👮‍♂️ Government

105 carcasses removed in cleanup campaign

«النظافة العامة» ترفع 105 حيوانات نافقة بالشيحانية

The Ministry of Municipality and Environment (MME)’s General Cleanliness Department has conducted a cleanup campaign in the Al Sheehaniya area, where 105 cattle carcasses were removed from the vicinity of a farm complex.

In addition, different types of garbage and waste materials were also removed, the MME said in a statement.

Safar Mubarak al-Shafi, director of the department, said such campaigns aimed at the disposal of random waste and carcasses of dead animals cover all areas in the country.

These are implemented alongside regular scheduled cleanup works, in a way that would not affect the normal flow of work, he informed.

Al-Shafi said the dumping of carcasses in a haphazard manner amounts to unacceptable and improper conduct that threatens the safety and well-being of the environment and also distorts the landscape.

He noted that people who are involved in such acts are irresponsible and indifferent to the efforts exerted by the MME to maintain public hygiene.

The official urged all concerned to dispose of dead animals in the designated areas and containers, which are available in good numbers near the farm complex.

في إطار حملة «خلوها نظيفة»، قامت إدارة النظافة العامة بتنفيذ حملة نظافة بمنطقة الشيحانية خلال الأسبوع الماضي، وذلك لإزالة المخلفات مجهولة المصدر التي تم رميها عشوائياً، حيث تم رفع وإزالة عدد (105) من حيوانات الماشية النافقة في حدود مجمعات العزب بالمنطقة. وذكر السيد سفر مبارك آل شافي مدير إدارة النظافة العامة، أن مثل هذه البرامج الخاصة بإزالة المخلفات العشوائية والحيوانات النافقة تشمل جميع المناطق بالدولة، ويتم تنفيذها بشكل انسيابي بحيث لا تؤثر مثل هذه الأعمال الإضافية والاستثنائية على برامج العمل اليومية، حيث يتم وضع خطة تنفيذ مثل هذه البرامج وفقاً لأولويات المناطق، وقد ساعد ذلك في إنجاز العديد من الأعمال التي شملت عدة مناطق بالدولة خلال الفترة الماضية.

وأشار السيد آل شافي إلى أن الرمي العشوائي للحيوانات النافقة يعتبر من الممارسات الخاطئة والغير حضارية التي تهدد نظافة وسلامة البيئة وتشوه المنظر العام، حيث يقوم بها بعض الأفراد الغير مبالين بالجهود التي تقدمها الوزارة للحفاظ على النظافة العامة لمناطق الدولة المختلفة. كما ناشد السيد آل شافي المواطنين والمقيمين بعدم رمي المخلفات عشوائياً، خاصة الحيوانات النافقة، وأن يتم رفعها وترحيلها من قبل أصحابها إلى المواقع المخصصة لذلك، حيث يتوافر عدد كبير من الحاويات الكبيرة (الاسكب) القريبة من جميع مجمعات العزب في الدولة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X