💰 Business

Vodafone Qatar expands offerings, launches mobile satellite services

«فودافون قطر» تطلق خدمات الاتصال عبر الأقمار الصناعية

Vodafone Qatar is further expanding its portfolio of business services with the launch of mobile satellite services that provides two-way voice and data communications to users around the globe who are on the go or in remote locations.

Vodafone is the only telecommunications operator in Qatar that offers this service with an end-to-end solution including the provision of hand held satellite devices, accessories and the service’s operations.

“As part of our commitment to help our customers succeed in an increasingly connected world, we introduced mobile satellite services that ensure your business and employees are safe and able to operate in remote areas anywhere in the world whether you are in the middle of the desert or even flying and sailing.

This is especially crucial during the event of crisis management,” said Vodafone Qatar chief business officer, Mahmud Awad.

“Virtually all major industries can benefit from mobile satellite services. For example oil and gas companies can ensure uninterrupted access to their data, even during the mining or extracting process and media networks can be the first to communicate and report headline news from all over the world,” Awad added.

وسعت «فودافون قطر» نطاق خدماتها المخصصة للأعمال مع إطلاق خدمات الاتصال عبر الأقمار الصناعية، التي توفر اتصالات وبيانات ثنائية الاتجاه في كل أنحاء العالم إلى المستخدمين المسافرين أو القاطنين في الأماكن النائية.

وتعتبر «فودافون» شركة الاتصالات الوحيدة في قطر التي تقدم هذه الخدمة، مع حل متكامل يتضمن توفير أجهزة محمولة للاتصال عبر الأقمار الصناعية مع الملحقات وعمليات الخدمة.

وبهذا الخصوص، قال السيد محمود عوض، الرئيس التنفيذي لخدمات الأعمال في «فودافون قطر»: «يندرج إطلاق خدمات الجوال عبر الأقمار الصناعية ضمن إطار التزامنا بمساعدة العملاء على النجاح وسط عالم قائم حقيقة على تقنيات الاتصال، حيث تضمن هذه الخدمات سلامة واستقرار عملك في المناطق النائية، سواء كانت وسط الصحراء أو على متن قارب في البحر أو طائرة في الجو، وتكتسب هذه الخدمات أهمية خاصة تحديداً عند إدارة الأزمات».

وأضاف عوض: «يمكن لجميع قطاعات الأعمال الرئيسية الاستفادة من خدمات الاتصال عبر الأقمار الصناعية، حيث تستطيع شركات النفط والغاز -على سبيل المثال- الوصول دائماً إلى بياناتها حتى أثناء عمليات التعدين أو استخراج الموارد الطبيعية، كما يمكن لشبكات الإعلام أن تكون أول من يقوم بالاتصال، وإبلاغ الأخبار من جميع أنحاء العالم».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X