😎 LifeStyle

New timing for Doha Metro after Ramadan

توقيت جديد لمترو الدوحة بعد رمضان

The Doha Metro Red Line South, which started its initial operations on May 8, will have new timings after Ramadan, it is learnt.

The service will most likely begin earlier than 8am, aimed at a large number of people who report to work at 7am, according to Qatar Rail’s customer service hotline (105).

“The timings right now are for Ramadan but we will have a revised timetable after Ramadan and we will be announcing it in our social media channels so kindly follow us on Twitter, Instagram, and Facebook,” a staff member said.

The Red Line currently operates from 8am to 11pm and its first phase covers 13 of the 18 stations, including Al Qassar, DECC, QIC West Bay, Corniche, Al Bidda (Interchange station), Msheireb (Interchange station), Al Doha Al Jadeda, Umm Ghuwailina, Al Matar Al Qadeem, Oqba Ibn Nafie, Free Zone, Ras Bu Fontas and Al Wakra.

This line will soon open other stations such as Katara, Legtaifiya, Qatar University and Lusail. It operates from Sunday to Thursday and takes a break during the weekends “for the work required to open more stations and lines.”

The staff said that the other Doha Metro lines, as well as the remaining stations of the Red Line, will open in stages and will be fully operational by 2020.

Filipino expatriate Paul N told Gulf Times that the new timings will benefit a large number of employees working at busy areas such as West Bay, Msheireb Downtown Doha (Central Station/Interchange) and Old Airport Road, where a number of metro stations operate.

“I plan to leave home early (Al Hilal) so I can get a parking slot for my car somewhere near the Umm Ghuwailina station and take the train going to the DECC station,” he said, adding that taking a taxi for QR7 or QR8 would be another option.

“I want to avoid heavy traffic in the morning and I think many residents like me will be doing the same because it is really comfortable, affordable and hassle-free,” Paul added.

Passengers who do not want to drive or take a taxi can avail of the free Metrolink feeder bus service to reach the stations as well as to travel to nearby locations from the stations.

Passengers have also been advised to avoid blocking the doors as the train stops at a station and to properly use seats. Eating inside the train is prohibited. Passengers may drink from containers with sealable-tops.

In a series of posts on Twitter recently, Qatar Rail urged passengers not to stand on, sleep on, or block out seats on the Metro with bags.

سيكون لمترو الدوحة الخط الأحمر الجنوبي ، الذي بدأ عملياته الأولية في 8 مايو ، أوقات جديدة بعد شهر رمضان ، حسب ما علم.

 من المرجح أن تبدأ الخدمة في وقت مبكر من الساعة 8 صباحًا ، وتستهدف عددًا كبيرًا من الأشخاص الذين يتقدمون للعمل في الساعة 7 صباحًا ، وفقًا للخط الساخن لخدمة العملاء في قطر ريل (105).

  وقال أحد الموظفين: “التوقيت الآن مخصص لشهر رمضان ، ولكن سيكون لدينا جدول زمني منقح بعد رمضان وسنعلن ذلك في قنوات التواصل الاجتماعي لدينا ، لذا يرجى متابعتنا على Twitter و Instagram و Facebook.”

يعمل الخط الأحمر حاليًا من الساعة 8 صباحًا إلى 11 مساءً ، وتغطي مرحلته الأولى 13 من 18 محطة ، بما في ذلك القصار ، DECC ، QIC West Bay ، الكورنيش ، البدع (محطة التبادل) ، مشيرب (محطة التبادل) ، الدوحة الجديدة ، أم غويلينه ، المطار القديم ، عقبة بن نافع ، المنطقة الحرة ، رأس بو فونتاس والوكرة.

سيفتح هذا الخط قريبًا المحطات الأخرى مثل كتارا ولطيفية وجامعة قطر ولوسيل. تعمل من الأحد إلى الخميس وتستغرق راحة خلال عطلات نهاية الأسبوع “للأعمال المطلوبة لفتح المزيد من المحطات والخطوط”.

قال الموظفون إن خطوط مترو الدوحة الأخر ، وكذلك المحطات المتبقية من الخط الأحمر ، سيتم فتحها على مراحل وسيتم تشغيلها بالكامل بحلول عام 2020.

صرح المقيم الفلبيني بول إن لصحيفة “جلف تايمز” أن المواعيد الجديدة ستفيد عددًا كبيرًا من الموظفين الذين يعملون في مناطق مزدحمة مثل الخليج الغربي ، ومشيرب وسط الدوحة (المحطة المركزية / التبادل) وطريق المطار القديم ، حيث يعمل عدد من محطات المترو.

 وقال: “أخطط لمغادرة المنزل مبكراً (الهلال) حتى أتمكن من الحصول على مكان لوقوف السيارات لسيارتي في مكان ما بالقرب من محطة أم غويلينا واستقلال القطار المتجه إلى DECC” ، مضيفًا أن ركوب سيارة أجرة مقابل 7 ريال قطري أو QR8 سيكون خيار آخر.

 “أريد أن أتجنب حركة المرور الكثيفة في الصباح وأعتقد أن العديد من السكان مثلي سيفعلون الشيء نفسه لأنه مريح حقًا وبأسعار معقولة وخالي من المتاعب” ، أضاف بول. يمكن للمسافرين الذين لا يرغبون في القيادة أو ركوب سيارة أجرة الاستفادة من خدمة الحافلات المجانية Metrolink للوصول إلى المحطات وكذلك السفر إلى المواقع القريبة من المحطات.

كما تم نصح المسافرين بتجنب إغلاق الأبواب مع توقف القطار عن العمل واستخدام المقاعد بشكل صحيح. يحظر الأكل داخل القطار. قد يشرب الركاب من العبوات ذات الأسطح القابلة للإغلاق.

في سلسلة من المنشورات على Twitter مؤخرًا ، حثّ قطر للسكك الحديدية الركاب على عدم الوقوف على مقاعد المترو أو النوم عليها أو حجبها.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
4
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X