😎 LifeStyle

6 tips to keep your car cool as Qatar temperatures soar

٦ نصائح للحفاظ على سيارتك باردة مع ارتفاع درجات الحرارة في قطر

It is the beginning of Summer and everyone is feeling the heat as the temperatures nudge closer to the 45-degree Celsius. Getting into parked cars is a nightmare, and into one that been parked outside in the open can feel like being roasted. Here are a few tips from auto experts to help you keep your car relatively cool and to cool it as quickly as possible once you get in.

1. Park in shade or park smart. If possible park below a building or shadow of a building. In case you have to park your car in the open, then park it in such a way that the sun is behind you. This will reduce the intensity of heat on steering wheel, dashboard, and seats

2. Invest in sun shade. Sun shades are foldable covers for your windshield that can be pressed against the inside of windshield using the sun visors to secure them. Investing in a good quality sun shade coated with reflective chrome works the best to deflect the sun’s rays away from the window.

3. Keep windows slightly cracked. Leaving the windows a bit open can allow the air to continue moving inside the car thus preventing it from heating up beyond the outside temperature. Do not take this risk if the weather department predicts a sandstorm for the day.

4. Leave the door open for a few seconds. Before getting into the car, leave the door open for 15-20 seconds before you enter so that hot air trapped in car escape faster.

5. Give it a cool wipe. Wipe the steering wheel and gear knob with a wet cotton towel to make it easier for you to touch.

6. Leave the windows open. As you start driving, keep the windows open for a minute or two to remove the hot air from the air conditioner and get the air circulating. Once the temperature is down to a comfortable point, roll the windows up.

And finally, never leave kids alone in a parked car even for a short while. Hope these help you deal with your sizzling car a bit easier,

إنها بداية الصيف ، والجميع يشعرون بالحرارة حيث ترتفع درجات الحرارة إلى ما يقرب من 45 درجة مئوية. يعد الدخول إلى السيارات المتوقفة بمثابة كابوس ، وفي السيارة التي كانت متوقفة بالخارج في العراء يمكن أن تشعر بأنها محمصة. إليك بعض النصائح من خبراء السيارات لمساعدتك في الحفاظ على درجة حرارة سيارتك باردة نسبيًا وتبريدها في أسرع وقت ممكن بمجرد وصولك إليها.

١. اركن في الظل أو اركن بطريقة ذكية. إذا كان ذلك ممكنا اركن أسفل مبنى أو ظل المبنى. في حال اضطررت إلى إيقاف سيارتك في العراء ، قم بإيقافها بطريقة تجعل الشمس وراءك. هذا سوف يقلل من شدة الحرارة على عجلة القيادة ، لوحة القيادة ، والمقاعد

٢. استثمر في ظل الشمس. ظلال الشمس هي أغطية قابلة للطي لواجهة الزجاج الأمامي الخاص بك والتي يمكن الضغط عليها من الداخل من الزجاج الأمامي باستخدام واقيات الشمس لتثبيتها. إن الاستثمار في ظلال شمسية جيدة النوعية مطلية بالكروم العاكس ، يعمل بشكل أفضل على صرف أشعة الشمس عن النافذة.

٣. الحفاظ على النوافذ مفتوحة قليلا. ترك النوافذ مفتوحة قليلاً يمكن أن يسمح للهواء بالاستمرار في التحرك داخل السيارة وبالتالي منعه من التسخين إلى ما بعد درجة الحرارة الخارجية. لا تأخذ هذه المخاطرة إذا كان قسم الطقس يتوقع عاصفة رملية لهذا اليوم.

٤. اترك الباب مفتوحًا لبضع ثوان. قبل الدخول إلى السيارة ، اترك الباب مفتوحًا لمدة تتراوح بين 15 و 20 ثانية قبل أن تدخل حتى يتسنى للهواء الساخن المحبوس في السيارة الهروب بشكل أسرع.

٥. إعطائها مسحة باردة. امسح عجلة القيادة ومقبض التروس بمنشفة قطنية مبللة لتسهيل لمسها.

٦. اترك النوافذ مفتوحة. أثناء بدء القيادة ، اترك النوافذ مفتوحة لمدة دقيقة أو دقيقتين لإزالة الهواء الساخن من مكيف الهواء ودوران الهواء. بمجرد أن تنخفض درجة الحرارة إلى نقطة مريحة ، ارفع النوافذ لأعلى.

وأخيراً ، لا تترك الأطفال وحدهم في سيارة متوقفة حتى لفترة قصيرة. آمل أن تكون هذه تساعدك على التعامل مع سيارتك الساخنة أسهل قليلا ،

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X