🏆2022

Zanetti Says Qatar Ready for 2022 World Cup

خافيير زانيتي يشيد باستعدادات قطر لمونديال 2022

Former Inter Milan captain and current Vice President at the club Javier Zanetti paid a visit to Aspire Academy on Tuesday.

The Argentine who is a member of the Organising Committee for FIFA Competitions was received by Aspire Academy Director of Strategy, Markus Egger who along with Aspire Director of Football Performance & Science, Professor Valter Di Salvo who led the tour of the newly constructed and completed Football Performance Centre.

Speaking after the tour Zanetti said, “I am pleasantly surprised by everything that has been built in here at Aspire Academy and its simply the best training center in the world. You have everything that a Sportsman needs to develop and prepare, and I congratulate Aspire for everything you are doing here.

“I am a believer in the concept of Youth Academies because preparing youngsters for the future is important to sport therefore academies run by ideal persons will ensure the passing on of important values among them that sport can give and help them develop in the best they can be. From what l have seen, I think Qatar is ready to host the FIFA World Cup
in 2022.

“The fans from across the globe will -nd a country that is passionate about football and l believe the World Cup in Qatar will be a great edition.”

توقّع خافيير زانيتي -أسطورة الأرجنتين وإنتر ميلان- أن تستضيف قطر في 2022 النسخة الأكثر تطوراً في تاريخ بطولات كأس العالم لكرة القدم، مشيداً باستعدادات البلاد لاستضافة الحدث الرياضي الأبرز في العالم، وذلك خلال زيارته جناح الإرث في مقر اللجنة العليا للمشاريع والإرث.

وتعرّف زانيتي على التحضيرات الجارية لاستضافة مونديال قطر 2022، بما في ذلك تقدّم العمل في بناء الاستادات، والإرث الذي ستتركه البطولة، كما أعرب عن إعجابه بكل ما شاهده من عمل وتخطيط رائع للمرافق المتطورة اللازمة لاستضافة المنافسات، مؤكداً على ثقته في قدرة قطر على تنظيم نسخة مبهرة من البطولة في العام 2022.

وقال زانيتي -الذي يجمع بين منصب نائب رئيس نادي إنتر ميلان الإيطالي، وعضوية اللجنة المنظمة لمنافسات الاتحاد الدولي لكرة القدم «فيفا»- إن الاستادات السبعة التي يجري بناؤها بالكامل، إضافة إلى استاد خليفة الدولي الذي خضع لعملية تطوير شاملة وافتتح في 2017، تعكس تطوراً تقنياً غير مسبوق، ما من شأنه أن يقدم للمشجعين تجربة استثنائية خلال البطولة الأولى في العالم العربي.

وأشاد زانيتي -الذي شارك مع منتخب التانغو في نسختي كأس العالم 1998 و2002- بالإنجاز التاريخي للمنتخب القطري؛ الذي نجح خلال مشواره في إحراز لقب كأس آسيا في التغلّب على ثلاثة منتخبات شاركت في بطولة كأس العالم لكرة القدم روسيا 2018، هي: السعودية وكوريا الجنوبية واليابان، مشيراً إلى أن مشاركة العنابي في بطولة كوبا أميركا التي تستضيفها البرازيل الصيف المقبل، تمثل فرصة أخرى للاستعداد لكأس العالم عبر المنافسة مع منتخبات عالمية، حيث أوقعت القرعة العنابي في مجموعة قوية تضم الأرجنتين وكولومبيا وباراجواي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X