👮‍♂️ Government

QRCS distributes winter aid to Syrian refugees

الهلال القطري يختتم «رحلة العطاء» للاجئين السوريين في لبنان

Qatar Red Crescent Society’s (QRCS) mission in Lebanon has completed the Warm Winter project for 2018-2019, distributing winterisation aid to Syrian refugees in Al Bekaa and Arsal regions.

The purpose of the project was to improve the living conditions of Syrians at refugee camps, as well as the poorest host families. Heating fuel and kid’s clothes were distributed, in order to help them withstand the cold weather during the winter.

Emergency teams were deployed for quick intervention, by clearing blocked roads to ensure mobility and protect the inhabitants from being stuck in ice. When necessary, they would remove rainwater from the tents and evacuate the refugee families.

In the process of evaluating the overall winter response, QRCS personnel are currently visiting the refugee camps of Arsal and Al-Bekaa to talk to the beneficiaries, get their feedback about the quantity and quality of the delivered aid, identify their needs, engage them in decision-making, and outline the best ways to help them.

اختتم الهلال الأحمر القطري، من خلال بعثته التمثيلية في لبنان، مشروع الشتاء الدافئ لعام 2018-2019 تحت شعار «رحلة العطاء»، بعد توزيع مساعدات شتوية في تجمعات اللاجئين السوريين بمنطقتي البقاع وعرسال اللبنانيتين.

يهدف المشروع إلى تحسين واقع اللاجئين السوريين في المخيمات وعدد من العائلات المضيفة الأشد فقراً، عبر توزيع كميات من وقود التدفئة (المازوت) والملابس الشتوية للأطفال، مما يساعدهم على تجاوز أعباء البرد القارس ويدعم صمودهم خلال فصل الشتاء.

كذلك تم تجهيز فرق طوارئ للتدخل السريع وفتح الطرقات من أجل تسهيل الحركة ومنع محاصرة الناس في أماكن تراكم الثلوج والفيضانات، بالإضافة إلى حماية الأسر اللاجئة عبر تأمين شفط مياه الأمطار في مخيماتهم وإخلائهم الفوري منها في حالة الضرورة.

ويعمل فريق البعثة حالياً على إنهاء أنشطة المراقبة والتقييم لمشاريع الاستجابة الشتوية، حيث يقوم الفريق بزيارة المستفيدين من المشروع في مخيمات البقاع وعرسال للتأكد من رضاهم عن عمليات التوزيع كماً ونوعاً، والوقوف على احتياجاتهم، وإشراكهم في عملية صنع القرار وتحديد الاستجابة الأفضل لهم ولظروفهم.

بالتوازي مع ذلك، نفذت البعثة مشروع توفير الكتب المدرسية لأطفال اللاجئين السوريين في لبنان، بإهداء كريم من وزارة الثقافة والرياضة القطرية عبر صندوق قطر للتنمية، وتحت إشراف ومتابعة من سفارة دولة قطر في لبنان.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X