😎 LifeStyle

First ‘City in Space’ theme park in the world to open in Doha

أول مدينة ترفيهية فضائية في العالم تفتح أبوابها في مشيرب قلب الدوحة

Doha: Msheireb Downtown Doha will be home of Juniverse, an innovative theme park for children that will be the first city in space.

The announcement was made during an agreement signing between Msheireb Properties, the national real estate developer and a subsidiary of Qatar Foundation, and Talal Bin Mohammed Trading (TBMT).

Juniverse will offer an engaging and dynamic learning experience to inspire, educate, and entertain children aged 4-17 years. With over 50 attractions and rides, this world-first edutainment park will engage youth in exciting, futuristic missions necessary to keep society safe and sustainable.

Children will learn to perform a variety of challenging role-playing activities such as growing and harvesting their own food and conducting medical surgeries and many others. In addition, adults will enjoy team building activities and programmes. The park will include multiple food and beverages outlets, retail stores, and various attractions, utilising leading-edge technology to completely revolutionise entertainment for young people.

Commenting on the agreement, Ali Al-Kuwari, Acting CEO of Msheireb Properties, said: “Opening a first-in-the-world theme park such as Juniverse aligns with our promise to create a city of firsts at the heart of Doha. The edutainment centre will be located at the Galleria, an enclosed air-conditioned shopping mall, making Msheireb Downtown Doha a family and tourist destination in Qatar with unique experiences that are not available anywhere else. We are very happy with this collaboration with TBMT and we look forward to the opening soon.”

From his side, Ali Bin Mohammed Al-Attia, Deputy CEO of TBMT, said: “We are excited to enter a unique venture with Msheireb Properties by bringing a cutting-edge edutainment center to the heart of Doha. We believe in the importance of innovating experiences that develop youth skills, instil joy and create lasting impressions. Through creativity, innovation, game and design thinking, we believe we can revolutionise family entertainment and build world-class tourism destinations that are in line with Qatar National Tourism Strategy 2030. We share our vision with Msheireb Properties who have revived the city centre and created a smart city district for the future. We are excited to be partnering with Msheireb Properties and look forward to future successes.”

Recently, Msheireb Properties announced a series of agreements with various leading entities to introduce SMART and first-to-market concepts at Msheireb Downtown Doha, such as; Monoprix’s first SMART hypermarket in the region, and HSBC’s first digital branch. This aligns with Msheireb Properties commitment to offer unique experiences and concepts at the world’s smartest and most sustainable fully-built city district, and Doha’s new city centre.

تنطلق من مشيرب قلب الدوحة، الوجهة الجديدة للترفيه والمعيشة والأعمال في قطر، مدينة جونيفرس الترفيهية، أول مدينة فضائية متكاملة للأطفال في العالم، حيث وقعت شركة مشيرب العقارية، المطور العقاري الوطني والشركة التابعة لمؤسسة قطر، اتفاقية شراكة مع شركة طلال بن محمد للتجاره (TBMT) والتي تعمل من قطرعلى تطوير مدن ترفيهية بمفاهيم مبتكرة.

توفر جونيفرس هذه المدينة الترفيهية للأطفال تجربة تفاعليّة وديناميكية تجمع بين التعليم والترفيه، وتشجع الأطفال من عمر 4 إلى 17 عاماً على الابداع والابتكار.

وتحتضن جونيفرس أكثر من 50 لعبة، يقوم من خلالها الأطفال بمهمّات في إطار مستقبليّ بهدف الحفاظ على سلامة المجتمع واستدامته. كما سيتسنى لهم خوض العديد من التحديات وأداء الأدوار، والتي تشمل زراعة وحصاد طعامهم، وإجراء العمليات الجراحية وغيرها. كذلك سيستمتع البالغون ببرامج خاصة لتنمية ترابط فرق العمل. يتضمن المتنزه أيضاً العديد من المطاعم وأركان المشروبات، بالإضافة إلى المتاجر وغيرها من الوجهات التي تستخدم أحدث التقنيات التي ستشكّل ثورة في عالم الترفيه والتعلم.

وقال السيد علي الكواري، الرئيس التنفيذي بالإنابة لشركة مشيرب العقارية، في تعليق على الاتفاقية “لقد وعدنا الجمهور في قطر أن نوفر لهم خدمات مبتكرة في مشيرب قلب الدوحة، بما في ذلك الخدمات الترفيهية العائلية مثل مدينة “جونيفرس” التي تعد الأولى من نوعها في العالم. سيكون مقر هذه المدينة الفضائية في الغاليريا، المجمع التجاري الرئيسي في مشيرب، وكلي ثقة أن المدينة ستكون عامل جذب مهم للسياحة الداخلية والخارجية في قطر. ونحن نسعد بهذه الاتفاقية مع شركة طلال بن محمد للتجاره (TBMT) ونتطلع إلى الافتتاح قريباً.”

ومن جانبه، قال السيد علي بن محمد بن خليفة العطية، نائب الرئيس التنفيذي لشركة طلال بن محمد للتجاره (TBMT): ” يسرّنا أن نعلن عن شراكتنا المميّزة مع شركة مشيرب العقارية وذلك بتوفير مركز ترفيهي وتعليمي لا مثيل له في قلب الدوحة. إننا نؤمن بأهمية التجارب المبتكرة التي تنمّي قدرات جيل المستقبل وتساعدهم على تطوير مهاراتهم.فمن خلال الألعاب التي تم تصميمها خصيصاً لتشجيعهم على الابداع والتفكير بطريقة مختلفة، نستطيع أن نغير شكل الترفيه العائلي وأن نقدم مفاهيم جديدة بمستويات عالمية تتلاءم وأهداف رؤية قطر الوطنية لقطاع السياحة 2030 ، وهي قادرة على أن تعزز من مكانة قطر على خارطة السياحة العالمية. ونحن نتفق في الرؤية مع شركة مشيرب العقارية التي عملت بالتزام على إعادة إحياء وسط المدينة بحيث يصبح حياً لائقاً بالمستقبل وقادراً على مواجهة تحدياته. وتسعدني هذه الشراكة وأتطلع إلى نجاحات هائلة لمدينة جونيفرس التي ستجذب الزوّار من مختلف أقطار العالم.”

يذكر أن مشيرب العقارية كانت قد أعلنت مؤخراً عن عدد من الاتفاقيات التي تم توقيعها مع شركات وهيئات مختلفة لتقديم خدمات تعد الأولى من نوعها في قطر أو في المنطقة مثل أول هايبرماركت ذكي من مونوبري وأول فرع بنك رقمي لأتش أس بي سي. ويأتي ذلك في إطار استراتيجية الشركة لتقديم تجربة مميزة في مشيرب قلب الدوحة، الحي الذكي والأكثر استدامة في العالم، ومركز المدينة الجديد وقلبها النابض.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X