💰 Business

Nakilat bags Qatarisation award

«ناقلات» تنال «جائزة التقطير» لمبادرات التدريب والتطوير

Nakilat has been presented with the annual Qatarisation Crystal Award for ‘Supporting Training and Development’ at the Energy and Industry Sector’s 2018 annual Qatarisation review meeting held recently.

The award was presented by HE Saad bin Sherida al-Kaabi, the Minister of State for Energy Affairs and president and chief executive of Qatar Petroleum, to Nakilat chief executive Abdullah al-Sulaiti.

This is the third consecutive year that the company has been recognised for its outstanding contribution including training and development initiatives for Qatari nationals, from amongst 35 participating companies in the local energy sector. There were four award categories, Support for Training and Development, Support and Liaison with the Education Sector, Supporting Qatarisation, and Highest Overall Qatarisation Rate.

“Our Qatarisation initiatives come as part of our commitment to invest in human capital in attracting, retaining, and developing our workforce with an emphasis on national development, as evident from our mission statement; a mission that is aligned with Qatar’s National Vision 2030, which aims for the development of a high-calibre and sustainable Qatari workforce,” al-Sulaiti said.

حصلت شركة ناقلات على «جائزة التقطير الكريستالية» لدعم التدريب والتطوير، تقديراً لجهود الشركة وإسهاماتها في المبادرات الرامية إلى دعم التطوير والتدريب، وذلك خلال الاجتماع السنوي 2018 للتقطير في قطاع الطاقة والصناعة، الذي عُقد بداية مايو الحالي.

وقد قام بتسليم الجائزة سعادة المهندس سعد بن شريده الكعبي وزير الدولة لشؤون الطاقة، العضو المنتدب والرئيس التنفيذي لـ «قطر للبترول».

ويتم تخصيص أربع جوائز كريستالية تُمنح كل منها تكريماً لإحدى الشركات الفائزة التي برهنت على تميّزها في: الدعم والتواصل مع قطاع التعليم، ودعم التقطير، ودعم التدريب والتطوير، وأخيراً لدعم برامج الرعاية للطلاب.

وقد صرّح المهندس عبدالله بن فضالة السليطي، الرئيس التنفيذي لشركة «ناقلات» قائلاً: «إننا فخورون بالحصول على هذا الإنجاز للسنة الثالثة على التوالي؛ حيث يبرهن على نجاح سياسة التدريب والتطوير التي ننتهجها، والتي تركز بشكل أساسي على ضمان مشاركة الموظفين في جميع عمليات الشركة. كما أن استقطاب الموظفين الأكفاء يشكّل جزءاً لا يتجزأ من سياسة التوظيف المتبعة بالشركة. وتأتي مبادراتنا في التقطير من حيث جودة التطوير والتدريب كجزء من التزامنا الراسخ بالاستثمار في رأس المال البشري لاستقطاب القوى العاملة والمحافظة عليها لتطويرها مع التركيز على تطوير الموظفين القطريين، وهي من القيم المتبعة والمنبثقة من رؤية قطر الوطنية 2030 التي تهدف إلى تطوير القوى البشرية في دولة قطر».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X