😎 LifeStyle

Countdown for first ‘Summer in Qatar’ raffle draw begins

بدء العد التنازلي لأول سحوبات «الصيف في قطر»

Doha: Only ten days remain until the first of three raffle draws takes place as part of the Summer in Qatar’s retail offering, the Qatar National Tourism Council (QNTC) and the Ministry of Commerce and Industry have announced. Shoppers will have the opportunity to win nine cash prizes worth a total of QR400,000.

The first prize of QR100,000 will be equally divided among five winners who will each receive QR20,000, while two participants will split the second QR100,000 prize, securing each QR50,000.

Another QR200,000 prize will be awarded to two winners, each collecting QR100,000.

The draws will take place on June 28 at 7.00pm in Lagoona Mall.

To enter the draws, shoppers should simply submit any receipts worth QR200 or more to a Summer in Qatar counter at any participating mall, where they can register electronically. The system will generate vouchers according to the amount of money spent, with shoppers’ details saved. If shoppers spend an additional QR200 or more during subsequent shopping trips at any participating mall, they can register again in the raffle draw with ease.

Participating malls include Doha Festival City, Mall of Qatar, Lagoona Mall, Landmark Mall, Gulf Mall, Tawar Mall, Al Khor Mall, Hyatt Plaza, and Al Mirqab Mall.

For every QR200 spent at any of the participating outlets in these malls, shoppers can win cash prizes, as well as the grand prize of a McLaren car, the draw for which occurs at the end of the summer season.

Raffle draws are a much-loved feature of the summer festivities, taking place on a live stage and accompanied by entertainment shows.

While the first draw will take place in ten days at Lagoona Mall, the second will be held at Doha Festival City Mall on July 26, followed by a final draw on August 16 at Mall of Qatar.

Mashal Shahbik from Qatar National Tourism Council (QNTC), commented “Qatar boasts a broad range of shopping experiences, and we are pleased to be able to put the spotlight on them through shopping promotions, as well as in-mall entertainment that makes shopping an exciting experience for the whole family. We are grateful for the support of our partners in Qatar’s malls and the Ministry of Commerce and Industry, who are helping to energize and boost this important sector.”

Abdulla Al Kuwari, Director of the Quality Licensing and Market Control Department at the Ministry of Commerce and Industry commented, “Transparency is one of the most important values in Qatar, as this process is subject to a set of regulations and laws that guarantee the rights of consumers and participants.”

Al Kuwari also noted the important role that the Ministry plays in supervising draws as soon as they are announced and until the delivery of prizes to winners.

أعلن المجلس الوطني للسياحة ووزارة التجارة والصناعة عن إقامة أولى السحوبات الثلاثة المقررة ضمن موسم الصيف في قطر يوم الجمعة الموافق 28 يونيو، والذي سيحظى خلاله المتسوقون بفرصة للفوز بـ9 جوائز نقدية تبلغ قيمتها الإجمالية 400 ألف ريال.

سيتم توزيع أول خمس جوائز بقيمة 100 ألف ريال، موزعة على عدد 5 فائزين كل فائز يحصل على 20 ألف ريال، وجائزتان بقيمة 100 ألف ريال موزعة على فائزين، كل فائز يحصل على 50 ألف ريال، وجائزتان بقيمة 200 ألف ريال موزعة على فائزين، كل فائز يحصل على 100 ألف ريال، وسيتم السحب في مجمع «لاجونا مول» الساعة 7 مساءً.

المشاركة في السحوبات

وللمشاركة في السحوبات المقررة، يتعين على المتسوقين التسجيل إلكترونياً بعد إنفاقهم 200 ريال في أحد المجمعات التجارية المشاركة، وذلك عبر أحد أكشاك موسم «الصيف في قطر» المنتشرة في المجمعات المشاركة. ويقدم هذا النظام الإلكتروني للمتسوق قسائم تعادل قيمتها المبلغ الذي أنفقه بعد حفظ بياناته. وإذا أنفق المتسوق 200 ريال أخرى أو أكثر في أي مركز التسوق المشاركة، فسيكون بوسعه الدخول مرة أخرى في السحب بالقيمة الجديدة، وذلك لوجود بياناته داخل النظام الإلكتروني.

وتضم قائمة المجمعات التجارية المشاركة في موسم «الصيف في قطر» هذا العام كلاً من: «دوحة فستيفال سيتي» و»قطر مول» و»لاجونا مول» و»لاندمارك» و»جلف مول» و»طوار مول» و»مول الخور» و»حياة بلازا» و»المرقاب مول». وفي مقابل كل 200 ريال ينفقها المتسوق في أي من هذه المراكز، سوف يكون بوسعه الفوز بإحدى الجوائز النقدية، وكذلك بالجائزة الكبرى، وهي سيارة «ماكلارين» فاخرة، والتي سيتم إدخالها في السحب الأخير المقرر إقامته في ختام موسم الصيف في قطر.

عروض ترفيهية

وتُعتبر سحوبات الجوائز من بين المبادرات المتميزة للمهرجانات والفعاليات الصيفية، حيث تُقام مباشرة على خشبة المسرح وترافقها عروضٌ ترفيهية وحضور جماهيري. ومن المقرر أن يُقام السحب الأول في غضون عشرة أيام في «لاجونا مول»، فيما يُقام السحب الثاني في «دوحة فستيفال سيتي» في 26 يوليو المقبل، ثم يتبعه السحب الثالث والأخير في 16 أغسطس في مول قطر.

وقد علَّقت مشاعل شهبيك من المجلس الوطني للسياحة قائلة: «أصبحت قطر تتميز بتقديم مجموعة متنوعة ورائعة من تجارب التسوق، ولذلك يسعدنا أن نسلط الضوء على هذه التجارب المتميزة عبر عروض التسوق الترويجية، بالإضافة إلى الأنشطة الترفيهية التي تستضيفها المجمعات التجارية، والتي تُضفي على تجربة التسوق أجواءً من الإثارة الممتعة لجميع أفراد الأسرة. ونحن ممتنون لشركائنا في مراكز التسوق في قطر ووزارة التجارة والصناعة، لما يقدمونه من دعم لتنشيط هذا القطاع الحيوي وتعزيزه.». وقال السيد عبد الله الكواري، مدير إدارة التراخيص النوعية ومراقبة الأسواق في وزارة التجارة والصناعة: «إن الشفافية من أهم الأنظمة المتبعة في السحوبات التي تجري بدولة قطر، إذ تخضع هذه العملية إلى مجموعة من التدابير والقوانين التي تكفل حقوق المستهلكين والمشاركين»؛ مؤكداً أهمية الدور الرقابي الذي تقوم به الوزارة منذ إقامة السحب، وحتى وصول الجوائز إلى الفائزين.

ويُعتبر موسم الصيف في قطر الذي انطلقت فعالياته في 4 يونيو، وتتواصل حتى 16 أغسطس، جزءاً من استراتيجية المجلس الوطني للسياحة، الرامية لجعل قطر وجهة سياحية جاذبة لجميع أفراد الأسرة على مدار السنة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Check Also

Close
Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X