Technology

Expert tips for protecting your portable devices from high temperature

نصائح لحماية الأجهزة المحمولة من الحرارة العالية

Connect reports that high temperatures are harmful to mobile devices as they shorten the life span of smart phone batteries and may damage components on mobile devices such as screens.

To avoid these damage, the German magazine reported that smartphones or laptops should not be exposed to direct sunlight, and mobile devices should not be left in the sun, especially in blacks because they are too hot.

German experts have indicated that the effect of heat can be reduced by putting the smartphone in a pocket or cloth cover if you are listening to music on the beach or swimming pools.

Smartphones or laptops should not be left in the car because the temperature is very high. If the user is forced to leave such devices in the car, it is best to leave them in the luggage compartment where the temperature is lower than the passenger compartment.

If the smartphone is placed behind the windshield or the edge of the home or office window, some models stop automatically when they reach a certain temperature, then the devices have to cool down slowly while waiting at room temperature.

An attempt to accelerate the cooling process can lead to greater damage as condensate water can be created due to the large temperature difference, so it is forbidden to place these devices in the refrigerator to cool quickly.

Thank you and visitors of the Egyptian Saudi website for their trust and attendance, and we promise you to provide all the new and important news from all reliable sources and have been transferred (expert advice on protecting your portable devices from high temperature) and the source is responsible for what has been reported.
Source: Safa

ذكرت مجلة «كونكت» أن درجات الحرارة العالية تؤذي الأجهزة المحمولة، حيث إنها تؤدي إلى الحد من العمر الافتراضي لبطاريات الهواتف الذكية، كما أنها قد تؤدي إلى تلف مكونات الأجهزة المحمولة مثل الشاشات.

ولتجنب هذه الأضرار، تنصح المجلة الألمانية بعدم تعريض الهواتف الذكية أو الحواسيب المحمولة لأشعة الشمس المباشرة، كما لا يجوز ترك الأجهزة المحمولة في الأجواء المشمسة، خاصة الموديلات ذات اللون الأسود لأنها تتعرض لسخونة مفرطة.

وأشار الخبراء الألمان إلى أنه يمكن الحد من تأثير السخونة بوضع الهاتف الذكي في جيب أو تغطيته بمنشفة في حالة الاستماع إلى الموسيقى على الشاطئ أو عند حمامات السباحة.

ولا يجوز بأي حال من الأحوال ترك الهواتف الذكية أو الحواسيب المحمولة داخل السيارة، لأن درجة الحرارة ترتفع بشدة، وإذا اضطر المستخدم لترك مثل هذه الأجهزة في السيارة فمن الأفضل أن يتم تركها في صندوق الأمتعة، حيث تكون درجة الحرارة أقل مقارنة بمقصورة السيارة.

وإذا تم وضع الهاتف الذكي خلف الزجاج الأمامي أو على حافة النافذة في المنزل أو المكتب فإن بعض الموديلات تتوقف عن العمل تلقائيا عندما تصل إلى درجة حرارة معينة، وبعد ذلك يجب تبريد الأجهزة ببطء من خلال الانتظار في درجة حرارة الغرفة.

ويمكن أن تؤدي محاولة تسريع عملية التبريد إلى أضرار أكبر، حيث قد ينشأ ماء متكثف بسبب الفرق الكبير في درجات الحرارة، ولذلك يحظر وضع هذه الأجهزة في الثلاجة لتبريدها بسرعة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X