👮‍♂️ Government

Scattered rainfall with rise in temperature predicted for May

أمطار غزيرة مع ارتفاع في درجة الحرارة متوقع لشهر مايو

Doha: Last month of Spring will bring hot and dry weather during day time with mild temperatures at night, tweeted Qatar Meteorology Department on its social media.

The department added that there are chances of scattered rainfalls during the beginning of the month becoming sunny and very dry later on.

The monthly mean maximum temperature for May in Doha is 31.9 degree Celsius. The lowest and highest recorded temperature ever for the month is 15.2 degree Celsius (1967) and 47.7 degree Celsius (1973) respectively.

Meanwhile, in its daily report for today the weather department predicted a hot day with slight dust, adding a warning of strong wind at some places by noon.

Wind inshore will be westerly to northwesterly 06 to 16 knot, reaching to 21 knot at some places by noon.

Offshore, it will be westerly to northwesterly 09 to 19 knot, gusting to 25 knot by noon.

Visibility will be 4 to 8 kilometers.

Sea state inshore will be 1 to 3 feet, rises to 4 feet at times. Offshore, it will be 4 to 6 feet rises to 8 feet by noon.

الدوحة: في الشهر الأخير من الربيع ، سوف يجلب الطقس الحار والجاف خلال النهار ليلا مع درجات حرارة معتدلة في الليل ، وفقًا لتويتر من دائرة الأرصاد الجوية القطرية على وسائل التواصل الاجتماعي. أضافت الإدارة أن هناك فرصًا لحدوث تساقط أمطار متفرقة خلال بداية الشهر تصبح مشمسة وجافة جدًا في وقت لاحق. متوسط ​​درجة الحرارة القصوى الشهري في مايو في الدوحة هو 31.9 درجة مئوية. أدنى وأعلى درجة حرارة مسجلة خلال هذا الشهر هي 15.2 درجة مئوية (1967) و 47.7 درجة مئوية (1973) على التوالي. وفي الوقت نفسه ، في تقريرها اليومي لهذا اليوم ، توقعت إدارة الطقس يومًا حارًا مع غبار خفيف ، مما أضاف تحذيرًا من الرياح القوية في بعض الأماكن ظهرًا. الرياح البحرية ستكون غربية إلى شمالية غربية من الساعة 06 إلى 16 ، وتصل إلى 21 عقدة في بعض الأماكن بحلول الظهر. في الخارج ، سيكون من الغرب إلى الشمال الغربي من التاسعة عشر حتى التاسعة عشر ، ويصل طوله إلى 25 عقدة بحلول الظهر. سوف تكون الرؤية من 4 إلى 8 كيلومترات. ستكون ولاية البحر على الشاطئ من 1 إلى 3 أقدام ، وترتفع إلى 4 أقدام في بعض الأحيان. في الخارج ، سيكون ارتفاعها من 4 إلى 6 أقدام إلى 8 أقدام في الظهر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X