⚽ QSL

Wakrah Stadium to host Amir Cup final

نهائي كأس الأمير على اِستاد الوكرة

Doha

The inauguration of Al Wakrah Stadium will take place ahead of the Amir Cup final on May 16, the Supreme Committee for Delivery & Legacy (SC) announced on Twitter on Thursday.

It also said that tickets for the opening ceremony and final are now available at http://tickets.qfa.qa. The 40,000-capacity arena will host matches through to the 2022 FIFA World Cup quarter-finals and features a “boldly futuristic shape”.

Last month, it was reported that grass turf was laid in record time – 9 hours 15 minutes – at Al Wakrah Stadium, the second proposed host venue for Qatar 2022. Khalifa International Stadium in Doha is the first completed Qatar 2022 tournament venue.

أعلنت اللجنة العليا للمشاريع والإرث عن تدشين استاد الوكرة المونديالي على هامش المباراة النهائية لبطولة كأس سمو الأمير المفدى لكرة القدم، والمقرر إقامتها يوم الخميس الموافق 16 مايو المقبل.

ويُعتبر استاد الوكرة واحداً من الملاعب المميزة التي ستُقام عليها مباريات كأس العالم، حيث سيتسع لـ 40,000 مشجّع، ومن المقرر أن يستضيف العديد من المباريات حتى الدور ربع النهائي وهو ثاني الملاعب الجاهزة للمونديال بعد استاد خليفة الدولي وأول استاد جاهز من الملاعب السبعة التي بدأ تشييدها من الأساس”.

وكشف الحساب الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي تويتر “Road to 2022” (الطريق إلى قطر 2022) أنه سيتم تدشين استاد الوكرة المونديالي خلال النهائي الأغلى لكرة القدم القطرية ليكتشف العالم ثاني الاستادات الجاهزة لمونديال قطر 2022 لكرة القدم قبل أكثر من 3 سنوات على انطلاقه وهو الذي استوحى تصميمه من أشرعة المراكب التقليدية التي تميز منطقة الوكرة الساحلية في ربط فريد بين الحاضر والمستقبل.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X