Technology

Ooredoo leverages Microsoft AI to transform fan engagement

«ooredoo» تتعاون مع «مايكروسوفت» لإطلاق حل ذكي للجماهير الرياضية

Ooredoo, one of the region’s largest ICT providers, yesterday announced launch of a new sports conversational AI in partnership with Microsoft ‘Ooredoo Sports’ at the recently held Microsoft AI Summit.

Ooredoo Sports will transform fan engagement or many different sports events leveraging Microsoft Artificial Intelligence and Augmented Reality Technologies. Ooredoo Sports will go live next month supporting the participation of Qatar National Team in Copa America, Ooredoo Sports will provide a full set of features through a unique conversational AI experience where the fans will be able to engage and receive information of every game, favourite team and player.

Speaking of the partnership with Microsoft, Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Chief Operating Officer, Ooredoo, said: “We are highly aware of our subscribers’ increasing digital needs, seeking the most up-to-date technology and innovations, especially during major sporting events, such as Copa America and others. Ooredoo aims to provide a unique customer experience and to do this, we must be agile and prepared for transformation and development.

Having a partner such as Microsoft on our side empowers us to stay ahead of the game with technology solutions, and enables our customers across our global footprint to access and enjoy what the internet has to offer in a way that is personal and unique to them. We are delighted to be partnering with Microsoft and look forward to the exciting future of AI and Augmented Reality.”

“Technology is unlocking innovation in the sports industry by offering the potential to draw fans closer and reinvent their experiences,” said Lana Khalaf, Country General Manager, Microsoft Qatar.

“Ooredoo’s effort in harnessing the power of AI and Augmented Reality reflects how digitisation can enhance fan engagement. Microsoft’s mission is to empower every organisation and individual to achieve more and we are proud to be chosen as a partner by Ooredoo in this journey.”

Oreedoo’s announcement is in continuation with significant investment being made into its networks to ensure seamless connectivity that caters to customers’ growing digital requirements.

أعلنت «ooredoo» عن إطلاق حل ooredoo Sports الذكي الجديد والمخصص للجماهير الرياضية، بالتعاون مع «مايكروسوفت». ويعتمد الحل الجديد على تقنيات الذكاء الاصطناعي والواقع الافتراضي، وقد تم الإعلان عن الحل الجديد خلال فعالية قمة «مايكروسوفت» للذكاء الاصناعي، التي عقدت مؤخراً.

وسيسهم حل ooredoo Sports في تعزيز مشاركة الجماهير وتفاعلهم أثناء حضورهم للأحداث الرياضية المختلفة، وذلك من خلال استخدام تقنيات الذكاء الاصطناعي، وتقنيات الواقع المعزز من «مايكروسوفت». وسيتم إطلاق حل ooredoo Sports مباشرة في يونيو 2019، بالتزامن مع مشاركة منتخب قطر لكرة القدم في كأس كوبا أميركا 2019.

وسيوفر حل ooredoo Sports مجموعة متكاملة من الميزات من خلال تجربة ذكية وفريدة من نوعها، حيث سيتمكن المشجعون من التفاعل مع الأحداث الرياضية مباشرة أثناء وجودهم في قلب الحدث، بالإضافة إلى تلقيهم معلومات يتم تحديثها باستمرار حول المنافسات الجارية والفرق واللاعبين المفضلين للجماهير.

أحدث التقنيات

وتعليقاً على هذه الشراكة مع «مايكروسوفت»، قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo»: «نحن ندرك تماماً الاحتياجات الرقمية المتزايدة لعملائنا، إذ إنهم يتطلعون للحصول على أحدث التقنيات والابتكارات، لا سيما خلال الأحداث الرياضية الكبرى، مثل بطولة كوبا أميركا وغيرها. وتسعى ooredoo إلى توفير تجربة فريدة من نوعها للعملاء، ولكي نتمكن من ذلك كان علينا أن نتحلى بالمرونة والاستعداد للتطور، وتقديم المزيد، للمضي قدماً في التحول الرقمي».

وأضاف: «إن تعاوننا مع شركاء مثل مايكروسوفت يمكّننا من البقاء في المقدمة من خلال الحلول التكنولوجية المتطورة التي نوفرها، والتي تمكن عملاءنا من الاستمتاع بكل ما يوفره الإنترنت بطريقة مميزة ومخصصة لتناسب اهتمامات الأفراد، ويسعدنا أن نتعاون مع مايكروسوفت، ونتطلع إلى تقديم المزيد من الحلول المتطورة والذكية لعملائنا».

تجربة

من جهتها، قالت لانا خلف، المديرة العامة لـ «مايكروسوفت» في قطر: «تعكس جهود ooredoo في تسخير قوة الذكاء الاصطناعي والواقع المعزز كيف يمكن للتحول الرقمي أن يعزز من تجربة الجماهير الرياضية. وتتمثل مهمة مايكروسوفت في تمكين كل مؤسسة وفرد من تحقيق المزيد، ونحن نعتز باختيار ooredoo كشريك لنا في هذه المهمة».

Ooredoo leverages Microsoft AI to transform fan engagement

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X