🐎Various

2020 Olympic podiums to be made from recycled plastic

مقاعد وملابس أولمبياد طوكيو 2020.. بلاستيك ونفايات معاد تدويرها

AFP/Tokyo

Podiums at the Tokyo 2020 Olympics will be made from plastic waste donated by local residents or collected from the sea, organisers said Tuesday, as part of a sustainability push.

It will be the first time podiums have been made from recycled materials and organisers say they will need about 45 tonnes of plastic to fashion around 100 podiums for the Games.

Tokyo 2020 CEO Toshiro Muto said the plan would help push a message of sustainability, which organisers want to be a key theme of the Games next year.

‘By sending that message to both Japan and the rest of the world, we think this project will have great significance,’ he told reporters.

Plastic for the project will be gathered at more than 2,000 outlets of a local supermarket chain, where boxes will be set out for Tokyo residents to drop off their recyclable plastic waste.

The project will also use plastic waste that has been collected from the ocean during marine clean-ups.

The 2020 organisers have been keen to promote an eco-friendly message with the Games, including making all the medals from recycled electronic waste.

They solicited waste from the public as well as local Japanese industry and business, collecting 2,700 kgs (about 5,950 pounds) of bronze, 30.3 kgs (67 pounds) of gold and 4,100 kg (about 9,040 pounds) of silver.

And Japanese athletes competing at the Games will also wear an official kit made in part from recycled clothes collected from across the country.

أعلن منظمو أولمبياد طوكيو 2020، اليوم الثلاثاء، إن منصّات الملاعب المشاركة في المسابقات ستكون مصنوعة من نفايات بلاستيكية مما تبرع به السكان المحليون أو تم جمعه من نفايات البحر.

وستكون هذه المرة الأولى التي يتم فيها تصنيع المنصات والمدرجات من مواد معاد تدويرها. ويقول المنظمون إنهم سيحتاجون إلى حوالي 45 طناً من البلاستيك، لتصميم حوالي 100 منصة للألعاب.

“توشيرو موتو”، الرئيس التنفيذي لشركة طوكيو 2020، قال إن الخطة ستساعد في دفع رسالة التنمية المستدامة أي التنمية التي تلبي احتياجات الحاضر دون التأثير سلباً على قدرة الأجيال المقبلة على تلبية احتياجاتهم، والتي يريد المنظمون أن تكون موضوعاً رئيسياً للألعاب في العام المقبل.

وقال للصحفيين “من خلال إرسال هذه الرسالة إلى كل من اليابان وبقية العالم، نعتقد أن هذا المشروع سيكون له أهمية كبيرة”.

سيتم جمع البلاستيك للمشروع في أكثر من 2000 منفذ في سلسلة متاجر محلية، حيث سيتم وضع صناديق لسكان طوكيو للتخلص من نفايات البلاستيك القابلة لإعادة التدوير.

كما يستخدم المشروع أيضاً النفايات البلاستيكية التي تم جمعها من المحيط أثناء عمليات التنظيف البحرية.

وحرص منظمو 2020 على ترويج رسالة صديقة للبيئة مع الألعاب، بما في ذلك جعل جميع الميداليات من النفايات الإلكترونية المعاد تدويرها، حيث طلبوا نفايات من القطاع العام وكذلك من وزارة الصناعة والأعمال اليابانية المحلية، وبذلك قاموا بجمع 30.3 كغ من الذهب، و4100 كغ من الفضة، و2700 كغ من البرونز.

كما سيرتدي الرياضيون اليابانيون المتنافسون في الألعاب، طقماً رسميا مصنوعا جزئياً من ملابس معاد تدويرها، تم جمعها كذلك من جميع أنحاء البلاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X