😎 LifeStyle

Europeans top visitor arrivals to Qatar

الأوروبيون أكثرالزوار الوافدين إلى قطر

Visitors from European countries have emerged as the largest group of people coming to Qatar in the first quarter of this year. The visitors from Europe occupied 37 percent share in total tourist arrivals, making them the biggest group of tourists coming to Qatar during the quarter.

According to the Planning and Statistics Authority data, 588,072 visitors came to Qatar during the first quarter of 2019, out of which 216,818 visitors came from Europe. Out of the total visitors, around 495,000 visitors came via air while around 93,000 came via sea.

Visitors from Asian countries as they had a share of 35 percent in the total number of visitor arrivals. During the first quarter, 206,203 visitors came to Qatar from Asian countries.

Visitor arrivals measure non-residents travelling to Qatar on a short-term basis for all purposes. It includes arrivals at borders under 15 different visit visa classes, including all business and leisure visa types while excluding work visas.

As per the Planning and Statistics Authority, a visitor is a traveller taking a trip to a main destination outside his usual environment, for less than a year, for any main purpose (business, leisure or other personal purpose) other than to be employed by a resident entity in the country or place visited. A visitor is classified as a tourist, if his trip includes an overnight stay.

“Qatar Airways have increased its connectivity to several European cities in the past two years. Also, number of cruise tourists coming to Qatar has increased substantially in the past few years,” a senior official of a tour and travel agency told The Peninsula.

The country witnessed a very successful cruise season the number of cruise tourists as Qatar welcomed a record number of cruise tourists in the 2018-19 season. Doha Port received 144,707 passengers and crew on 44 ships during the season according to Mwani Qatar.

Proactive steps by concerned authorities have also played crucial role in increasing the number of tourists. In 2017, Qatar eased its visa policies and allowed citizens of 80 countries visa-free entry into the country.

Visitors from other regions also grew during the quarter. Share of visitors from GCC countries was 11 percent as 62,909 visitors came from these countries.

By Sachin Kumar I The Peninsula

برز الزوار من الدول الأوروبية كأكبر مجموعة من الأشخاص القادمين إلى قطر في الربع الأول من هذا العام. احتل الزوار من أوروبا 37٪ من إجمالي السياح الوافدين ، مما يجعلهم أكبر مجموعة من السياح القادمين إلى قطر خلال هذا الربع.

وفقًا لبيانات هيئة التخطيط والإحصاء ، جاء 588،072 زائرًا إلى قطر خلال الربع الأول من عام 2019 ، من بينهم 216،818 زائرًا قدموا من أوروبا. من بين إجمالي الزوار ، جاء حوالي 495000 زائر عن طريق الجو بينما جاء حوالي 93000 زائر عن طريق البحر.

الزوار من الدول الآسيوية حيث حصلوا على 35٪ من إجمالي عدد الزوار الوافدين. خلال الربع الأول ، جاء 206،203 زائرًا إلى قطر من الدول الآسيوية.

يقيم الوافدون الزائرون غير المقيمين الذين يسافرون إلى قطر على المدى القصير لجميع الأغراض. ويشمل الوافدون على الحدود التي تقل عن 15 فصول تأشيرة زيارة مختلفة ، بما في ذلك جميع أنواع تأشيرات العمل والترفيه مع استبعاد تأشيرات العمل.

وفقًا لهيئة التخطيط والإحصاء ، فإن الزائر هو المسافر الذي يقوم برحلة إلى جهة رئيسية خارج بيئته المعتادة ، لمدة تقل عن عام ، لأي غرض رئيسي (العمل أو الترفيه أو أي غرض شخصي آخر) بخلاف أن يتم توظيفه بواسطة كيان مقيم في البلد أو المكان الذي تمت زيارته. يصنف الزائر كسائح ، إذا كانت رحلته تشمل الإقامة لليلة واحدة.

“زادت الخطوط الجوية القطرية من ارتباطها بالعديد من المدن الأوروبية خلال العامين الماضيين. وقال مسؤول كبير بوكالة للسياحة والسفر لشبه الجزيرة إن عدد السياح القادمين إلى قطر زاد بشكل كبير في السنوات القليلة الماضية.

شهدت البلاد موسم رحلات سياحية ناجحًا للغاية حيث استقبلت قطر عددًا قياسيًا من السياح في موسم 2018-1919. استقبل ميناء الدوحة 144707 راكبا وطاقم على 44 سفينة خلال هذا الموسم وفقا لمواني قطر.

لعبت الخطوات الاستباقية من قبل السلطات المعنية دورًا مهمًا في زيادة عدد السياح. في عام 2017 ، خففت قطر سياسات التأشيرة وسمحت لمواطني 80 دولة بالدخول بدون تأشيرة إلى البلاد.

كما ارتفعت أعداد الزوار من المناطق الأخرى خلال هذا الربع. بلغت نسبة الزوار من دول مجلس التعاون الخليجي 11 في المائة ، حيث جاء 62909 زائرًا من هذه الدول.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X