💰 Business

Vodafone makes 5G available in Qatar homes

«فودافون» توفّر شبكات الجيل الخامس «5G» في المنازل

Doha

Vodafone Qatar has said it continues its leadership in driving digital innovation with news that it is making 5G technology commercially available with the launch of its latest innovation – Vodafone GigaHome – the new home Internet solution.

Vodafone GigaHome “covers every size house with guaranteed Wi-Fi in every room using a state-of-the-art Giga-Wi-Fi Hub powered by Vodafone’s GigaNet network, including Fibre and 5G”, the company has said in a statement.

Alongside this, customers can enjoy free lifestyle offers – including Entertainer and WAVO by OSN, which provides live channels from across the globe, TV shows and on-demand movies.

With Vodafone GigaHome, there are no installation fees, no charges for moving to a new house, and seamless installation, the statement notes.

This latest offering follows Vodafone’s announcement last month that it doubled the speed of all its existing customers’ home fibre Internet for free.

Commenting on their latest launch, Vodafone Qatar chief operating officer Diego Camberos said: “We’re delighted to make 5G available in the homes of Qatar to meet our customers’ needs and lifestyle requirements.

“GigaHome Wi-Fi solves the fact that many families are experiencing inconsistent Internet due to poor Wi-Fi coverage in their homes.

“The launch of Vodafone GigaHome is another important milestone in our clear strategy to lead digital innovation in Qatar.

“Far more than mobile, we have been rolling out a full spectrum of digital solutions for personal and business use; all supported by our world-class network – GigaNet.”

For more information on Vodafone GigaHome, one can visit the nearest Vodafone store or go to www.vodafone.qa/GigaHome

أعلنت «فودافون قطر» أمس في بيان صحافي، عن إتاحة شبكات الجيل الخامس «5G» تجارياً، تزامناً مع إطلاق نظامها الجديد للإنترنت المنزلي «فودافون جيجاهوم»، والذي يُعد آخر ابتكاراتها. ويعتمد نظام «فودافون جيجاهوم» -الذي يوفر سرعة إنترنت عالية وتغطية واي فاي مضمونة في كل غرفة مهما كانت مساحة المنزل- على جهاز راوتر مبتكر يستخدم تقنية «Giga Wi-fi Hub» المتطورة والمتوافقة مع شبكة فودافون الحديثة «جيجا نت»، بما في ذلك الألياف الضوئية وشبكات الجيل الخامس «5G».

إلى جانب الاستمتاع بتقنية «Giga Wi-fi Hub»، يحصل العملاء المشتركون في نظام «فودافون جيجاهوم» على مزايا ترفيهية مجانية، تشمل اشتراكاً في تطبيق «Entertainer»، واشتراكاً في خدمة وافو من «OSN»، والتي توفر باقة من القنوات المختلفة من شتى أنحاء العالم، إلى جانب البرامج التلفزيونية والأفلام حسب الطلب.

وسيتم تركيب نظام «فودافون جيجاهوم» للمستخدمين دون رسوم تركيب، ودون رسوم عند الانتقال من منزل إلى آخر، وتأتي هذه الخطوة عقب مضاعفة سرعات الإنترنت المنزلي الذي يعمل بالألياف الضوئية لجميع عملاء فودافون الحاليين مجاناً.

إنجاز

وتعليقاً على إطلاق النظام الجديد، قال دييجو كامبيروس الرئيس التنفيذي للعمليات في «فودافون قطر»: «نحن سعداء بجعل شبكات الجيل الخامس «5G» متاحة في المنازل في قطر، تلبية لاحتياجات عملائنا ولمتطلباتهم الحياتية».

ويعالج نظام «جيجا نت هوم» مشكلة يعاني منها كثير من العائلات، وهي مشكلة ضعف الاتصال بالإنترنت في أماكن دون أخرى في منازلهم، بسبب ضعف تغطية إشارة الواي فاي».

وأضاف: «يمثل إطلاق نظام «جيجاهوم» إنجازاً مهماً آخر في استراتيجية «فودافون قطر»، التي تسعى بجد إلى تحقيق الريادة في مجال الابتكار في البلاد، فإنجازاتنا لا تقتصر على دعم اتصالات الهواتف المحمولة فقط، بل نقدم طيفاً كاملاً من الحلول الرقمية للأفراد والشركات، وجميعها مدعومة بشبكتنا المتطورة «جيجا نت».

Vodafone makes 5G available in Qatar homes

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X