Hotels

Qatar’s hospitality sector retains top ranking in region

قطاع الضيافة القطري الأفضل في الشرق الأوسط

Doha: Qatar’s hospitality sector continues to win accolades as it has been ranked best in the Middle East for a second consecutive year, by the Guest Experience in the Middle East Report, released by hospitality and travel data providers Olery.

The report analysed over twelve million online guest reviews over the past 12 months ( April 1, 2018 – March 3, 2019) from popular online booking sites. Qatar’s score increased from 84.3 last year to 85.4.

The development of new attractions, such as the recently opened Qatar National Museum, was credited with helping maintain the hospitality sector’s momentum.

The report measures overall guest satisfaction by considering different aspects of their tourist accommodation experience, including service, location, cleanliness, room quality, and value for money. In Qatar, service, cleanliness and location received ratings of 9.0, above the global benchmark in each of these categories. Qatar’s hospitality sector also scored higher in rooms (8.9), food (8.8) and facilities (8.4).

According to the ‘guest type’ category, Qatar’s tourist accommodation was particularly popular among business travelers, families, and friends.

Akbar Al Baker, Secretary-General of Qatar National Tourism Council (QNTC), said: “Qatar’s hospitality sector remains a key engine of our tourism vision. We congratulate our partners in the private sector for their continued growth, and their focus on providing travellers with unparalleled hospitality and authentic experiences.

The Olery report confirms that Qatar’s hospitality sector is best in class, and a model for the industry and the region. The Olery report and the guests who have stayed in Qatar’s hotels articulated the main selling points as attentive service, top notch facilities, and authentic experiences.

يواصل قطاع الضيافة القطري تعزيز مكانته الرائدة بين قطاعات الضيافة في منطقة الشرق الأوسط، حيث احتل المركز الأول للعام الثاني على التوالي، باعتباره أفضل قطاعات الضيافة في المنطقة، وذلك بحسب تقرير تجربة الضيوف الذي أصدرته مؤخراً شركة «أوليري» المتخصصة في بيانات السفر والسياحة.

وقد قامت «أوليري»، عبر تقريرها، برصد وتحليل أكثر من 12 مليون تعليق من تعليقات الضيوف على مدار الـ12 شهراً الماضية (في الفترة من 1 أبريل 2018 إلى 31 مارس 2019)، والتي تُظهرها مواقع الحجوزات السياحية الشهيرة على شبكة الإنترنت. وقد سجل مؤشر تجربة الضيوف في قطر ارتفاعاً في معدله، وذلك من 84.3 في العام الماضي إلى 85.4. وبحسب التقرير، فإن الفضل في الحفاظ على الزخم الذي يشهده قطاع الضيافة القطري يمكن أن يُعزى إلى معالم الجذب السياحي الجديدة التي يتم تطويرها في قطر، والتي كان آخرها افتتاح متحف قطر الوطني.

ويقيس المؤشر درجة الرضا العام لدى الضيوف عن تجربة إقامتهم السياحية في قطر من خلال تحليل بيانات الجوانب المختلفة للتجربة، مثل الخدمة، وموقع المكان، والنظافة، وجودة الغرفة، والقيمة مقابل السعر التي يحصل عليها الضيف. وقد سجل مؤشر رضا الضيوف عن الخدمة والنظافة والموقع 9.0 درجات، ما يعني تجاوزه المستويات العالمية في كل فئة من هذه الفئات. كما سجل قطاع الضيافة القطري معدلات أعلى في جودة الغرف بواقع (8.9)، وفي الطعام بواقع (8.8) وفي المرافق بواقع (8.4). وفيما يتعلق بفئة «أنواع الضيوف»، فقد حظيت الإقامة السياحية في قطر بإشادة وتقدير كبيرين من قِبل زوار الأعمال وزيارات العائلات والأصدقاء.

Qatar’s hospitality sector retains top ranking in region

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X