💰 Business

UDC launches 4th phase of sales at Al Mutahidah Towers

إطلاق المرحلة الرابعة من مبيعات أبراج المتحدة

DOHA: United Development Company (UDC), one of Qatar’s leading public shareholding companies and the master developer of The Pearl-Qatar and Gewan islands, has launched the fourth and final phase of sales at Al Mutahidah Towers – Viva Bahriya 28, its luxurious project in the relaxed beachfront precinct of Viva Bahriya.

The development, which consists of high-end connected towers offering 480 accommodation units of various dimensions including studios, lofts, townhouses as well as high-level penthouses, features panoramic sea-views and direct access to the beach.

Comprising of 480 apartments, the project has attracted strong interest from visitors and investors as evidenced by the successful conclusion of the third sales phase in record time following the completion of the construction of Al Mutahidah Towers’ connecting bridge. The most complex structure of the project, the connecting bridge is a unique feature among towers at The Pearl-Qatar.

The final stage of sales will comprise prestigious studio to three-bedroom units on the top floors of the tower, with other properties having sold out off-plan since UDC laid the cornerstone for the construction of Al Mutahidah Towers back in February 2017.

Similar to previous rounds, the fourth stage of sales is expected to attract strong interest from investors, driven by the many incentives that UDC offers to property buyers.

These include a special financing plan devised by UDC for Al Mutahidah Towers sales, allowing investors flexible payment plans that extend beyond the units’ handover.

UDC, the master developer of The Pearl-Qatar and Gewan Islands, is a leading Qatari public shareholding company with a mission to identify and invest in long-term projects contributing to Qatar’s growth and providing good shareholder value.

أعلنت الشركة المتحدة للتنمية (إحدى كبرى الشركات المساهمة العامة الرائدة في دولة قطر، والمطوّر الرئيسي لجزيرتي اللؤلؤة-قطر وجيوان) عن إطلاق المرحلة الرابعة والأخيرة من مبيعات أبراج المتحدة- فيفا بحرية 28، أحد مشاريعها الفخمة في منطقة فيفا بحرية المطلّة على شاطئ البحر في جزيرة اللؤلؤة-قطر. ويتكون مشروع «أبراج المتحدة» من برجين سكنيين متصلين على مستويات علوية، يوفران 480 شقة سكنية بمساحات مختلفة، تتضمن مجموعة من الاستوديوهات والغرف العلوية وشقق «التاونهاوس» وشقق «البنتهاوس» الفاخرة، جميعها مطلّة على الواجهة البحرية حيث تتمتع بمخارج مباشرة إلى الشاطئ.

وقد جذب المشروع اهتماماً كبيراً من الزوار والمستثمرين، وهو ما انعكس على الاستكمال الناجح لمرحلة البيع الثالثة التي أُنجزت في وقت قياسي، بعد الانتهاء من تشييد الجسر الرابط بين الأبراج السكنية، وهو الهيكل الأكثر تعقيداً في المشروع، وأيضاً الأكثر تميّزاً بين أبراج اللؤلؤة-قطر.

وتشمل المرحلة الأخيرة من المبيعات الوحدات المكوّنة من استوديوهات وحتى 3 غرف نوم على المستويات العليا، بعدما بيعت العقارات الأخرى، خاصة وأن الشركة المتحدة للتنمية كانت وضعت حجر الأساس لبناء أبراج المتحدة في فبراير 2017.

وعلى غرار مراحل البيع السابقة، من المتوقع أن تجذب المرحلة الرابعة من المبيعات اهتماماً قوياً من المستثمرين، مدفوعة بالعديد من الحوافز التي تقدّمها الشركة المتحدة للتنمية إلى مشتري العقارات.

وتشمل هذه التسهيلات خطة تمويل خاصة ابتكرتها الشركة المتحدة للتنمية لمبيعات أبراج المتحدة، والتي تتيح للمستثمرين خطط دفع مرنة تمتد إلى ما بعد تسليم الوحدات السكنية.

وتتميّز الشركة المتحدة للتنمية (المطوّر الرئيسي لجزيرتي اللؤلؤة-قطر وجيوان) بأنها إحدى الشركات المساهمة العامة الرائدة في دولة قطر. وتتمثل رسالتها في تحديد المشاريع طويلة الأجل والاستثمار فيها للمساهمة في مسيرة التنمية بدولة قطر وتحقيق فائدة وقيمة عالية للمساهمين.

وتأسست الشركة المتحدة للتنمية في عام 1999، وأُدرجت في بورصة قطر خلال شهر يونيو 2003. وتمتلك الشركة رأس مال مصرّحاً به قيمته 3.5 مليار ريال، وأصول إجمالية قيمتها 18.3 مليار ريال كما في 31 ديسمبر 2018.

وتشمل نشاطات الشركة المتحدة للتنمية عدداً من القطاعات الاستثمارية الحيوية، من ضمنها التطوير العقاري، وإدارة الممتلكات، ومشاريع البنى التحتية والمرافق العامة، والمشاريع المرتبطة بالأنشطة البحرية والضيافة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X