📚Education

CNA-Q signs agreement with leading Canadian university

شراكة بين شمال الأطلنطي وجامعة دالهاوسي الكندية

College of the North Atlantic-Qatar (CNA-Q) has signed an articulation agreement with Dalhousie University in Nova Scotia, Canada, establishing a seamless pathway for graduates of CNA-Q’s Information Technology and Business Studies diploma programmes.

The pathway recognises two years of credits earned at CNA-Q, whereby students can complete credits at Dalhousie University within an additional two years to earn a Bachelor of Applied Computer Science or a Bachelor of Management.

The agreement marks the first articulation between CNA-Q and a Canadian university, facilitating a complete four-year pathway towards a bachelor’s degree. This articulation is part of CNA-Q’s strategic agenda to create diverse opportunities for progression for its graduates at exceptional international institutions.

“Our partnership with Dalhousie University is one we are particularly proud of,” said Dr Samah Gamar, vice-president, academic.

“Dalhousie is one of Canada’s most respected, research-intensive universities, and of the country’s oldest — having been established in 1818, before Canada became a country. Dalhousie also has deep roots in applied, technical education, since it assumed the Technical University of Nova Scotia as part of its campus in 1997, which delivered degree programmes that aligned to industry and businesses. This agreement demonstrates exceptional partnership between a technical college and a renowned university, and paves the way for future collaboration between these two streams of higher education,” said Dr Gamar. Starting in the new Academic term of 2019-2020, CNA-Q business and IT graduates can avail of this degree pathway, with applications to Dalhousie now open for graduates.

The partnership works to further strengthen ties between Qatar and Canada, with Canada being an ideal destination for education for many citizens and residents of Qatar.

وقّعت كلية شمال الأطلنطي في قطر اتفاقية المساقات الأكاديمية مع جامعة دالهاوسي في نوفا سكوتيا في كندا، مهيئة بذلك وجود مساقات أكاديمية سلسة لخريجي كلية شمال الأطلنطي في قطر من برامج دبلوم تكنولوجيا المعلومات ودراسات الأعمال.

ويعترف هذا البرنامج بسنتين من الساعات المعتمدة التي درسها الطلاب في كليّة شمال الأطلنطي في قطر، حيث يمكن للطلاب من خلال هذا البرنامج استكمال الساعات الدراسية في جامعة دالهاوسي خلال سنتين إضافيتين، وذلك بهدف الحصول على درجة البكالوريوس في علم الحاسوب التطبيقي أو في الإدارة.

وتعتبر هذه الاتفاقيّة هي اتفاقية المساقات الأكاديمية الأولى بين كلية شمال الأطلنطي في قطر وجامعة كندية، مسهّلة بذلك استكمال برنامج مدته أربعة أعوام للحصول على درجة البكالوريوس.

وتعد اتفاقية المساقات الأكاديمية هذه جزءاً من المخططات الاستراتيجية لكلية شمال الأطلنطي في قطر، التي تهدف إلى خلق فرص متنوعة لخريجيها لاستكمال دراستهم في مؤسسات دولية استثنائية.

وقالت الدكتورة سماح قمر نائب الرئيس للشؤون الأكاديمية بكلية شمال الأطلنطي في قطر: «إن شراكتنا مع جامعة دالهاوسي هي شراكة نعتز بها على وجه خاص، كما أن جامعة دالهاوسي هي واحدة من أهم وأقدم الجامعات الكندية المرموقة التي تركز على الأنشطة البحثية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X