additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🎸 Music

Third Oud Festival opens on Tuesday at Katara

«كتارا» تعزف على أوتار العود بداية من الثلاثاء المقبل

The Cultural Village Foundation – Katara will host the third Annual Katara Oud Festival from April 23 to April 26 under the theme ‘Al Kindi the Muslim Thinker and Scholar’.

The festival will feature Oud performances along the four days at the Opera House in Katara where Oud maestros from across the globe will enchant the audience at Katara, with an extraordinary mix of the East and the West in Oud tradition.

Over 35 prominent Oud players and manufacturers from Qatar, Iraq, Kuwait, Jordan, Turkey, Lebanon, Tunisia, Oman, Greece, Yemen, Syria and Iran will participate in the four-day festival.

Al Kindi, a connecting link between different cultures across the Muslim world, has important contributions to culture, philosophy and music.

Katara’s First Oud Festival, held in March 2017, was dedicated to Ziryab, the legendary musician of the Arab and Islamic world, while the second was under the theme of Al Farabi.

A documentary will be screened on the opening day about Yacoub bin Ishaq Al Kindi who, besides his important contributions in mathematics and science, played a big role in enriching the traditional music.

The Oud performances will begin at 8pm every day at the Opera House in building 16 with a workshop on Oud manufacturing held in building 19 in between

Gifted Oud makers from across the globe will display their skills and craftsmanship on the sidelines of the Festival.

The exhibition will showcase antique Oud instruments made by legendary luthiers (makers of stringed instruments).

In addition, the Festival will feature lectures, forums on Oud making.

The four-day Festival will conclude with an amazing musical show dedicated to Al Kindi.

تنطلق بالمؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا»، يوم 23 أبريل الحالي، فعاليات المهرجان الثالث لآلة العود، ويتواصل حتى 26 من الشهر الحالي. وتم اختيار المفكر العربي المسلم أبو يوسف يعقوب بن إسحاق الكندي شخصية لهذه النسخة، لدوره وإسهاماته الكبيرة في إثراء الفكر والثقافة الإنسانية، والذي برع في الفيزياء والكيمياء والطب والرياضيات والفلك والموسيقى وعلم النفس والمنطق. ويُعدّ الكندي أول الفلاسفة المتجولين المسلمين.

يتضمن المهرجان عدداً من الفعاليات والأنشطة بمشاركة أكثر من 35 مبدعاً في مجال الموسيقى وصناعة الأعواد من عدد من الدول، وهي قطر، والعراق، والكويت، والأردن، وتونس، والمغرب، ولبنان، وعمان، واليمن، وسوريا، وتركيا، واليونان، وإيران.

وأكدت اللجنة المنظمة للمهرجان حرصها في هذه النسخة على التنويع في العازفين من مختلف المدارس الفنية، وكذلك من مختلف الدول؛ كي تتاح للجمهور فرصة الاستمتاع بطرق عزف متنوعة. ونظراً لاختيار الكندي شخصية للمهرجان، باعتباره ولد في العراق وعاش تجربته الفكرية في هذا الوطن العزيز، فإنه قد تم العمل على أن تكون الليلة الأولى بنَفَس عراقي موسيقي، وبمشاركة فنية من المطربة أصيل هميم، أما بقية الليالي فهي متنوعة المدارس والاتجاهات.

وسيشهد يوم الافتتاح عرض فيلم تعريفي عن (يعقوب بن إسحق الكندي)، كما سيتابع الحضور عزفاً لكل من مصطفى زاير (مجموعة سومريون للموسيقى العراقية)، وأصيل هميم (غناء)، والتوأم عز وفهد ويوسف عباس من العراق، ومحمد السليطي من قطر، وداليا حسين من الأردن.

وفي يوم الأربعاء، سيتابع الجمهور يوردال وفرقته من قطر، ونزيه أبو الريش وولاء الجندي (عزف وغناء) من لبنان، والأخوان بشير ومحمد الغربي من تونس، وسالم المقرشي من سلطنة عُمان، ونجيب ناظم من إيران.

وفي يوم الخميس، سيكون الموعد مع طارق الجندي من الأردن، وشربل روحانه من لبنان، وعارف جمّن من اليمن، وأويا من تركيا، إلى جانب عرض لفرقة لينقو فرانسا الموسيقية اليونانية، ودريع الهاجري (عزف وغناء) من الكويت.

أما في آخر يوم من المهرجان فسيكون الجمهور على موعد مع يحيى عنبة من اليمن، وياسمين شاه حسيني من إيران، إلى جانب عزف مشترك لمجموعة من المشتركين.

يُذكر أن النسخة الثانية من المهرجان كانت تحت شعار «الفارابي المعلم الثاني»، أما النسخة الأولى فقد كانت تحت شعار «زرياب».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button