Hotels

Hotels and resorts offer up to 40% off in summer

٤٠% خصومات فندقية خلال الصيف في قطر

Doha: The Qatar National Tourism Council (QNTC) is bringing unmissable hospitality deals to residents and visitors this summer, in collaboration with leading hotel developers and operators Katara Hospitality, Al-Rayyan Project Management, and Marriot International Hotels. This Summer in Qatar also allows residents to experience Qatar’s award-winning hospitality sector firsthand, with discounts of up to 40 percent at top hotels and resorts available to those living in Qatar.

Rashed Al Qurese, Chief Marketing Officer at QNTC commented: “We are pleased to offer both domestic and inbound tourists the opportunity to enjoy the best of our hospitality sector through these special offers. Together with our partners we remain committed to developing sustainable tourism offerings for locals, residents, as well as visitors.”

Katara Hospitality is offering discounts of up to 40 percent, valid for bookings at any of its 12 properties in Qatar between June 4 – August 16, 2019. Properties include Sharq Village & Spa, Sheraton Grand Doha Resort & Convention Hotel, and Sealine Beach, a Murwab Resort.

Katara Hospitality provides unique experiences within its hotels, and places high importance on initiatives that enhance its offerings while highlighting the country’s passion for creating ultimate guest experiences. As the country’s flagship hospitality organisation, Katara Hospitality supports Qatar’s long-term economic vision, and actively invests in peerless hotels in Qatar as well as internationally.

Marriott International have also unveiled enticing offers across its nine properties in Qatar, including 25 percent off for Marriott Bonvoy members and 15 percent off for non- members until 30th September 2019.

Guests can explore spectacular experiences across its brands, including St. Regis, W Hotels, JW Marriott, Marriott Hotels, and Westin. Non-members can join Marriott Bonvoy free-of-charge and enjoy the benefits of this amazing offer by signing up for free at www.marriottbonvoy.com. Neal Jones, Chief Sales and Marketing Officer at Marriott International Middle East & Africa said, “In Qatar, we are fortunate to have a diverse portfolio of brands that are waiting to be explored. This is an ideal opportunity for our loyal members and guests to experience more this season.”

Al Rayyan Project Management, whose hospitality properties include Al Messila Resort & Spa, Banana Island Resort Doha, as well as several boutique hotels in Souq Waqif, stated: “We are delighted to partner with Qatar National Tourism Council. Through our packages at Souq Waqif Boutique Hotels, Al Najada Hotel and Souq Al Wakra Hotel, guests can escape to refined indulgence and personalized service at a more affordable rate this summer.”

Other hotels are also participating in the rich offering of Summer in Qatar by offering up to 25 percent off. These hotels are Fraser Suites West Bay, The Curve Hotel, Wyndham Grand, Regency Doha, La Cigale Hotel, Oryx Rotana, Marsa Malaz Kempinski, The Torch, Al Aziziyah Boutique Hotel and Amari Doha. In addition, hotel guests can avail of numerous offers on hotel facilities including restaurants, spas, gyms or even late check-out and free meals for children.

يقدم المجلس الوطني للسياحة لسكان قطر وزوارها خلال الموسم الصيفي لهذا العام “الصيف في قطر” الفرصة لقضاء عطلة صيفية مميزة وخوض تجربة ضيافة رائعة يقدمها قطاع الضيافة القطري والمصنف كالأفضل في الشرق الأوسط، وذلك بفضل العروض الكبيرة والحصرية التي تطلقها هذا الصيف مجموعة من أبرز مطوري ومشغلي الفنادق في العالم مثل كتارا للضيافة والريان لإدارة المشاريع وماريوت الدولية للفنادق. ويتيح الموسم الصيفي كذلك خصومات خاصة لسكان قطر تصل حتى 40 % على الحجوزات في أفخم الفنادق والمنتجعات.

وقد علَّق راشد القريصي رئيس قطاع التسويق في المجلس الوطني للسياحة، قائلاً: “يسرنا أن نقدم لسكان قطر ولزوارها الدوليين هذه الفرصة الرائعة للاستمتاع بعطلتهم الصيفية وخوض تجربة ضيافة لا مثيل لها. ونظل في المجلس ملتزمين بتطوير عروض سياحية على مدار العام لسكان قطر وزوارها القادمين من الخارج على السواء من خلال التعاون مع شركائنا في قطاع الضيافة القطري”. وتقدم كتارا للضيافة خصومات تصل حتى 40 %، والسارية على الحجوزات التي تتم في أي من فنادقها الـ 12 في قطر خلال الفترة من 4 يونيو وحتى 16 أغسطس.

وتضم هذه المنشآت قرية ومنتجع الشرق وفندق شيراتون الدوحة وشاطئ سيلين ومنتجع مروب. ومن جانبها أعربت كتارا للضيافة عن فخرها للشراكة مع المجلس الوطني للسياحة في موسم الصيف في قطر هذا العام من خلال سلسلة فنادقها المحلية، حيث تولي الشركة أهمية كبيرة للمبادرات التي من شأنها أن تعزز قطاع السياحة وخلق أفضل التجارب للزوار والمقيمين.

والجدير بالذكر أن كتارا للضيافة تعد شركة عالمية مالكة ومطورة ومشغلة للفنادق ومقرها دولة قطر، ولديها خبرة تمتد لأكثر من خمسة وأربعين عاماً في قطاع الضيافة، وتعمل كتارا للضيافة على تنفيذ خططها الاستراتيجية للتوسع من خلال الاستثمار في الفنادق الرائدة في قطر في الوقت الذي تعمل فيه على تنمية مجموعتها من العقارات الفاخرة في الأسواق الدولية الرئيسية.

وتدعم كتارا للضيافة، بكونها شركة الضيافة الرائدة في قطر، الرؤية الاقتصادية طويلة الأمد للدولة. كما تقدم فنادق ماريوت الدولية خصومات جذابة تشمل فنادقها التسعة في قطر، والتي تصل حتى 25 % لأعضاء ماريوت بونفوي و15 % لغير الأعضاء حتى 30 سبتمبر 2019. وبفضل هذه العروض، يمكن لسكان قطر وزوارها قضاء أروع الأوقات والاستفادة من هذه التخفيضات التي تشمل الإقامة الفندقية أو الاستمتاع بالمرافق التي تضمها هذه الفنادق والتي تشمل سان ريجيس الدوحة، وفنادق دبليو، وجي دبليو ماريوت، وفنادق ماريوت، وفندق وستين. ويمكن للأشخاص غير الأعضاء الانضمام إلى برنامج ماريوت بونفوي مجاناً والاستمتاع بالمزايا التي توفرها هذه العروض المذهلة عبر التسجيل المجاني على الموقع الإلكتروني www.marriottbonvoy.com.

وبهذا الصدد قال نيل جونز، رئيس المبيعات والتسويق لمنطقة الشرق الأوسط وإفريقيا: “بات المسافرون في وقتنا الحالي يبحثون عن قضاء تجارب فريدة لا تنسى تثري عطلاتهم، واختبار فترات إقامة مليئة بالحيوية تتيح لهم الانغماس في جوهر الوجهات السياحية وتاريخها وسكانها وثقافتها ومأكولاتها. وتتميز ماريوت الدولية في قطر بمحفظة متنوعة من العلامات التجارية التي لم تُكتشف بعد بشكل كامل وهذه هي الفرصة المثالية لتشجيع ضيوفنا على السفر واختبار المزيد من التجارب الرائعة خلال هذا الموسم”. ومن جانبها تقدم الريان لإدارة المشاريع عروضاً على فنادقها. وعلق على ذلك متحدث باسم الريان لإدارة المشاريع قائلاً: “يسعدنا أن نشارك المجلس الوطني للسياحة بعروضنا المميزة في فنادق سوق واقف، فندق النجادة و فندق سوق الوكرة لنمنح ضيوفنا فرصة للاستمتاع بأجمل الأوقات بعيداً عن الطقس الحار ليحظوا بأرقى الخدمات مقابل أسعار معقولة جداً. يتمتع كل فندق من فنادقنا الفاخرة بموقعه الاستراتيجي في قلب سوق واقف العريق كي ينعم ضيوفنا من جميع أنحاء العالم بكرم الضيافة القطرية الأصيلة”.

كما تشارك مجموعة أخرى من الفنادق في عروض موسم الصيف في قطر من خلال خصومات تصل حتى 25 %. وتشمل هذه الفنادق، فريزر سويت، وفندق ذا كيرف، وويندام جراند ريجنسي، وفندق لاسيجال، وفندق أوريكس روتانا، وفندق مرسى ملاذ كمبنسكي، وفندق الشعلة، وفندق العزيزية وفندق أماري.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X