🏎️ Automotive

Jaguar Land Rover Plots Further MENA Expansion Following Remarkable Sales Growth

“جاكوار لاند روڤر” تخطط للمزيد من التوسع في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بعد النمو الكبير في المبيعات

* Jaguar Land Rover reports outstanding 2018/2019 financial year results for MENA
* Jaguar’s MENA retail sales were 46 % up year-on-year, while Land Rover’s MENA retail sales were 13 % up for the same period
* The luxury manufacturer looks to maintain its growth for the 2019/2020 financial year with a series of new model launches across the region

13 June 2019: Despite all the challenges in the region’s automotive sector, luxury automotive manufacturer Jaguar Land Rover has reported an impressive increase in annual sales in MENA across its two brands for 2018/2019, compared to 2017/2018 results.

Jaguar’s MENA retail sales were up significantly by 46 %, while Land Rover MENA displayed a 13 % year-on-year increase. The positive reports reflect motorists’ continued loyalty and support for the brands in the region. Continuing this momentum for the remainder of 2019 and beyond, Jaguar Land Rover has also revealed that it is plotting further growth across the MENA region, with a number of new model launches scheduled throughout the year.

The Jaguar brand recorded a major jump in year-on-year growth in key markets in MENA, driving Jaguar sales upwards in the last fiscal year. Sales rose by 81 % in Qatar.

Similarly, Land Rover’s high-performance 4x4s saw increased interest and demand across MENA markets.

“We’re thrilled to celebrate a profitable year for Jaguar Land Rover in MENA and we are already working to continue that trend in 2019,” said Rob Preston, Sales Director, Jaguar Land Rover MENA. “Our success was driven by the pioneering spirit of our regional retailers, who delivered the brand’s new products and services with the highest standards and integrity. We continue to remain focused on delivering sustainable growth and expect to surge in all-around performance and customer desirability in 2019, driven by new models and technologies to provide our Middle Eastern customers with the next generation of Jaguars and Land Rovers,” he added.

Bruce Robertson, Managing Director of Jaguar Land Rover MENA, said, “Once again, we’re proud of the performance delivered by Jaguar Land Rover, quarter after quarter, in MENA. Even though the automotive sector has faced several challenges globally, our performance in MENA in the last financial year was well balanced and sustained across all our regions and distribution channels.”

“These latest strong numbers have proven that our regional strategy, to focus on consumer-centric services and developments, is the key to success. Our development plans for the rest of 2019 are a reflection of our confidence that demand will continue, and with new model arrivals like the Jaguar I-PACE, we are sure to see these numbers grow,” added Mr. Robertson.

Following the success of 2018/2019 financial year, Jaguar Land Rover MENA headed into 2019 with an optimistic outlook. New models such as the latest generation Range Rover Evoque, the Range Rover Velar SV Autobiography Dynamic Edition, and the Jaguar F-PACE SVR will be making their way to local markets this year. Jaguar’s award winning, World Car of the Year, all-electric SUV, the Jaguar I-PACE, is also expected to hit the market during the second half of 2019, and is anticipated to be a game-changer in the automotive industry. Joining these new arrivals is the region’s adored legacy off-road vehicle, the iconic, Land Rover Defender, which remains a key part of Land Rover’s future product strategy. The new generation Defenders will be revealed globally in the latter half of 2019.

The company is leveraging strong consumer-demand for high-performance vehicles to shape operations across its MENA markets, and to continue offsetting the unpredictability of recent years. For 2019/2020, another priority for Jaguar Land Rover will be its continued focus on delivering the next-generation of automotive technologies in line with the brands’ Autonomous, Connected, Electric, and Shared (ACES) strategy.

* “جاكوار لاند روڤر” تسجل نتائج مالية سنوية مبهرة في السنة المالية 2018/2019 في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا

* مبيعات التجزئة لسيارات جاكوار ترتفع 46% في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا على أساس سنوي، فيما ارتفعت مبيعات لاند روڤر بنسبة 13% عن نفس الفترة

* شركة السيارات الفاخرة تسعى للحفاظ على نموها في السنة المالية 2019/2020 مع إطلاق مجموعة من السيارات الجديدة في المنطقة.

13 يونيو 2019: رغم كل التحديات التي تواجه قطاع السيارات في المنطقة، سجلت “جاكوار لاند روڤر” زيادة مبهرة في المبيعات السنوية في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بالنسبة لعلامتيها التجاريتين في السنة 2018/2019، مقارنة بنتائج السنة المالية 2017/2018.

وارتفعت مبيعات جاكوار في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا بشكل كبير وصل إلى 46%، فيما حققت لاند روڤر نمواً بنسبة 13% على أساس سنوي، وتعكس هذه التقارير ولاء السائقين المستمر ودعمهم للعلامتين التجاريتين في المنطقة. وكشفت “جاكوار لاند روڤر” أيضاً أنها تخطط للمزيد من النمو في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، لتحافظ على هذا الزخم في ما تبقى من عام 2019، مع الإطلاق المخطط له لعددٍ من سياراتها الجديدة على مدار العام.

وحققت علامة جاكوار قفزة نوعية على أساس سنوي في أسواق أساسية في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، لتزيد مبيعات سياراتها بشكل كبير في السنة المالية الأخيرة، حيث ارتفعت المبيعات بنسبة 81% في قطر.

وعلى نفس المنوال، حققت سيارات الدفع الرباعي مرتفعة الأداء من لاند روڤر ارتفاعاً في الاهتمام بها وطلبها في مختلف أسواق الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

وقال روب بريستون، مدير مبيعات “جاكوار لاند روڤر” في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: “نحن متحمسون للاحتفال بعام مثمر لشركة ‘جاكوار لاند روڤر‘ في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا كما نعمل من الآن للحفاظ على هذا الأمر في 2019″، وأضاف بريستون قائلاً: “نجاحنا تقوده المعنويات الرائدة لوكلائنا الإقليميين، الذي قدموا منتجات وخدمات العلامتين التجاريتين ضمن أعلى المعايير ومستويات الإتقان. سنتابع تركيزنا على تحقيق نمو مستدام ونتوقع أن نحقق تقدماً في إجمالي الأداء ورغبة العملاء في 2019، مدعومين بتقديم إصدارات وتقنيات جديدة لتزويد عملائنا في الشرق الأوسط بالجيل التالي من سيارات جاكوار ولاند روڤر”.

ومن جانبه قال بروس روبرتسون، المدير العام لشركة “جاكوار لاند روڤر” في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: “مرة أخرى، نحن فخورون بالأداء الذي قدمته ‘جاكوار لاند روڤر‘، مع مرور كل ربع سنوي، في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. رغم أن قطاع السيارات واجه عدة تحديات عالمياً، فإن أداءنا في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في السنة المالية الأخيرة كان متوازناً ومستداماً في مختلف المناطق وقنوات التوزيع”.

وأضاف السيد روبرتسون: “الأرقام القوية الأخيرة أثبتت أن استراتيجيتنا الإقليمية، والتي تركز على الخدمات والتطوير القائمين على العميل، مفتاح نجاحنا. خططنا التطويرية لما تبقى من عام 2019 تعكس ثقتنا باستمرار الطلب، ومع وصول سيارات جديدة، مثل جاكوار I-PACE، نحن واثقون من نمو هذه الأرقام”.

بعد النجاح المتحقق في السنة المالية 2018/2019، تتابع “جاكوار لاند روڤر” الشرق الأوسط وشمال أفريقيا عام 2019 بتوقعات متفائلة. وستصل إصدارات سيارات جديدة إلى الأسواق المحلية هذا العام، مثل إصدار رينج روڤر ڤيلار “إس ڤي أوتوبيوغرافي ديناميك”، وجاكوار F-PACE – SVR. كما يتوقع أن تصل إلى الأسواق المحلية في النصف الثاني من عام 2019 سيارة جاكوار I-PACE، الرياضية متعددة الأغراض الكهربائية بالكامل والفائزة بجائزة سيارة العام العالمية، والتي من المنتظر أن تترك أثراً كبيراً في قطاع السيارات. إضافة إلى هذه السيارات، ستصل سيارة لاند روڤر ديفندر الأيقونية والمحبوبة للطرقات الوعرة، والتي ما زالت جزءاً أساسياً من استراتيجية منتجات لاند روڤر المستقبلية، إذ يتم الكشف عن الجيل الجديد من سيارات ديفندر عالمياً في النصف الأخير من عام 2019.

كما تحقق الشركة مستوياتٍ مرتفعة من طلب العملاء للسيارات مرتفعة الأداء، ما يرسم ملامح عملياتها في أسواق الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، ويتابع القيام بموزانة الأمور في ظل الظروف المتقلبة في السنوات الأخيرة. بالنسبة للسنة المالية 2019/2020، تضع “جاكوار لاند روڤر” ضمن أولوياتها التركيز المستمر على تقديم الجيل المقبل من تكنولوجيا السيارات بالتوافق مع استراتيجية العلامتين التجاريتين للتركيز على خدمات التشغيل الآلي والاتصال والإلكترونيات والمشاركة (أو ACES).

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X