👮‍♂️ Government

Qatari Amiri Naval Forces conduct joint exercise with French Navy

القوات البحرية تنفذ تمرين العبور المشترك مع نظيراتها الفرنسية

Qatari Amiri Naval Forces carried out yesterday a joint crossing exercise, carried out in Qatari regional waters in cooperation with the French Navy. The exercise included naval manoeuvres, defending sailing ships, and countering fires. Captain (Naval) Nasser Ayed Al Qahtani said that the exercise aimed to exchange expertise and enhance joint naval ties between the two sides, in addition to raising the operational efficiency of crew members. These military exercises are part of bilateral cooperation agreements in the field of training.

نفذت القوات البحرية الأميرية القطرية تمرين العبور المشترك، بالتعاون مع القوات البحرية الفرنسية في المياه الإقليمية القطرية.

تضمن التمرين مناورات بحرية، وتمارين الدفاع عن السفن أثناء الإبحار، وتمارين مضادة للألغام، وتمارين مكافحة الحرائق وحصر العطب، وتعتبر هذه التمارين العسكرية ضمن اتفاقيات التعاون بين البلدين في مجالات التدريب على المهام والواجبات المطلوبة كافة.

وصرح النقيب (بحري) ناصر عايض القحطاني، قائد زورق الصواريخ (ربيقة)، أن التمرين يهدف إلى تبادل الخبرات، واختبار كفاءة الأجهزة، وتثبيت العلاقات البحرية المشتركة بين البلدين، كما يهدف أيضاً إلى رفع الكفاءة العملياتية لأطقم المراكب.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X