World

A heat wave ignites forest fires in Spain and warnings in European capitals

موجة حر شديد تشعل حرائق غابات في إسبانيا.. وتحذيرات في عواصم أوروبية

Heat wave brings deaths, fires to Europe

A record heat wave across Europe killed at least three people by Friday and triggered a wildfire. Meteorologists said the temperatures could rise further over the weekend.

The French national weather service issued a rare red alert warning in four southern regions, while the majority of the rest of the country remains on orange alert, the second highest level. It’s the first time weather officials issued the highest alert since 2003, when an estimated 15,000 people died from a summer heat wave. About 4,000 schools remained closed across the country, and authorities also postponed middle school exams to next week.

Towns in the Czech Republic, Germany, and Poland recorded record temperatures of over 100 degrees Fahrenheit. In the Spanish province of Andalusia, a 17-year-old boy died from heatstroke early on Friday. An 80-year-old man also died of suspected heatstroke in the city of Valladolid, and a 72-year-old homeless man died in the Italian city of Milan.

In Spain, hundreds of firefighters continue to battle a wildfire in Catalonia that could burn up to 50,000 acres. Officials said they think the fire started when a pile of manure self-ignited in the heat.

“A heat wave of this amplitude so early in the year, in June, is exceptional,” said Christelle Robert, a meteorologist with the French national weather service. She blamed the extreme weather on climate change and told residents to expect more intense and frequent heat waves.

source: world.wng.org

عواصم – قنا

اندلع حريق هائل اليوم في غابات إقليم كتالونيا الإسباني بسبب ارتفاع درجة الحرارة، والذي وصفته سلطات الإقليم بأنه “الأسوأ في عشرين سنة”، واتجه مئات من عناصر مكافحة الحريق إلى الغابات المشتعلة للقيام بمهام الإطفاء والسيطرة على النيران.

وذكرت هيئة الإذاعة البريطانية “بي بي سي” نقلاً عن سلطات الإقليم أن النيران اشتعلت في حوالي أربعة آلاف هكتار من غابات كتالونيا، وهي المساحة المرشحة للزيادة إلى 20 ألف هكتار وسط تصاعد درجات الحرارة، ما اضطر السلطات لإجلاء ثلاثين شخصا من منازلهم، كما أغلقت خمس طرق.

ومن المتوقع أن تزداد شدة الموجة الحارة التي تتعرض لها أوروبا في الوقت الراهن ليمتد أثرها إلى بعض الدول، من بينها فرنسا، وإسبانيا، وسويسرا، لتتجاوز درجة الحرارة 40 درجة مئوية، كما سجلت درجات الحرارة في ألمانيا، وبولندا، وجمهورية التشيك أعلى مستوياتها في يونيو الجاري.. وقال خبراء الأرصاد الجوية إن الموجة القادمة من شمال إفريقيا مرشحة لمزيد من الارتفاع في الكثير من دول أوروبا في الأيام الثلاثة المقبلة.

في غضون ذلك، أطلقت فرنسا اليوم، تحذيرا باللون “البرتقالي”، الذي يمثل الفئة الثانية من التحذيرات المتعلقة بارتفاع درجات الحرارة.

وشغلت مدينة باريس نوافير المياه ورشاشات المياه المتصلة بصنابير، كما أجلت بعض المدارس الاختبارات بينما أغلق بعضها بسبب الموجة الحارة.

كما تشير توقعات الأرصاد إلى أن درجات الحرارة قد تتجاوز 40 درجة في إيطاليا أيضا، خاصة في شمال ووسط البلاد. كما أطلقت السلطات في بعض المدن أعلى درجات التحذير من الموجة الحارة.

وعُثر على جثة متشرد مسن روماني، 72 سنة، صباح اليوم بالقرب من محطة قطارات ميلانو المركزية.. وقالت السلطات الإيطالية إن ارتفاع درجة الحرارة ربما يكون من أسباب الوفاة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X