع تناول الإفطار وتوزيع صناديق التمر والماء. وفي مبادرة تعكس روح المشاركة والعطاء في شهر رمضان، قدمت Ooredoo قطر لعملائها فرصة البقاء على اتصال مع عائلاتهم وأصدقائهم من خلال تقديم مجموعة من الهدايا عبر حملة “صندوق المفاجآت”، والتي يحصل العملاء من خلالها على هدايا ومفاجآت يومية تتضمن بيانات ودقائق مكالمات مجانية وغيرها من الهدايا المميزة.

ونظمت Ooredoo الكويت مجموعة من الأنشطة الخيرية خلال شهر رمضان، بدءاً من توزيع وجبات الإفطار على مئات الأشخاص المحتاجين في خيمة الإفطار الخاصة بها، والتي تطوع للعمل فيها موظفون من Ooredoo. كما احتفلت الشركة بليلة القرنقعوه مع الأطفال في جميع أنحاء المدينة، حيث قدمت هدايا القرنقعوه التقليدية في سوق مروج الرمضاني وفي العديد من المستشفيات التي تتوافر بها أقسام للأطفال، كما تم تنظيم حملة لجمع التبرعات بالتعاون مع جمعية النجاة الخيرية، حيث تم جمع حوالي 500,000 دينار كويتي للعائلات المحتاجة في جميع أنحاء الكويت.

أما في سلطنة عُمان، فقد واصلت Ooredoo تنفيذ حملة قافلتها الخيرية الخامسة عشرة، وهي حملة تجوب أنحاء السلطنة لدعم تنمية المجتمعات خلال رمضان، حيث أقيمت فعالية احتفالية في مسقط جراند مول لإطلاق القافلة، وخلال مسيرة القافلة التي تستمر على مدار أسبوعين، قام متطوعو Ooredoo عُمان بزيارة 11 منطقة لتأسيس مشاريع مجتمعية جديدة ودعم برامج Ooredoo الحالية وحاضنات الأعمال، وقام فريق المتطوعين ببناء ملعب خارجي في مستشفى صحار، وزيارة الجمعية العمانية للمعوقين، ومساعدة العائلات الأقل حظا في المضيبي في ترميم منازلهم وإنشاء حاضنات أعمال في الرستاق ومرباط وينقل، لتعليم النساء مهارات مهنية مثل الخياطة وصناعة الصابون ومساعدتهن في الاستقلال المالي من خلال تمكينهن من إنشاء أعمال خاصة.

وركزت Ooredoo فلسطين مساهماتها خلال شهر رمضان الفضيل على الجهات التي تُعنى بالبعد الإنساني للعديد من الفئات المجتمعية التي تحتاج للدعم والمساندة، وذلك من خلال التعاون مع جمعيات تقدم الرعاية لفئات مختلفة من المجتمع مثل الأيتام والمسنين والأطفال المصابين بالتوحد، في كل من رام الله والخليل ونابلس وطولكرم وغزة، وتقديم الدعم لهم.

وفي تونس، قام متطوعون من Ooredoo بتوزيع الملابس والألعاب على الأطفال في مدرسة أولاد بوعزيز في سيدي بوزيد، وهي قرية نائية، احتفالاً بعيد الفطر.

وأبرمت Ooredoo الجزائر شراكة مع الهلال الأحمر الجزائري لتقديم إفطار يومي للعمال الذين يقيمون بعيدا عن عائلاتهم، كما افتتحت الشركة أماكن مخصصة لتناول الطعام في مقرها الرئيسي في الجزائر العاصمة ووهران وقسنطينة، حيث قدم متطوعون من كل من Ooredoo والهلال الأحمر الجزائري وجبات طعام كاملة كل يوم خلال شهر رمضان. ومن خلال الشراكة مع الكشافة المسلمة الجزائرية والأمن الوطني، قامت Ooredoo الجزائر أيضاً بتوزيع صناديق الطعام على جوانب الطرق السريعة الرئيسية في الجزائر ووهران وقسنطينة، لضمان حصول الجميع على الطعام والماء وتناول الإفطار مع حلول الغروب، وبالشراكة مع وزارة التضامن الوطني والأسرة وقضايا المرأة، قام فريق من المتطوعين في Ooredoo الجزائر بزيارة عدد من دور المسنين في الجزائر العاصمة، حيث قدموا لهم الهدايا بمناسبة العيد.

وفي المالديف، أطلقت Ooredoo فيديو خاصا لشهر رمضان، يهدف إلى تشجيع العملاء على البقاء على اتصال مع العائلة والأصدقاء، كما نفذت الشركة مجموعة من المبادرات على مدار أيام الشهر الفضيل. فتم تنظيم حملة للتبرع بالدم قبل بداية شهر رمضان لضمان توافر احتياطيات كافية من الدم على مدار الشهر، وتمت إقامة مأدبة إفطار واحتفال في دار للأيتام في هولهومالي، كما قامت فرق المتطوعين بتوزيع التمر والعصير على الطرقات وقت الإفطار، ونظمت الشركة إفطاراً خاصاً للعمال المهاجرين، بالشراكة مع بلدية مدينة مالي، لشكرهم على جهودهم ومساهماتهم.

واختتم الشيخ سعود بن ناصر آل ثاني قائلاً: “أشعر بسرور بالغ لرؤية قيمنا في Ooredoo تتجسد على أرض الواقع خلال الشهر الفضيل. كما أشكر جميع متطوعي Ooredoo الذين شاركوا في الحملة هذا العام وأعتز بمساهماتهم في جميع الدول التي نعمل بها في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا وجنوب شرق آسيا، فهم كرّسوا أوقاتهم وجهودهم للعمل التطوعي وخدمة المجتمعات، فنحن نهدف من خلال هذه المبادرات إلى تجسيد قيم العطاء والتكافل والمحبة التي يتميز بها شهر رمضان، والتأكيد على التزامنا بالمسؤولية الاجتماعية وخدمة أفراد المجتمع”.

 

Tags

Related Articles

Check Also

Close
Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X